miten saisin sen ulos?

Nyt viikolla 39+5 ja oon lukenu kaikenlaista synnytyksen käynnistyksistä, siis asioita jota voi kotona tehdä. Yleisin "ohje" on sauna, seksi ja siivous ja ne on kaikki käyty läpi moneen kertaan. Rupeaa selkä olemaan niin huonona etten enää pysty tekemään mitään ja haluaisin päästä jo synnyttämään kun se on jo turvallista lapselle. Onko muilla mitään vinkkejä tai kokemuksia asiasta?
 
Portaiden kävelyn ja kävelemisen muutenkin sanotaan edesauttavan... No me asutaan kolmikerroksisessa asunnossa, joten portaita tuli taatusti kiivettyä ja kortteliakin kiersin sen verran monta viikkoa, että uskoin jo jalanjälkieni uppoavan katuun. Ei siis mitään vaikutusta
 
Jokaista neljää vauvaa on yritetty käynistää kotikonstein. On myös kokeiltu vyöhyketerapiaa, ja lopulta myös todettu, että vauva tulee kun on valmis tulemaan. eli rivät ole 3 ässää, eikä vyöhyketerapiat, eikä mitkään teen juonnit tehonneet. Kaikki syntyneet rv. 42 jälkeen. Onneksi yksikään ei ole vielä masuun jäänny asustelemaan ;)
 
Tosiaan, ei auta. Meillä kokeiltiin kans, tuloksena että kun vauva vihdoin päätti syntyä, olin hirveän väsynyt kaikesta siivoamisesta... Lepää nyt, kyllä se sieltä tulee kun on valmis!
 
Champion harmaana
En tajua miks pitää kaikkien kirjottaa et tulee kun tulee! Se on ehkä ärsyttävintä näin viimesillään raskaana ollessa mitä muut voi sanoa!!! \|O Mä oon sitä mieltä et vaikka mikään ei auttais niin ainakin yrittämisestä saa lohtua! Meillä esikoinen tuli kun oltiin käyty saunassa ja harrastettu seksiä - tunti siitä meni lapsvetet ja uskon et oli jotain vaikutusta. nyt noi keinot saa aikaan suppareita mut ei muuta... Risiiniöljy sai aika kivasti supistuksia aikaseks, mut ei vielä auttanut sekään joten tänään taas noita s-hommia :) :p
 
Kahden lapsen kokemuksella voin sanoa että jos se siellä mahassa haluaa vielä pysyä, niin millään et sitä sieltä ulos saa vaikka kuinka toivoisit! =) Koita rentoutua ja miettiä jotain aivan muuta kun synnytystä =) =)
 
mulla kaksi synnytystä lähtenyt käyntiin nännejä pyörittelemällä.
viimeisimmästä pyörittelin niitä illan ja seuraavana aamuna oli vaavi sylissä 10.35 eli tuli sitten vauhdilla. mun mielestä toimiva juttu kun vaan jaksaa tehdä sitä niin kauan et alkaa supisteleen.
 
lahetar
kun ite olin viimeisilläni raskaana ja meni viel muutaman päivän päälle aloin harkita taskulampun vilauttelua.. siis jos tulis valoa kohden :LOL:
en ehtiny kokeilla vaikka mieli teki, supistukset alkoi ihan itsestää =)
jaksele
 
Champion harmaana
Toi nännien pyörittely muuten auttaa :) Mulla oli tänään neuvola ja kun kysäisin sieltä et mitä vois tehä et vauva alkais tulla niin sanoi kätilö et niin hullulta kun se kuullostaakin niin paras tapa saada vauva tuleen pihalle on ottaa vaan rennosti ja levätä paljon! Vauva tulee kuulemma paremmin pihalle kun ei tee asian eteen mitään joten aionpa kokeilla muutaman päivän vaan makoilla :D
 
minja87
Siellä saunassa pitää olla niin kauan että väsyy. Olin eilen 40 min ja kyllä alko supistaan mut ne loppu sit. Ja jos on nuorempia lapsia niin ne eka nukkuun koska 40 minuutin saunomisen jälkeen sitä haluaa vaan nukkuun :D
 
