miten saada yöheräämiset ja -syötöt pois???

Mä olen ihan poikki. Vauva, 8 kk heräilee yhä öisin...koskaan ei meillä ole vielä nukuttu koko yötä.

VOISIKO JOKU NEUVOA, MITEN VOISIN SAADA YÖHERÄÄMISET ja -SYÖTÖT LOPPUMAAN??

Eli normaalisti meillä menee näin: ottaa rintamaitoa n. klo 22 ja nukahtaa. herää sitten n. klo 00-01 aikoihin täyteen huutoon. sitten sylissä pitää heiluttaa ja eilenkin sitten sorruin antamaan tunnin huudon jälkeen rintaa, vaikka olin päättänyt että en sitä anna....(yritän vierottaa) ja sitten aamukuuden paikkeilla taas herää ja pitää antaa rintaa. sitten vielä nukkuu pari tuntia....
 
elä anna sitä maitoa yöllä. meillä syötin poikaa n.4x yöllä pullosta kunnes otin pullon pois enkä antanut maitoa enää yöllä. heräämisiet loppu siihen ja nyt 4kk nukkunut yöt heräämättä.
 
Meillä nukuttiin eka pitkä yö noin puolitoistavuotiaana... Eli ei yösyöttöjen lopettaminen välttämättä lopeta heräilyä...

Mutta yösyötöt saa loppumaan sillä, että ei anna maitoa yöllä. Meillä kahtena yönä isä hoiti lasta ja selitti, että maitoa ei saa. Ekana yönä itkeskeli, mutta toisen yön nukkuikin jo ihan rauhassa vain yhdellä heräämisellä. Vettä tarjottiin, mutta se ei kelvannut.
 
Hei,
kuinka paljon teillä syödään kiinteitä? Onko maito ainoastaan tissistä vai lisäksi myös korviketta? Mielestäni ratkaisun miettimisessä pitää ensin miettiä se, onko vauvalla oikeasti nälkä vai herääkö vain muuten vain eikä osaa nukahtaa ilman tissiä. Jos nälkä ei ole, niin pehmeää unikoulua suosittelen - silloin pitää tehdä päätös että tissiä ei anneta. Mutta vauvat ovat yksilöllisiä, toisilla on oikeasti nälkä. Meillä tehtiin niin, että päätöksen jälkeen vauvan herättyä siliteltiin selkää ja taputeltiin pyllylle yms ja kun itku nousi hätääntyneeksi otettiin syliin ja heti rauhoitettua laskettiin uudestaan sänkyyn. Ja tätä toistettiin joka heräämiskerralla. Meillä meni nopeasti, muutama yö pari tuntia valvomista ja pientä itkua ja sen jälkeen tyttö alkoi pääsääntöisesti nukahtaa itsekseen jos/kun yöllä taas heräsi (ei siis alunperinkään herännyt nälkään vaan ei vaan osannut nukahtaa herättyään ilman tissiä ). Mutta myöhemmin annoimme tytön kyllä välillä herättyään nukahtaa meidän viereen. Tissiä en ikinä enää öisin kuitenkaan antanut sen jälkeen kuin päätös oli tehty. Vieressä sai välillä nukkua halutessaan.

Tässä(kin) täytyy muistaa se sama asia kuin meillä aikuilla - harva lapsi nukkuu oikeasti yöt ilman heräämistä. Se on yleisesti ottaen kiinni vaan siitä miten vauva osaa jatkaa uniaan herättyään. Jos on aina tottunut syliin tai rintaan, niin ei sitä välttämättä ikinä osaa nukahtaa muuten ilman opettelua.

Tsemppiä
 
Kiitos näistä pikaisista vastauksista. Meillä syödään n. 2 dl puuroa aamuisin ja illalla sekä kahdentoista ja neljän maissa 2xpikkubonaa, joten luulisin, että ei voisi nälästä olla kyse....

niin, isähän se olisi hyvä, mutta se vasta huutoa onkin, jos isä ottaa syliinkin yöllä. Se huutaa ihan kauheesti silloin, ja hiljenee sitten kun minä otan syliin....

katie, minkä ikäinen lapsesi oli kun otit pullon pois?
 
elämänperhonen: Ihan ajattelin vaan lohduttaa sua, että meillä vastaavanlaista ellei pahempaa. Tyttö nyt reilu 9kk ja edelleen rinnalla öisin. Yleensä nukahtaa klo 21-22 ja ekan kerran heräilee noin 1-3h kuluttua, sitten taas muutaman tunnin nukkuu, herää ja loppuyön heräilee tiuhempaan tahtiin. Aamulla nousee ylös klo 7-8 aikaan.

