Miten saatte pestyä 1,5v:n hampaat??

  • Viestiketjun aloittaja ölk
  • Ensimmäinen viesti
ölk
Miten saatte pestyä 1,5v:n hampaat??

Meillä aina sama huuto, aivan ku lasta nakerretteis elävältä!

En varmaa onnistu edes kunnolla pesemään hampaita ku pesu on sellanen 30 sek. -pikaisesti suunnilleen kaikki hampaat läpi :(
 
Välillä jos hampaanpesu menee ihan mahdottomaksi annan lapselel käteen toisen harjan. joskus lapsi on saanut samaan aikaan harjata mun hampaani kun mä harjaan hänen hampaansa. Välillä metsästetään hammaspeikkoja jos ei muuten onnistu ja välillä mikään ei auta ja hampaanpesu on aikamoista tahtojen taistoa (jonka minä olen päättänyt voittaa). Välillä huudetaan kurkkusuoraan kun ei haluttaisi hampaita pestävän, mutta siitä ei ole apua.
Mutta yleensä meillä hampaanpesu on aika helppoa. Se on ollut alusta saakka asia joka nyt vaan tehdään halusi lapsi tai ei, siinä ei ole valinnan mahdollisuutta; hampaat pestään.
 
aloit
Välillä jos hampaanpesu menee ihan mahdottomaksi annan lapselel käteen toisen harjan. joskus lapsi on saanut samaan aikaan harjata mun hampaani kun mä harjaan hänen hampaansa. Välillä metsästetään hammaspeikkoja jos ei muuten onnistu ja välillä mikään ei auta ja hampaanpesu on aikamoista tahtojen taistoa (jonka minä olen päättänyt voittaa). Välillä huudetaan kurkkusuoraan kun ei haluttaisi hampaita pestävän, mutta siitä ei ole apua.
Mutta yleensä meillä hampaanpesu on aika helppoa. Se on ollut alusta saakka asia joka nyt vaan tehdään halusi lapsi tai ei, siinä ei ole valinnan mahdollisuutta; hampaat pestään.
Ei meilläkään ole saanut koskaa periksi, pidän lapsen sivuttain jalat omin jalkojeni välissä tiukasti. Samassa asennossa ku rokotuksen saadessa, tuolla on vaan nii hitosti jo voimaa ette saa potkittua itsensä irti jos jää vähän huoksi ote :(
 
Mä annan lapsen aina ensin itse pestä hampaita ja sitten sanon että nyt on äidin vuoro...Meillä on sellanen harja missä on pyöreä ja aika lyhyt varsi niin lapsi ei pysty tökätä sitä liian syvälle.

Kyselin just hammashoitajalta että mites ne illat kun lapsi ei vaan anna pestä hampaita?Niin se sanoi että tärkeintä on että saa sen tahnan sinne lapsen suuhun eli että antaa vaikka vaan lapsen järsiä sitä harjaa.
 
Helposti XD Toi meidän on aina rakastanut hampaiden pesua... Aina kun menee vessan, pitäis olla pesemässä hampaita. Pesee myös itse joka kerta, ja sitten jompi kumpi meistä vanhemmista. Mä oon aina luullut, että kaikki lapset tykkää hampaiden pesusta... :D
 
"plop"
Meillä lapset rakastaa hammastahnan makua, joten ei ole koskaan tarvinnut tapella. Joskus pientä vänkäystä on ollut, mutta sitten ollaan saatu jotenkin pestyä, kun äiti on muka nähnyt hammaspeikkoja ja pyydystää niitä harjalla.

Meillä lapset ovat myös n. vuoden iästä saaneet xyitoli-purkkaa ruuan päälle, joten en niin kamalasti huoestu, jos silloin tällöin tulee hiukan huonosti pestyä. Pääasia, että pesu on rutiini.
 
"vieras"
Me pidettiin reilusti taukoa harjaamisessa, kun keskimmäiselle lapselle iski tuo vaihe. Hammashoitajankin mielestä tämä oli ihan hyvä ratkaisu. Puheltiin kyllä harjauksesta joka ilta ja aina ihan vähän kokeiltiin. Hiljalleen, ehkä kuukaudessa tai parissa, alkoi taas sujua. Sen koomin ei ongelmia ole ollut. Pakolla ei kyllä pesisi.
 
voi sentään
Ap, onko hampaiden pesu aikaisemmin onnistunut paremmin? Jos tilanne on mennyt siihen, että lasta pidellään aina väkisin kiinni ja hän riehuu kuin mikäkin, niin tuskin hampaiden pesusta enää tulee miellyttävää asiaa ellei pidä taukoa siitä ja saa jollain ihme konstilla lasta suostuteltua hommaan vapaaehtoisesti.

Meillä mies pesee 1,5-vuotiaan hampaat aina iltaisin ja sen mitä olen sivusta seurannut, useimmiten poika tykkää hampaiden pesusta (mies hehkuttaa etukäteen hymykissan hammastahnaa ja sitä miten poika SAA kohta pestä hampaat). Poika istuu hoitopöydällä ja saa touhuilla omiaan samalla, hän saa katsella leluja, saa toisen hammasharjan käteen jos tykkää ja saa alussa tai lopussa pestä itse hampaita. Jos poika on yliväsynyt ja itkuinen, hammaspesu jätetään ihan suosiolla väliin. Välillä tulee muuten vaan riitaa hampaiden pesusta, mutta jonkunlainen pesu on aina saatu suoritettua, kun poikaa on vähän suostuteltu.
 

Yhteistyössä