Miten saan nää rinnanpäät kuntoon? :(

Mulla siis on ollu koko raskauden nuo nännit ja ne reunat ennenkaikkee herkillä..ne on auki ja mie oon yrittäny niitä rasvata vaikka millä rasvoilla ja ei auta..!! lansinohia ja ceridalia ja perusvoidetta ja eiii........ atooppinen iho on mulla muuten joten nekin sit kärsii..mulla on kiire saaha ne kuntoon et saisin imetettyy tulokasta,mut en mie uskalla tälläsillä imettää...mitäs tehdä ? onko jollain vielä jtn keinoa saaha nuo parantumaan.. ja ennenkaikkea mitä sanon siellä synnytyssalissa jos en voi imettää jne ??

Auttakaa!
 
AAM
mä käytin ihan sitä paksua salvaa tai voidetta metallituubissa olevaa siis (pyllyrasvana myös pojalle :D ) ..
ja ilmakylvyt samalla jos vaan dissikset paljaana pystyy himassa vetämään.. :|
 
Mulla ei moista ongelmaa ole ollut mutta kädet on ollut joskus tosi haavaiset ja kuivat. Olen laittanut kerroksen bepantenia ja puuvillahanskat yöksi. Tehoaisiko tuo rintoihisi, niihin on kyllä hankala laittaa puuvillahanskoja :LOL: mutta laita rintoihin tosi paksu kerros yöksi bebantenia ja kysy apteekista sitä rasvaisempaa versiota ja laita rasvan päälle liivien sisälle kelmua niin ei tahraa liivejä. Jos ei tuo auta niin toista tuo päivälläkin kun olet kotona? Toivottavasti saat rintasi kuntoon ja imetettyä pienokaistasi :hug:
 
Kannattasko hakea apoteekista rasvalaput, että ei tarttus kaikki rasvoihin ja ihoon kiinni. Sitte siihen vielä päälle jotain taitoksia tms, niin ei liivit sotkeennu.. Ilmakylpyjä. Mulla katos aikoinaan ihottuma rinnoista ulkomaan matkan aikana, eli aurinkoo, suolaista merivettä..
 
Voi voi... mutta jospa saisit silti imetettyä rintakumien kanssa. Voihan se olla että synnytyksen jälkeen ongelma helpottuu. Mutta oletko näyttänyt lääkärille rinnanpäitäsi, ettei vain ole mikään tulehdus mikä jyllää rikkonaisessa ihossa. Itselläni rinnanpäät olivat auki pari kuukautta synnytyksen jälkeen kun pikkumies otti väärän imuotteen. Teki tuskaisen kipeää ja luulin etteivät parane ikinä, muistoksi jäivät vaaleat arvet rinnanpäihin. Kun tilanteesi on noin paha jo nyt, tarvitsisit varmaan erikoislääkärin tai jonkun vastaavan kommentin.
 
Joo sinuna menisin jo lääkärii noitten nännien takia, pitäishan ne saada kuntoo enneku pikkunen syntyy. Ootko neuvolassa sanonu niistä? Jos niissä tosiaan on joku tulehus tai joku hiivasienen tapanen.. :/
 
Neuvolassa neuvoivat että voi laittaa hydrocortisonia 1% ( eli ei kai ole vaarallista) kunhan ei säännöllisesti käytä ja nyt nännit jo kunnossa :O
Mutta..miten nyt pitäisin nännit tässä kunnossa että ne ei kohta ole taas auki..:( ?????? mikä rasvahan olisi nyt hyvä :) JA SUURI KIITOS KAIKILLE JOTKA VASTAILLU JA TARJOILLU EHDOTUKSIAAN :) <3 huominen sauna pelottaa..siinä ne viimeksikin aukesivat..!laitanko vaikka rintalaput saunan ajaksi :D:D

Heidsu ja Kakkone rv35 <3
 
Onko sulla/oletko ajatellut hankkia maidonkerääjää? Sitä voi pitää imetysten välillä liiveissä niin se "hiostaa ja pehmentää" sitä ihoa ja nopeuttaa paranemista. En tiä sit auttasko joku kelmu-rasva juttu kanssa, jota joku tossa tarjosi?
Niin ja sitruunamehulla on kans monet - kuulemma - hoitaneet haavaumia kuntoon. Sitä en kyllä ite ole kokeillut.
 
Jos noi kertakäyttöset liivinsuojat tarttuu haavaumiin kiinni niin kokeile villaisia tai bambuisia kestoliivinsuojia. Ne ei tartu ja niillä on hoitava vaikutuskin. Kyllä ne nyt synnärillä ymmärtää kun näkee ne rinnat ettei niillä voi imettää, jos eivät parane
 
Mulla meni rikki vasta, kun aloitin imetyksen. Kipu oli kovaa ja vedet silmissä imuteltiin, kunnes otin sit käyttöön rintakumit ja ton maidonkerääjäkikan ja annoin itelleni ilmakylpyjä (mikä oli kyllä vaikeaa, kun maitoa tuli niin hirveesti, että suihkusi ;) Ennen ilmetystä vois kokeilla myös sinkkivoidetta, meillä toimii melkein mihin vaan. Nyt pyydän rintakumit heti kättelyssä käyttööni sairaalassa, vaikka ei niin suositellakkaan. osan imetyksistä, kun hoitaa noilla, niin nännit kerkee tottuun taas imetykseen ja vauvakin oppii imeen ilman sekä kumien kanssa.
 
maailman paras aina kipeille rinnapäille on apteekista saatava lansinoh lanolin voide.
auttaa todella nopeeta ja imetystä en enää edes harkitse ilman tuota rasvaa. 2003 vuonna sai vielä sairaalasta tuubin mutta nyt ei enää kun on kuitenkin aika kallista tavaraa.

pieni tuubi 10g maksaa verkkoapteekissa piirun alle kympin ja 56g tuubi muistaakseni 18e

bebanthen ei tehny mulle muuta kuin kipeemmät tissit. ja mulle jäi kaikki muut laput kiinni tisseihin paitsi natusanin ne sika kalliit.
 

Yhteistyössä