Itse en ole raskinut noista yösyötöistä pyrkiä eroon, kun ainakin kahdella ensimmäisellä syötöllä tuntuu olevan kova nälkä pikkuisella. Toivon vaan, että tilanne helpottuu iän myötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Kiitos näistä pikaisista vastauksista. Meillä syödään n. 2 dl puuroa aamuisin ja illalla sekä kahdentoista ja neljän maissa 2xpikkubonaa, joten luulisin, että ei voisi nälästä olla kyse....

niin, isähän se olisi hyvä, mutta se vasta huutoa onkin, jos isä ottaa syliinkin yöllä. Se huutaa ihan kauheesti silloin, ja hiljenee sitten kun minä otan syliin....

katie, minkä ikäinen lapsesi oli kun otit pullon pois?
1v oli poitsu, ehkä muutaman päivän päälle.. niin ja tuolloin joi välillä päivälläkin pullosta maitoa. 2 yötä tais vielä heräillä ja itkeä sen perään, mutta kävin aina kääntämässä takas selälleen,peitto päälle, tutti suuhun ja poikkeen.. sinne se sit aina nukahti.. eli meillä kävi tosi helposti tuo.

 
Kyllä sillä lapsella voi ihan todellinen nälkäkin yöllä olla....kaikki mikä yöllä menee on päivän ruokailuista pois, ei noin pieni yleensä huvikseen syö vaan nälkäänsä! Itse sain esikoiselta yösyömisen pois aikoinaan vähentämällä pikkuhiljaa yömaidon määrää, samaa tahtia rupes päivällä maistumaan enempi ruokaa ja yömaidon määrä väheni vähenemistään ja lopulta ei enää heränny syömään ollenkaan yöllä. Kakkonen syö toisinaan vieläkin yöllä pullollisen maitoa, ikää pojalla 1v 7kk....hänellä on refluksitauti eikä siis pysty syömään aina päivän aikana riittävän paljoa tai riittävän täyttävästi, joten en edes yritä sen kummemmin päästä yöpullosta eroon, ei se enää kumminkaan läheskään jokaöistä ole. Yhtään kokonaista yötä ei kakkonen vielä ole nukkunu, mutta oon enemmän ku ilonen tähänastisista saavutuksista, ap:n ikäsen lapsen iässä meidän poika ei nukkunu vielä yhtäkään puolen tunnin pätkääkään öisin heräämättä, muutama eka kuukausi mentiin vartin yöunipätkissä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Mä olen ihan poikki. Vauva, 8 kk heräilee yhä öisin...koskaan ei meillä ole vielä nukuttu koko yötä.
Tuossa iässä monilla vauvoilla on eroahdistusta, jolloin rinnan imeminen on varmistus siitä, ettei äiti ole mihinkään hävinnyt. Moni on odottanut kuukauden-pari ennen kuin on lähtenyt vauvaa tuossa tilanteessa yövieroittamaan.

Minkälaiset mahdollisuudet sinulla olisi saada enemmän unta vaikka vauvasi söisi vielä öisin? Pääsetkö esim. parina iltana nukkumaan yhtä aikaa vauvan kanssa? Mitä jos ottaisit vauvan mahdollisimman lähelle nukkumaan, jolloin sinun ei tarvitsisi nousta ylös sängystä, kun vauva haluaa rintaa? Miten paljon auttaisi se, että puoliso hoitaisi vauvaa aamuisin, että saisit nukkua vähän pidempään?

Kun yövieroitus sitten tulee ajankohtaiseksi, suosittelen kirjaa "Pehmeä matka höyhensaarille". Hetkessähän yövieroitus ei tapahdu, mutta kirjassa on siihen vinkkejä.

 
Ihan kommenttina vaan tuosta isän roolista, että jos äitinä haluaa päästä helpommalla tai ei halua olla koko ajan 100% lapsessa kiinni, niin silloin isänkin on pakko antaa välillä hoitaa lasta. Vaikka tuntuisi, että lapsi ei millään rauhoitu isän kanssa ja tuntuisi niin paljon helpommalta mennä ja ottaa se lapsi itse syliin rauhoittumaan.

