Miten sais puhelinmyyjille 'jauhot suuhun'? Kertokaa ideoita.

  • Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
Kerran eräs tutun tuttu oli tuumannut aamulla puhelinmyyjän soittaessa ja herättäessä tämän, että "tilataan, tilataan" ja luuri kiinni :D Tarina ei kerro, että oliko lehti sitten lopulta tullut...
Itse yleensä kiitän soitosta, mutta en tilaa mitään nyt. Joku tv:n kanavapaketin myyjä sekoitti tässä kesällä pasmansa, kun sanoin, ettei meillä ole tv:tä. Hetken hän sitä ihmetteli ja keskustelimme siitä, mutta ihan hyvässä yhteisymmärryksessä lopettelimme puhelun :D
 
tämä kiva
Minä kysyin kerran puhelinmyyjältä, paljonko hän saa provikkaa jos saa myytyä lehden minulle. Noo, jokusen euron, vastasi myyjä.
"Joo, no annappa mulle sun tilinumero niin pistän sulle vitosen tilille ja jätät sitten minut rauhaan, kun lehteä minä en tarvi"
Kyllä myyjää nauratti ja kohteliaasti pyyteli anteeksi ajan tuhlausta ja hyvästeli :)
 
Eilen sanoin puhelinmyyjälle, että vaikka heillä olisi kuinka hyvä tarjous tahansa kyseiseen lehteen en ehdi sitä kuitenkaan lukea eli en aio lehteä tilata. Joskus olen saanut puhelimen toiseen päähän hiljaista sanoessani, ettei ole varaa lisälaskuihin vaikka olisikin hyvä tarjous..

Joskus kyllä ihan "ei kiitos, nyt on huono hetki" -sanomisen jälkeen olen lyönyt luurin korvaan.
 
........
[QUOTE="kyllästynyt";24487228]Itse mietin et jos olis pokkaa niin aloittais jotenkin. Tosi kiva kun soitit, mulla onkin ollu niin yksinäistä. Tiiäkkö, mun vatsa ei oo toiminu moneen päivään. Kamala ummetus ja koko maha kipeenä. Mitähän mun kannattas tehä, olisko sulla vinkkiä?... Varmaan puhelu loppus jo tuohon =)

Toinen vaihtoehto olis keksiä joku kauhukertomus umpisuolen poistosta ja haavan tulehtumisesta tms.

Lisää ideoita =)[/QUOTE]

Tein itse ihan kokeilumielessä tuota hommaa muutaman päivän ja sen ehdin todeta, että sinuntyyppiset "nokkelat" tyypit olivat kaikista säälittävimpiä. Jaksat tuhlata ja uhrata aikaasi tuollaiseen? Hanki elämä!
 
"..."
Kerran eräs tutun tuttu oli tuumannut aamulla puhelinmyyjän soittaessa ja herättäessä tämän, että "tilataan, tilataan" ja luuri kiinni :D Tarina ei kerro, että oliko lehti sitten lopulta tullut...
Itse yleensä kiitän soitosta, mutta en tilaa mitään nyt. Joku tv:n kanavapaketin myyjä sekoitti tässä kesällä pasmansa, kun sanoin, ettei meillä ole tv:tä. Hetken hän sitä ihmetteli ja keskustelimme siitä, mutta ihan hyvässä yhteisymmärryksessä lopettelimme puhelun :D
Olinkohan se minä...Hmmm
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja fiksuus auttaa itseä;25092959:
Useimmat puhelinmyyjät ovat kouluttamattomia, nuoria henkilöitä, jotkut syrjäytyneitä keski-ikäisiä, joiden on vaikeaa saada muuta työtä. Joukossa tietysti kaikenmoisia myyntitykiksi yrittäviä. Oma tyttäreni opiskeluaikanaan joutui ottamaan vähäksi aikaa työvoimatoimistosta osoitettua puhelinmyyjähommaa - mutta hänestä ei yksinkertaisesti siihen ollut, juuri näiden ilkeiden ja tylyjen vastausten vuoksi. Sääliksi kävi tyttöä, itse sitten lopulta sain hänet lopettamaan, kun illat menivät itkiessä. Hänelle annettiin tuolloin valmiiksi painettu myyntiesite eteen, valenimi, ja sillä piti sitten mennä. (Tämän kokemuksen jälkeen muuten tilasinkin yhden lehden kerran yhdeltä tosi nuorelta tytöltä joka puhui ritirotlaansa selvästi paperista lukien... kun ei se lehtikään mikään ihan paska ollut. Sitten kerroin tytölle miksi tilasin, ja neuvoin että ei sitä koko ritirotlaa kannata lukea, kun montaa se vaan ärsyttää... tyttö melkein rupesi itkemään ilosta ja kertoi että olin itse asiassa hänen ensimmäinen asiakkaansa...)

