Miten saada tutti pysymään vauvan suussa?

  • Viestiketjun aloittaja tutti suuhun!
  • Ensimmäinen viesti
tutti suuhun!
Niin, onko vinkkejä... herää AINA siihen kun tutti tippuu. Ja sehän tippuu. Ikää semmoinen 2kk pojalla.

Kypärämyssyllä ollaan koitettu hellästi suuhun sitoa...:D
 
vieras
jeesusteipillä pysyy
mutta miksi opetat tutille?
meillä useampi lapsi, eka imi tuttia kun synnärillä olivat se suuhun työntäneet, muuta muut eivät kun ei ole annettu (tosin jonkun kohdalla joskus toivoin että edes söisi, mutta ei halunnut: lohtutissi oli parasta)
 
t
Mihin se lapsi sitä tarvii? Älkääkä alkako huutamaan mulle. Miettikää, et suurin osa maailmanhistoria vauvoista on kasvanut ilman tuttia ja taitaa iso osa maailman lapsista kasvaa edelleenkin. Siitä menee ilmaa mahaan, imemisvimmaa menee haaskuulle, kun se olisi ihan hyvä suunnata ravinnonsaantiin, vuoden päästä tutti pyörii hiekassa ja vessan lattialla... OK, meni jo överiksi, mut pointti tuli varmaan selväksi.
 
kolmen äippä
Meillä keskimmäisen suussa ei pysynyt tutti ihan vauvana millään. Jätettiin suosiolla pois viisikuisena ja heti nukkuikin öisin rauhallisemmin :) Jätä tutti kokonaan pois jossei sen imeminen onnistu, ei kaikki vauvat syö tuttia lainkaan :)
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja spip80:
Mä laitoin harson painoksi. Sain vinkin 5 lapsen äidiltä..vaatii aikaa, mutta kyllä sen tutin sai jäämään lopulta ilman painoakin.
Just niin, vaatii aikaa saada tutti pysymään suussa! Samalla vaivalla olisit jättänyt tutin pois heti alkuun, ja olisit säästynyt sata kertaa hankalammalta vieroittamiselta sitten vanhempana.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja t:
Mihin se lapsi sitä tarvii? Älkääkä alkako huutamaan mulle. Miettikää, et suurin osa maailmanhistoria vauvoista on kasvanut ilman tuttia ja taitaa iso osa maailman lapsista kasvaa edelleenkin. Siitä menee ilmaa mahaan, imemisvimmaa menee haaskuulle, kun se olisi ihan hyvä suunnata ravinnonsaantiin, vuoden päästä tutti pyörii hiekassa ja vessan lattialla... OK, meni jo överiksi, mut pointti tuli varmaan selväksi.
Itse asiassa ennen vanhaan tutin korvikkeena on ollut äidin SORMI, myöhemmin vauvojen annettiin imeskellä kangaspalaa joka oli kostutettu maidolla. Et ei se tutti nyt mikään uus keksintö oo.
 
ap
tutista... no meillä todella itkuinen vauva, ja jos tutille rauhoittuu niin hyvä... siis tissiä annan kyllä usein, välit on tunnista kahteen, mutta tutti saa pysyä kyllä, se on korvaamaton rauhoittaja joka välillä toimii ja välillä ei.... Mut tuo huutaa KOKO AJAN jos ei ole tuttia...
 
"Jep"
Mielummin tutti, kun se että heti vauvan itkuun vastaat antamalla maitoa. Pahin virhe koskaan. Nimimerkki kokemusta on. Ensimmäistä lasta en halunnut "opettaa tutille", ajattelin, että laitetaan pieni tissille jos huutaa, neuvolassa sitten valittivat että ylisyötät lastasi ja vauvalla sen takia vatsavaivoja. Oli muuten tosi kiukkunen. Tuon neuvolakäynnin jälkeen opetin tutille ja kaikki oli paljon helpompaa.
 

Yhteistyössä