Mutta totuushan on, että ei se isä totu lasta rauhoittamaan eikä lapsi totu isän rauhoitteluihin, jos he eivät saa sitä yhdessä harjoitella. Monista äideistä varmasti tuntuu, että vain itse saa lapsen oikealla tavalla rauhoittumaan, eikä se mikään ihme olekaan kun vauva alusta asti on pääasiassa äidin hoidossa yöt ja päivät (varsinkin jos äiti imettää ), mutta kyllä isäkin oppii kunhan vain saa mahdollisuuden!

 
meillä kans 8kk joka herää 01.00-02.00 välillä joka yö ja syö 150ml maitoa ja nukahtaa sit takas ja aamulla on hereillä 6-7 ja syö päivällä kiinteää 5 kertaa+maidot.en oo hötkyilly tuon yö syötön kanssa,onhan tuo vielä pieni ja ei ne yöheräilyt lopu vaikkei yöllä söiskään.meillä neitit 4 ja 6 heräilee edelleen öisin joskus.
 
Mulla 2 aikaisempaa lasta nukkunut muutaman kuukauden ikäisistä koko yön ilman mitään ongelmia, joten olin hieman ihmeissäni kun poika syntyi :)

Meillä pojalta lopetettiin yösyötöt reilu 10 kk iässä kun ei yksinkertaisesti siinä ollut mitään järkeä. Syö niin hyvin päivällä ettei voi tarvita enää yöllä mitään.
Pahimmassa tapauksessa heräsi 2-3 kertaa vaatimaan maitoa.
Huusi vaan silmät kiinni sängyssä ja nukahti aina kesken juomisen...

Miehen kanssa sovittiin että nyt loppuu ja kaksi ensimmäistä yötä meni vähillä unilla.
Poika huusi kuin syötävä aina 1,5-2 tuntia kerrallaan - nukkui vajaan tunnin ja jatkoi taas. Nostin syliin rauhoittumaan ja sitten takaisin sänkyyn. Tuttia suuhun ja mobiilia päälle.
Sain nostaa pojan monta kymmentä kertaa syliin ja rauhoittaa ja peitellä uudestaan.
Rankkaa se on, mutta kyllä sitä tarvitsee kunnon yöunet äitikin.

Nyt on viikon verran nukuttua rauhassa koko perhe koko yön, lapset menee nukkumaan n.20.30 ja herätään 8.30 - 9 aikoihin.

Tsemppiä!
 
Mulla kolme lasta ja kaksi ensimmäistä alkoivat nukkua yöt suht ehjästi 1- vuotiaana tai vähän alle. Silloin, kun lopetin imetyksen kokonaan. Nyt kolmas on 10 kk ja heräilee öisin 3- 6 kertaa, joita maitoa vaatii 2- 3 kertaa. Syö päivin hyvin, nälästä ei siis kyse. Voi toki jano olla, mikseipä voi vauvallakin olla, kun aikuisellakin...mut ei oikein huoli mukia eikä pulloa muutenkaan, että en ole vettä sen koomin antanut. Toisen kautta olen kolmosen kanssa yhtä avuton tässä kuin ensikertalaisenkin, ei oikein tiedä, mikä viisainta. Turhaa nuo syömiset kai nekin on, kun helposti tuosta tulee tapa ja se vierottaminen aina oma prosessi. Aikanaan ne kyllä loppuu varmaan itestäänkin. Oikeasti on musta äidin asia, haluaako pitää jonkun unikoulun tms. Jos tarpeeksi väsyy, kannattaa se puolison tuella tehdä.
Kuten edelliset jo sanoneetkin, maidottomuus yöllä ei takaa ehjiä öitä. Jotkut herättelevät isoinakin vielä. Aina toki helpompi, jos pystyy rauhoittamaan muuten. Asennoituminen voi joskus auttaa, mutta kun tarpeeksi väsyy ei auta asennekaan, on minun mottoni! Voimia!
 
annatko täysjyväpuuroa,mikä on kuitupitoista ja vie nälän? Vauva imee maitoa nälkäänsä,etkö voi vauvan kans aamulla nukkua pidempään?? Miksi vauva syö bonaa.tee joskus itse ruokaa,se täyttää vatsan paremmin.ei einekset ole oikeata ruokaa joka täyttää vatsan.
 
vauvalla voi olla nälkä,ei kaikille riitä päivän aikana syöty ruoka.se on yksilöllistä.jotkut voi hakea turvaa ja lohtua yöllä.miksi ei sitä voi antaa ja ottaa vauva sänkyyn ja imettää,lohduttaa.nukkuu sit vähän pidempään. Perhepeti kätevä.
 
