Miten saatte nuhaisen/tukkoisen lapsen nukkumaan?

Nykyisinhän se pitää tehdä kuten jo edellä kerrottiin, mutta silloin reilu 10v sitten (en muista milloin sen valmistus(?) lopetettiin) oli vielä upea lääke nimeltään Lunerin, joka vähensi räkäisyyttä, mutta se taidettiin kieltää jostain syystä.
 
zädäm
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja zädäm jatkaa:
Alkuperäinen kirjoittaja zädäm harmaana:
Patterin päälle märkä pyyhe, siis jos ei ole sähkölämmitys. Ja sängyn pää ylös.
Ja käy pyytämässä naapurista sipulia jos ei ole omasta takaa
On meillä normisipulia. Täytyy laittaa sitä. En tunne yhtään meidän naapuria, eli en kyllä lähde tutustuun tähän aikaan sipulin lainaus merkeissä :D
Normisipulikin käy. Mutta jos ei olisi vaihtoehtoja, niin kävisin hakemassa jopa silti siltö uppo-oudolta naapurilta. Se sipuli nimittäin ihan oikeasti on hyväksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pikkuniistäjä on ihan surkee. huomenna marketista ostat sen nenä-friidan, jos ei ole esim. prismaa tai cittaria lähellä niin saat apteekista!
niin ja siitä otat sitten sen filtterin pois. se on ihan turha, imee paremmin räkää ilman sitä.
Häh? Ne kaikki pöpöthän tulee sitten imijän suuhun ja saa varmasti tartunnan.
 
tadaa
Meillä: Keittosuolatippoja nenään, niisto nenäfriidalla. Sitten Nasolin. Ja jos tarvii, niin vielä niisto vähän ajan päästä, kun lääke on ehtinyt vaikuttaa. Sängynpäätyä ylös. Olen käyttänyt nenäfriidassa suodatinta, ja joka kerta olen siltikin saanut tartunnan. Tuskin nenäfriidan kautta, mutta muuten. Pointti vaan oli, että eipä meillä olis haitannu vaikka ei ois suodatinta käyttänytkään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pikkuniistäjä on ihan surkee. huomenna marketista ostat sen nenä-friidan, jos ei ole esim. prismaa tai cittaria lähellä niin saat apteekista!
niin ja siitä otat sitten sen filtterin pois. se on ihan turha, imee paremmin räkää ilman sitä.
Häh? Ne kaikki pöpöthän tulee sitten imijän suuhun ja saa varmasti tartunnan.
eikä tule... ootko ikinä kokeillu? nimi. 2 vuotta kyseistä kapinetta käyttäny
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pikkuniistäjä on ihan surkee. huomenna marketista ostat sen nenä-friidan, jos ei ole esim. prismaa tai cittaria lähellä niin saat apteekista!
niin ja siitä otat sitten sen filtterin pois. se on ihan turha, imee paremmin räkää ilman sitä.
Häh? Ne kaikki pöpöthän tulee sitten imijän suuhun ja saa varmasti tartunnan.
eikä tule... ootko ikinä kokeillu? nimi. 2 vuotta kyseistä kapinetta käyttäny
Olen käyttänyt, mutta en ilman filtteriä. Eikö se filtteri ole siinä suojaamassa niiltä pöpöiltä?

 
Viiru
Kannattaa myös miettiä tarviiko kuumelääkettä. Meillä myös on käytössä sipuli hoito, sängynpäädyn nosto, huoneen raikastus /kostutus, "vikki" voide ja tarvittaessa särkylääkettä.
 
vieras
se sipili kannattaa sit pilkkoa pieneks, että siitä pääsee kunnolla ne "aromit"(vai mitkä lie?) vapautumaan! kylmägeeliä harsoon sangynpäätyyn ja panadolia ja nenätipat, niillöä nukkuu meidän reilu 1v hyvin!
 
puddighinu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan tyhjennetty nenä kunnolla ennen nukkumaan menemistä. Ensin keittosuolaliuosta ja Nenä-Fridalla tyhjennys. Sitten vielä Nasolin-tippoja ja tarvittaessa uusi tyhjennys. Pääpuolta vähän ylöspäin sängyssä. Kohtuullisesti on saanut nuhanenä nukuttua.
Meillä kanssa suunnilleen näin, keittis sellasesta spraypullosta, ja nasolinia meillä ei ole. Sitten pieneksi pilkottu sipuli harson sisään pinniksen pinnoista roikkumaan niin nukkuu hyvin. Tosi aamulla sitten koko kämppä haisee nakkikiskalta...
 