Kun sinulle soittaa puhelinmyyjä, niin voit ajatella että se voisi olla poikasi tai tyttäresi tulevaisuudessa. Tai äitisi tai isäsi - jos elämä olisikin ajanut siihen. Tai paras ystäväsi, joka on muutaman lapsen yksinhuoltajana autonsa menettäneenä kotona, eikä voi muutakaan tehdä. Jos et halua tilata, vastaa ystävällisesti ja napakasti että ei kiitos, säästetään molempien aikaa ja lopetetaan puhelu. Harvoin on niin puupäätä myyjää että jatkaa silti - viimeisen 8 vuoden aikana olen kohdannut vain yhden. Ja kun sitten laitoin puhelimen sohvan selkänojalle pälättämään yksinään, niin olihan sekin puhelu 10 minuutin kuluttua loppunut.
Oot ihana ihminen :heart:
 
Ex-lehtimyyjä
No onks sulla tapana kertoa kaupankassallakin vatsavaivoista ym.? Tai ylipäätään "ärsyttää" muitakin myyjiä? Lehtimyyjä tekee työtä siinä missä muutkin. Ei koko bisnestä olisi olemassa, jos ihmiset ei puhelinmyynnin kautta koskaan mitään tilaisi, oletko miettinyt asiaa näin? Todennäköisesti myyjä tarttuisi näihin vaivoihisi ja tarjoaisi sinulle jotain terveyteen tms. liittyvää lehteä. Eli ei lopettaisi puhelua siihen. Kaikenlaista siinä työssä kyllä kuuleekin...
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Ex-lehtimyyjä;25222444:
No onks sulla tapana kertoa kaupankassallakin vatsavaivoista ym.? Tai ylipäätään "ärsyttää" muitakin myyjiä? Lehtimyyjä tekee työtä siinä missä muutkin. Ei koko bisnestä olisi olemassa, jos ihmiset ei puhelinmyynnin kautta koskaan mitään tilaisi, oletko miettinyt asiaa näin? Todennäköisesti myyjä tarttuisi näihin vaivoihisi ja tarjoaisi sinulle jotain terveyteen tms. liittyvää lehteä. Eli ei lopettaisi puhelua siihen. Kaikenlaista siinä työssä kyllä kuuleekin...
Viimeksi tilasin vasta Kodin Kuvalehden ja ihan hyvä tarjous oli: Ja lehteä olen ihan mielelläni lukenut. Miksi pitäis kettuilla kellekään? "Tee toiselle, niinkuin tahtoisit itsellesi tehtävän"
 
Rehellisesti kerrottuna, mä kerran annoin myyjän höpöttää noin viiden minuutin esittelyn vitaeprosta jonka jälkeen kerroin että mulla ei ole varaa niihin kun kaikki menee huumeisiin ja rupesin itkemään kuinka alhaalla mä olen ja kukaan ei musta välitä ja miten mun sydäntä lämmittää kun noin kalskea nuori mies minulle soittaa, myyjä pahoitteli hirveästi tilannettani ja sulki puhelimen.
 
.....
Eihän sitä tiedä =) Tästä on aikaa ainakin 20v (oliko silloin puhelinmyyntiä? :D ) ja tapahtui Oulun suunnalla.
"Joku tv:n kanavapaketin myyjä sekoitti tässä kesällä pasmansa...". Tästä kyllä saa sellaisen kuvan, että soitti siis nyt kesällä? Ja tuskin 20 v sitten myytiin kanavapaketteja?
Mä kyllä sinällään sen muutaman puhelinmyyjäpäiväni aikana juttelin jos millaisia asioita, ja mm eräälläkin tuli esiin just, ettei ole telkkua...
Noi soitot menee ihan ympäri Suomea, eivätkä ole sidottu siihen paikkakuntaan, mistä soitellaan.
 
....
Rehellisesti kerrottuna, mä kerran annoin myyjän höpöttää noin viiden minuutin esittelyn vitaeprosta jonka jälkeen kerroin että mulla ei ole varaa niihin kun kaikki menee huumeisiin ja rupesin itkemään kuinka alhaalla mä olen ja kukaan ei musta välitä ja miten mun sydäntä lämmittää kun noin kalskea nuori mies minulle soittaa, myyjä pahoitteli hirveästi tilannettani ja sulki puhelimen.
Voih, kylläpä te ootte NOKKELIA :O!!!! Juuh, oiskohan aika alkaa tehdä hommia eteenpäin. Täällä ei ainakaan viisastu.
 
On pakko kertoa, kun luin ton, mutta yks amerikkalainen stnd-up-koomikko oli kans ihan lopen kyllästynyt jatkuviin puhelinmyyntisoittoihin, niinpä se kerran vastasi puhelimeen vaan "haloo", ei omalla nimellään. No, tämä myyjä tietysti kysyi että onko Herra Tom Maby(muistaakseni toi on sen nimi)kotona, jolloin tää koomikko sanoi, että kuulkaas nyt, herra Maby on murhattu tänä aamuna, täällä on Komisario Smith, ja meistä on mielenkiintoista että soitatte rikospaikalle vain tuntia kuoleman jälkeen...