Eiköhän ne valmiit purkkiruoatkin täytä ihan yhtä hyvin kuin itse tehdytkin,
ja on ihan ruokaa siinä missä muutkin.

Meillä poika söi tuon ikäisenä ja siis edelleenkin...
aamupalaksi lautasellinen puuroa ja hedelmäsosetta "jälkkäriksi" + 1,5dl maitoa
päiväruoaksi ison purkin ruokaa tai vastaavan määrän itsetehtyä + 1,5dl maitoa
välipalaksi hedelmäsosetta tai pieneksi pilkottua hedelmää
iltaruoaksi päiväruoaksi ison purkin ruokaa tai vastaavan määrän itsetehtyä + 1,5dl maitoa
iltapalaksi lautasellisen puuroa ja lisäksi kiisseliä tms mitä nyt sattui olemaan + 2dl maitoa
välipala ei kyllä aina ehdi toteutumaan kun pikkumies ottaa niin pitkät päiväunet ^^
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
vauvalla voi olla nälkä,ei kaikille riitä päivän aikana syöty ruoka.se on yksilöllistä.jotkut voi hakea turvaa ja lohtua yöllä.miksi ei sitä voi antaa ja ottaa vauva sänkyyn ja imettää,lohduttaa.nukkuu sit vähän pidempään. Perhepeti kätevä.

Anteeksi, jos vastaan vähän kärkevästi, mutta kun oma 5kk heräili taas yöllä, niin sitä on niin totaalisen väsynyt, ettei jaksa miettiä, kuinka asetella sanojaan....

On tosiaan yksilöllistä, että onko vauvalla nälkä vai ei. Ja on tosiaan yksilöllistä, että toimiiko perhepeti vai ei. Amatsonian viidakon heimoäidit varmasti nukkuvat vauva tississä kiinni, mutta länsimaisille huonounisille naisille se ei ole aina järkevä ratkaisu.

Me nukuimme 4kk perhepedissä, mutta kun lopputuloksena vauva heräili joka liikahdukseen tunnin välein eikä rauhoittunut kuin tissillä, niin panin sitten pinnikseen. Se on kyllä kiinni sängyn jalkopäässä, mutta maidolta tuoksuva äiti sen verran kaukana, ettei tunnin välein kaivata tisua. Tässä välillä nukuttiin pinniksessä 5-8 tunnin pätkiäkin, niin että itse kyllä puhun lämpimästi erillään nukkumisen puolesta. Eikä tosiaan perhepedissä nukuttu pidempään, vaan tyttö herää klo 7, on nukkunut yönsä missä tahansa.

Ja itse uskon, että ainakin rinnalle/pullolle/syliin/tutti suussaan nukahtaneet vauvat eivät hae tissistä niinkään lohtua, vaan eivät vain osaa nukahtaa enää ilman. Ja koska kaikki vauvat heräilevät unisykliensä välissä yöllä, on erona äitinsä herättävällä ja sillä "kokonaan yönsä nukkuvalla" vauvalla erona, että jälkimmäinen osaa nukahtaa uudelleen itsekin, kun taas edellinen ei.

Eli meillä ei taatusti vauvalla ollut nälkä tunnin välein, ei vain osannut nukahtaa itse. Sitten Pantleyn Pehmeä matka höyhensaarille -kirjan luettuani otin itseäni niskasta kiinni ja opetin vauvani nukahtamaan itse. Pantleyn kirja opettaa, kuinka opettaa vauva nukahtamaan itse ilman itkua.

Aiemmin meillä mentiin siis huutaen perhepetiin nukkumaan ja vain tissillä nukahdettiin (välillä huudettiiin-imettiin-huudettiin-imettiin, kunnes nukahti), nykyään panen pinnikseen väsyneenä mutta vielä hereillä ja parin silityksen jälkeen annan pyöriä pinniksessä kunnes löytää mukavan asennon ja nukahtaa sinne itse. Ja kaikki tämä ilman itkua tai huutoa. Ja itse asiassa ilman tuttiakin, kun tyttö on niin tottunut syömään rintaa, ettei koskaan ole oppinut tutille tai tuttipullolle.