Minä olen nyt joka ilta laittanut tytölle lämpimän kylvyn ja otan tytön mukaan kuumaan suihkuunkin samalla, tyttö tykkää kovasti olla suihkussa muutenkin ja osaa siellä niiskuttaa nenän kunnolla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei olla vielä kertaakaan jouduttu antamaan särkylääkettä neidille joten toivotaan että selvitään nytkin muilla konsteilla. Ja että tämä olisi vain pikku nuha ja menisi pian ohi. Viikon päästä synttärit!!
Tuohon sen verran, että kyllähän pienelläkin tuntuu flunssa tosi surkealta ololta niin lääke voisi helpottaa oloa?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei olla vielä kertaakaan jouduttu antamaan särkylääkettä neidille joten toivotaan että selvitään nytkin muilla konsteilla. Ja että tämä olisi vain pikku nuha ja menisi pian ohi. Viikon päästä synttärit!!
Tuohon sen verran, että kyllähän pienelläkin tuntuu flunssa tosi surkealta ololta niin lääke voisi helpottaa oloa?
peesi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei olla vielä kertaakaan jouduttu antamaan särkylääkettä neidille joten toivotaan että selvitään nytkin muilla konsteilla. Ja että tämä olisi vain pikku nuha ja menisi pian ohi. Viikon päästä synttärit!!
Tuohon sen verran, että kyllähän pienelläkin tuntuu flunssa tosi surkealta ololta niin lääke voisi helpottaa oloa?
No eipä se kovin surkeelta vaikuta, koko päivän kohnas menemään ja nauraa käkätti vaan kun räkätapit lens nenästä aina ku aivasti!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pikkuniistäjä on ihan surkee. huomenna marketista ostat sen nenä-friidan, jos ei ole esim. prismaa tai cittaria lähellä niin saat apteekista!
niin ja siitä otat sitten sen filtterin pois. se on ihan turha, imee paremmin räkää ilman sitä.
Häh? Ne kaikki pöpöthän tulee sitten imijän suuhun ja saa varmasti tartunnan.
eikä tule... ootko ikinä kokeillu? nimi. 2 vuotta kyseistä kapinetta käyttäny
Olen käyttänyt, mutta en ilman filtteriä. Eikö se filtteri ole siinä suojaamassa niiltä pöpöiltä?
mun nähdäkseni ja kokemuksen perusteella se filtteri on siksi jottei imettävä räkä päätyisi imijän suuhun... yäks! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei olla vielä kertaakaan jouduttu antamaan särkylääkettä neidille joten toivotaan että selvitään nytkin muilla konsteilla. Ja että tämä olisi vain pikku nuha ja menisi pian ohi. Viikon päästä synttärit!!
Tuohon sen verran, että kyllähän pienelläkin tuntuu flunssa tosi surkealta ololta niin lääke voisi helpottaa oloa?
No eipä se kovin surkeelta vaikuta, koko päivän kohnas menemään ja nauraa käkätti vaan kun räkätapit lens nenästä aina ku aivasti!
No sitten, anteeksi vaan. :snotty:
 
sae
Kuullostaa oikeesti tosi kamalalta, mutta pienen lapsen nenän saa kaikkein tehokkaimmin tyhjäksi laittamalla oman suun lapsen nenän ympärille ja imasemalla... YYYääkk... Mutta hätä keinot keksii sano mummoni joka tämän keinon minulle kertoi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei meillä ole nenätippoja eikä valkosipulia...hitto siis valvomista ensiyökin. hoh. |O
no miks et ole hommannu??

panadolia ja nenätippoja ni menis yö paremmin
No meillä ei syödä valkosipulia niin siksi sitä ei löydy kaapista. Ja nenätippojakaan ei olla koskaa tarvittu niin en millää voi kaikkee mahdollista ostaa kaappiin siltä varalta että sattuis joskus tarvimaan.
Oon nyt käsittäny niin (tämän ja aiemmin esittämieni kysymysten perusteella) että kaikki palstalaiset antaa lapsilleen heti särkylääkettä kun voi olla pienikin mahdollisuus että olisi vähän surke olo tai on vaan nuha...??
Mä ainakin itse vältän viimeseen asti särkylääkkeitä enkä näin ollen niitä huvinvuoksi halua lapsellekkaan syöttää...Siis mielestäni (HUOM MINUN MIELIPIDE) pelkkä nuha ei ole syy antaa särkylääkettä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Ei olla vielä kertaakaan jouduttu antamaan särkylääkettä neidille joten toivotaan että selvitään nytkin muilla konsteilla. Ja että tämä olisi vain pikku nuha ja menisi pian ohi. Viikon päästä synttärit!!
Tuohon sen verran, että kyllähän pienelläkin tuntuu flunssa tosi surkealta ololta niin lääke voisi helpottaa oloa?
No eipä se kovin surkeelta vaikuta, koko päivän kohnas menemään ja nauraa käkätti vaan kun räkätapit lens nenästä aina ku aivasti!
No sitten, anteeksi vaan. :snotty:
No en nyt kuitenkaan halunnut tästä mitään taistelutannerta, olisi ehkä pitänyt laittaa heti aloitukseen, että ei ole tarvetta kuitenkaan särkylääkettä antaa.
 

Yhteistyössä