Puhelinmyyjä oli aivan kakat housussa!:D Tuo klippi löytyy varmaan Youtubesta esim. Tom Maby and phonesalesman tms. Että tuolla tavalla jos pokkaa löytyy!
 
Rähinä-Reetta
Joskus sattunut niin leukavia myyjiä, vaikka itse on ollut asiallinen, että mun puolesta ne on vapaata riistaa. Tosin yleensä en itse kehtaa olla epäystävällinen. Joskus pistän luuria korvaan jos sille päälle satun.
 
"monsteri"
Mulle yritti myyjä kaupata Cosmopolitania. Kehuskeli kuinka tulee hieno laukku kylkiäisenä. Sanoin, etten käytä laukkua, tykkään repusta enempi. Ehdotteli bilelaukuksi sanoin, että oon raskaana, enkä jaksa käydä bileissä. Lopulta sanoin, että luen Cosmon ilmaiseksi kirjastossa, jos siinä on jotain mielenkiintoista luettavaa. Kaikki noi syyt oli totta, mutta 20 minuuttia se venkoili tarjouksensa kanssa, kunnes luovutti. Ite en kärsi lyödä luuria korvaan, nii ei meinaa välillä päästä eroon.

Miehelle taas soitettiin (kun sukulaiset oli tilannu meille vauvan lehden miehen nimellä), että teille tulee tää vauva-lehti, niin kiinnostaisko meidän perhe -lehti mahdollisesti myös. Raskaus oli tyyliin viikolla 10 nii mies sano, että jos odotettais, että se toukka tulee ensiks ulos. Myyjä lupas soittaa yhdeksän kuukauden kuluttua :D
 
"jaana"
mies kysyy lehtimyyjältä, kun tämä on luetellut lehtivalikoimansa, että ei teiltä Kallea tai Jallua löytyis, muut ei oikein kiinnosta. Hyvin nopeasti lopettavat tyrkyttämisen. Itse lyön luurin korvaan, ei kiinnosta yhtään kuunnella sitä tyrkytystä.
 
1Jussi
Radio Novan Ile Jokinen kertoi, että hän alkaa kysellä puhelimyyjältä käheällä äänellä: ´mitä sulla on päällä?, onks sulla stringit?,. Luuri lyödään toisesta päästä millisekunnin aikana kiinni.
Kokeilen sitä itse seuraavan kerran.
 
"Vieras"
Mä en enää jaksa olla puhelinmyyjille ystävällinen.

Minulla on Soneran puhelinliittymä ja minua pommitetaan jatkuvasti tähän tyyliin:
" Matti Meikäläinen jostain (sanotaan epäselvästi) hei. Teemme kartoitusta asiakkaiden liittymistä. Minkälainen liittymä sinulla on? Minkäsuuruisia puhelinlaskuja saat? No kuule nyt voitaisiin muuttaa tämä sinun liittymäsi toiseen, jossa perusmaksu on vain x € ja puhelut x €. Kävisikö tämä? Meidän tarvitsee vain muuttaa liittymä Saunalahden liittymäksi."

Eli tyylinä on antaa ymmärtää soittavansa Soneralta ja totuus paljastetaan vasta lopussa. Tästä oppineena en enää koskaan ala vastailemaan näihin "kuinka isoja puhelinlaskuja saat" -kysymyksiin. Viimeksi sanoin, ettei minun tarvitse vastata moisiin kysymyksiin ja myyjä totesi ikävään äänensävyyn "onko huono päivä vai" ja löi luurin korvaani.

Muutenkin nykyään puhelinmyyjät koettavat peitellä puhelun alussa kaikenlaisilla keinoilla sitä, että myyvät jotain. Puhelun käsikirjoitus on laadittu niin, etteivät ihmiset pysty heti sanomaan etteivät osta mitään. Aina joutuu epäilemään onko kyseessä myyjä, vai asiallinen soittaja ja sitten kun se on selvinnyt, onkin jo liian myöhäistä ja myyjä ehtinyt jaaritella ummet ja lammet.
 
"..."
On pakko kertoa, kun luin ton, mutta yks amerikkalainen stnd-up-koomikko oli kans ihan lopen kyllästynyt jatkuviin puhelinmyyntisoittoihin, niinpä se kerran vastasi puhelimeen vaan "haloo", ei omalla nimellään. No, tämä myyjä tietysti kysyi että onko Herra Tom Maby(muistaakseni toi on sen nimi)kotona, jolloin tää koomikko sanoi, että kuulkaas nyt, herra Maby on murhattu tänä aamuna, täällä on Komisario Smith, ja meistä on mielenkiintoista että soitatte rikospaikalle vain tuntia kuoleman jälkeen...

Puhelinmyyjä oli aivan kakat housussa!:D Tuo klippi löytyy varmaan Youtubesta esim. Tom Maby and phonesalesman tms. Että tuolla tavalla jos pokkaa löytyy!
missä kohtaa pitää nauraa ?
 

Yhteistyössä