Tosiaan nuo 1-3 tunnin unipätkät pidentyivät heti 5-8 tuntiin, kun tyttö tajusi, että nukahtaa voi ilman ulkopuolista apuakin. Meillä toki syödään vielä 1-2 kertaa yössä (ja tänä yönä herättiin joka tapauksessa kolmannenkin kerran, vaikka nukahtikin heti uudelleen, kun taas 2 krt silitin), mutta iso ero siihen perhepetiin, jossa piti tisua imuutella joka unisyklin välissä, yhtenä yönä 9 kertaa.

Muutenkin itse olen tehnyt tässä sellaisen virheen, että olen tarjonnut tisua päivälläkin lohdukkeeksi joka asiaan, kunnes eräs psykologi huomautti, että jos vauvaa lohduttaa aina tisulla/pullolla, on tuloksena itseään isonakin vain ruualla lohduttava ihminen. Eli vaikka alkuaikoina kannattaa tarjotakin tisua joka itkuun, niin kyllä tässä 3kk jälkeen kannattaa opetella myös muita tapoja lohduttaa lasta, ettei tosiaan tule outo suhde ruokaan.

 
APUA KAIVATAAN TÄÄLLÄKIN!!!

Poika ensi viikkolla vuoden eikä ole nukkunut ikinä koko yötä heräämättä! |O

Yösyötöt lopetettiin n.8kk iässä,mutta palautuivat taas takaisin pari viikkoa sitten helteiden takia.Makuuhuoneessa tosi lämmin joten annoin yöllä juomista :whistle: ja nyt kadun sitä.
Yöt ovat aivan tuskaa.Poitsu nukahtaa ennen yhdeksää suht hyvin(juo n.150ml nannia),herää ekan kerran puolilta öin,sitten kahdelta ja siitä eteen päin noin puolen tunnin välein!
Imetyksen lopetin puoli vuotiaana.Poitsu painaa 12kg,joten voiko hänellä olla vaan nälkä,koska syö päivälläkin noin kolmen tunnin välein???Ruokaa syö saman verra kuin Chilitin muksu. Pullon jälkeen yleensä rauhoittuu ja nukkuu hetken.Tuttia syö aika huonosti.
Viime öinä sänky märkänä,kun vaipat eivät ime niin paljon,mitä poika juo.Öisin joutuu myös usein vaihtamaan vaipan.
Päivisin nukkuu parit noin 2 tunnun päikkärit ja on iloisella tuulella. :)
Miten samasta lapsesta tuleekin öisin kuin eri ihminen?

Mä oon jo ihan loppu vaikka välillä saankin nukkua yksin yöni(mies nukkuu eri kerroksessa pojan kanssa).Tunnin välein heräilyt saa olon kyllä tuntumaan zombielta! |O
Huomenna mennään 1v neuvolaan aamulla ja aion taas kysyä neuvoja tilanteeseen.Veikkaan,että vastaus on taas kerran,että"siirtäkää sänky toiseen huoneeseen ja lopettakaa taas yösyötöt".Meidän herra huutaa yöllä joka tapauksessa,saa maitoa tai ei!
Atooppinen iho vaivaa ja siihen on kunnon rasvat.Käytiin myös lääkärissä tarkistamassa korvat ettei oo tulehdusta,mikä aiheuttaa huudon.
Hyviä vinkkejä todella kaipaan!
 
Meidän vauva on kans 8kk ja herää öisin vähintään 2krt ja ainoa tapa jolla nukahtaa on maito. Päivisin syö kyllä, mutta on pienikokoinen eikä jaksa syödä yhtä isoja annoksia kuin monet isommat vauvat, eipä varmasti tarviikaan yhtä paljoa.

Jonkin aikaa sitten mulle tuli kans sellainen olo että ois pakko päästä eroon noista yösyötöistä kun tuntui että muut vauvat nukkuu läpi yön tossa vaiheessa. Aloin kuitenkin puhumaan asiasta enemmän ystävien kanssa ja tajusin että on hyvin normaalia että vauva herää vielä pari kertaa yössä tässä iässä ja tarvitsee vanhempia siihen. Neuvolassakin sanoivat normaaliksi ja ettei kannata huolehtia.