Supistuksethan lähtee käyntiin kun oksitosiini hormonia on tarpeeksi . Orgasmissa erittyy tätä hormoonia ja liikunnassa, mielihyvähormooni :whistle: Miksei siis saunassa ja siivotessa (jos tykkää siivota) Myös hieronnassa tupsahtaa suuria määriä liikkeelle, Eli pointti on siinä että jos synnytys olis jo muutenkin lähellä ja oksitosiinia jo suuria määri niin tällainen hormooniryöppy sitten voisi laittaa synnytyksen käyntiin.
Kävelyssähän vauvan pää sitten painaa kohdunsuuta ja sieltä menee tieto aivoihin että alkaa olla ika valmisa kamaa heitähän sitä hormoonia tulemaan niin saadaan synnytys käyntiin.
Näin se menee omin sanoin kerrottuna :whistle:
Mutta toivottavasti AP on jo saamassa vaavia syliin =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 20:47 Champion harmaana kirjoitti:
En tajua miks pitää kaikkien kirjottaa et tulee kun tulee! Se on ehkä ärsyttävintä näin viimesillään raskaana ollessa mitä muut voi sanoa!!! \|O Mä oon sitä mieltä et vaikka mikään ei auttais niin ainakin yrittämisestä saa lohtua! Meillä esikoinen tuli kun oltiin käyty saunassa ja harrastettu seksiä - tunti siitä meni lapsvetet ja uskon et oli jotain vaikutusta. nyt noi keinot saa aikaan suppareita mut ei muuta... Risiiniöljy sai aika kivasti supistuksia aikaseks, mut ei vielä auttanut sekään joten tänään taas noita s-hommia :) :p
Joo,muistan että oli TOSI ärsyttävää kun kaikki sano,että kyllä se sieltä tulee,kunhan on valmis :kieh: :kieh: :kieh: itse kokeilin n.5 kk.sitten.kaikkea seksistä saunan kautta siivoamiseen....Sitten päätin tyhjentää suolen,ihan noilla peräruiskeilla ja nautittiin ihana shamppanjaillallinen,niin seuraavana pvänä oltiin synnyttämässä,en kyllä tiä,johtiko noista,mutta haluan pitää sen mielikuvan,että prinsessa vaati shamppanjalasillisen tullakseen :heart: :heart: :heart:
VOIMIA sulle :hug:
 
Jousimiesvauva
Täällä vkoja nyt 40+5 kasassa ja kaikkea on yritetty; saunomista, seksiä, liikuntaa (myös ylämäkeen ja pomppien), ostosten tekoa jne, mutta mikään ei auta. Viimeisen viikon ajan on ollut joka ikinen yö käynnistymisoireita ja viime päivinä yhä enemmän myös päiväsaikaan, mutta ei vaan lähde käynnistymään. Tsemppiä kaikille viime hetken odottajille!
 
rv40
Siinäpä hyvä kysymys et miten sais vauvan tulemaan =) täälä on tänään LA ja alkaa pikkuhiljaa ottamaan ihmisten soittelut ja kyselyt päähän :headwall: joko on oireita ja polttoja? no ei oo näkyny ei!! ei jaksais enää ihmisten uteluja ja sitku sanoo ettei merkkiäkään(mitä nyt kivuttomia supistuksia ja sillon tällön lieviä menkkakipuja...)niin sit saa kuulla et se menee sitte yli ja paljon!arghhh :headwall: alkaa niin jo hermostuttamaan että jos laittais puhelimen kiinni ja siinä saavat sitte arvuutella joko ovat lähteneet synnyttämään :LOL: no joo ymmärrän kyllä et kiinnostavaa ja jännittävää aikaa,mut mä oon niin jo tyrtyny kyttäämään tätä laskettua aikaa....nytki oon ihan varma et ens viikolla meen edelleen sovittuna päivänä' neuvolaan,vaikka eihän sitä ikinä tiedä.....välillä meinaa ihan hermot olla koetuksella miettiessä et miksei mitään näy eikä kuulu,eikä mitään TUNNU?ja miettiessä et mitenkähän tätä nyt käynnistelis omin konstein...(ässä konsteja kokeiltu,pääasiassa saunominen tuntuu parhaimmalta) mut sitte taas palaa pinna ja lopetan koko miettimisen nii johan alkaa hermotki laantua ainaki hetkellisesti =) hih on tää hassua mielialanvaihtelua....mutta eiköhän tää tästä!!koittakaa jaksaa kaikki viimesillään olevat =) ja tietysti kaikki raskaana olevat!!!eiköhän pian saada vauvat syliin :heart:
 

Yhteistyössä