Miten saada kohta 2v nukkumaan päikkärit sisällä??

Hei kaikille!
Otsikossa jo kysymykseni. Eli miten saada kohta 2v poika nukkumaan päikkärit sisällä. Päivähoidossa nukkuu noin tunnin sisällä mutta kotona ei millään!Pakko viedä ulos kun ei sitä huutoa jaksa kuunnella. Onko kellään hyviä vinkkejä?

:flower: kiitos!
 
Meillä oli myös samainen "ongelma" noin 1 v 4 kk -ikäiseksi. Juuri ennen päivähoidon aloitusta oppi yhdessä päivässä sisällä nukkumisen, vaikka oltiin sitä yritetty aikaisemminkin mutta epäonnistuen. Jostain syystä tuon ikäisenä hän oli valmis päikkäreillä "sisällä nukkumiseen". Meillä auttoi huoneen pimentäminen ja iltarutiineja muistuttavien rutiinien tekeminen päikkäreille menon yhteydessä.
 
Mulla sama ongelma, nyt oon muutaman kerran saanut rauhoittumaan sänkyyn ja nukahtamaankin sinne. Ulkona saisi vielä nukkua puolestani mutta tulee kylmä rattaissa kun ei mahdu enää lämmikettä tarpeeksi sinne. Meillä auttoi sinnikäs yrittäminen ja houkuttelu. Olen alkanut lukemaan pojalle myös päiväunisadun ja houkuttelen hänet sänkyyn sitten kun alkaa haukottelemaan. Ei halua ensin ja kiukuttelee mutta tulee lopulta kun saa sytyttää lukuvalot jne. Luettuani sadun jäädään pötköttelemään vieretysten pimennettyyn huoneeseen, näin meillä tosin toimitaan iltaisinkin. Sisälle menee unille myöhemmin kun ulos, ainakin vielä. Koita nukkumaan lasta vähän myöhemmin kuin tavallisesti, kun hän on jo selvästi väsynyt. Meilläkin tämä on nyt vasta alkanut toimimaan ja lapsi jo 2v 3 kk. Sinnikyys palkitaan =)
 
on aina,vauvasta asti nukkunut päivisin tosi vähän ja joko rattaissa kun on käyty jossain samalla kun ottaa ne piene tirsat tai autossa........nyt on kuitenkin jo kylmiä ilmoja jne... mutta tuntuu jotenkin hölmöltä meidän tapauksessa ensin huutaa jne..tapella vastaan puoli tuntia ja nukkua saman verran kun se rattaissa,liikkeellä on suht helppoa.....ootan vaan sitä aikaa kun poika jättää ne pois...nyt 1 v ja 1 kk...
 
lapsen päiväunet ei saa olla ainakaan vanhemman/vanhempien aikatauluista kiinni..maltti on valttia näissä asioissa!:) olen kuullut monia vanhempia jotka laittaavat pienet lapset vasta puolilta öin nukkumaan ja sit herätään puolilta päivin!! tuli vain mieleen...:)
 
Meillä 2v 2kk tyttö nukkuu vieläkin ulkona, en saa sisälle, en millään houkuteltua ja se sopiikin mulle hyvin. Meillä tosin ei oo päivähoidossa, mutta saa nähdä sit kun se aika koittaa, että miten opitaan...
 
mulla poitsu nukahtaa hyvin päikkäreille sisälle kun ensin ulkoilee ja riehuu siel....sit evästä masu täyteen ja unille! :) eiköhän kaikki tenavat opi sisällä nukkumiseen! nukkuuhan ne yöunetkin sisällä! vaatii vain opettelua ja aikaa sopeutua...
 

Yhteistyössä