Ollaan kokeiltu syöttöjen lopettamista mutta tällä hetkellä ei kelpaa muu kuin äitin syli. Aikasemmin isä kyllä nukutti mutta juuri nyt vauvalla on meneillään vaihe jona on päivisinkin todella äiti riippuvainen ja tykkää minun seurastani eniten. Sekin on normaalia tässä iässä, niin kuin joku aikasemmin kertoikin. Niin kuin sanottu, meillä sellaista ei ollut aikasemmin, pienempänä isä laittoi usein öisinkin nukkumaan, mutta tosiaan nyt kelpaa vain äiti.
Ite koen helpompana syöttää 5-10min kahesti yöllä kuin kuunnella itkua tuntitoukulla. Myöskin olen ymmärtänyt että kun lasta itkettää lapsi lopettaa itkun siksi että kokee ettei itkusta ole hyötyä, kukaan ei kuule/välitä. Näin olen siis lukenut useammasta kirjasta ja näin myös opetettiin eräässä uusien äitien ryhmässä jossa kävin...

Omasta mielestäni on helpointa odottaa pari kuukautta, uskon että yösyötöt voivat vähentyä itsestään, ja jos ei muuta niin kokeillaan uudestaan vieroittamista sitten kuin tämä eroahdistus vaihe on ohi ja isän syli on turvallisempi taas.

PS välillä kun heräiltiin liian usein (4-5 krt yössä en syöttänyt joka kerralla, otin vauvan sänkyyn, ja tosi huonot yöt tuntuvat kuitenkin olevan vain poikkeuksia)
 
Myöskin olen ymmärtänyt että kun lasta itkettää lapsi lopettaa itkun siksi että kokee ettei itkusta ole hyötyä, kukaan ei kuule/välitä.
Tarkoitus ei olekkaan itkettää lasta tunti tolkulla, että hän luulee tulleensa hylätyksi,
vaan otetaan lapsi syliin rauhoittumaan ja koitetaan uudestaan saada unen päästä kiinni ilman sitä maitoa.

Jokainen kuitenkin tekee sen lapsensa kanssa niinkuin tahtoo, meillä neuvolatätikin oli sitä mieltä että turhaa tuo yösyöminen ainakin meidän lapsella on.
Ja marraskuun alusta alkaen joutuu taas aloittamaan itse nuo yöheräilyt kun vauva syntyy - niin oman jaksamisen kannalta parempi saada hetken edes nukkua täydet yöunet.

Mä taas olen sitä mieltä että tuollaisesta yösyömisestä tulee vaan helposti tapa,
eikä lapsi sitä oikeasti tarvitse niinkuin äiti luulee.

hyvin yönsä nukkuva chilitin ja lapset :heart:
 
Joo, ja ei kai kaikki parhaatkaan säännöt vaan päde joka lapseen. Musta tuntuu että meidän tyttö vaan on sitä sorttia joka ei helposti opi nukkumaan, vaikka kuinka yrittäis nukahtamaan itsekseen. Nyt on kuitenkin parempi kun pikkuvauvana, jolloin nukuttamiseen meni tunteja ja heräili vähän väliä. On vaan tosi levotonta sorttia ja ei vaan rauhotu helposti, etenkään yksin.

Korjailen sen verran vielä, että tarkoituksena oli siis sanoa, että ei se välttämättä niin huono juttu oo syöttää vauvaa, jos muuten joutuu kuuntelee itkua, ja silloin ainakin meillä nukutaan lopulta huonommin.
 
Hei.meillä tyttö 7 kk ja nukkunut nyt 5 yötä omassa huoneessa ja hyvin :heart: Ennen sai 03-04 maissa maitoa ja noustiin viimeistään 06 maissa....Nyt vetelee unta 21-07:30,ehkä johtuu siitä kun ei ole vieressä niin en reagoi jokaiseen inahdukseen vaan herään vasta kun oikeesti hätä :heart:
 
minulla on 6kk vanha tytto ja olen lopettamassa rintaimetyksen paivalla se vain saa pullosta mutta yolla olen antanut rinnasta. jollain keinolla minun pitaisi saada se virotettua rinnasta.Se ei suostu pulloa ottamaan suuttuu vain enemman.Heraa joka yo joka toinen tunti syomaan nukkuu omassa pedissa,mutta alan itse olemaan aika puhki..kuinka saada vierotteua you syopotelysta rinalla ...help :heart:
 

Yhteistyössä