Miten saisin vauvan painon nousemaan?

  • Viestiketjun aloittaja Hanna
  • Ensimmäinen viesti
Hanna
Tänään käytiin neuvolassa ja paino näytti 6900g..Ikää on 7kk tytöllä.
Syö kuitenkin hyvällä ruokahalulla kaksi lämmintä sosetta päivässä,yhden välipala soseen ja aamu ja ilta puurot.Ja maidot tietenkin.Mä en ymmärrä mitä mä teen vääriin!Neuvolassa täti oli tosi huolissaan että saako tyttö nyt tarpeeksi ruokaa..
pituutta oli kyllä tullut kahden kuukauden aikana 4 senttiä!!!!eli pituus oli nyt 69cm.
Onko mun lapsi jotenkin kitukasvuinen kun hän ei ole tarpeeksi painava?
 
updown harmaana
Meidän pojalla paino kanssa alakäyrillä ja ohjeeksi saatiin,öljyä tai rasvaa ruokiin!! Nyt reilun vuoden ja paino tasaantunut,ei ole laskussa enään. Hoikka poika on,housut valuu päältä.
 
Meidän tyttö kanssa 8 kk neuvolassa 70 cm ja 7,2 kg. Eli tosi hoikka on. Itse en käyristä mitään stressiä ota kun tyttö on tosi energinen ja vilkas. Öljyä mekin alettu ruokiin lisäämään.
 
Hanna
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Oon kans kuullut, että (rypsi?)öljyä laitetaan vauvan ruokiin, jos ei paino nouse tarpeeksi. Kannattaa sitä kokeilla. Kuinka paljon sun vauva syö kerralla soseita, annoskokoja siis mietin...
Syö aina sellasen purkin kerralla ja maitoa päälle. Ja on tosi menevä likka.
Uskaltaiskohan jo antaa niitä isompia purkkeja missä on enemmän pureskeltavaa?Hampaita on jo 4.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Oon kans kuullut, että (rypsi?)öljyä laitetaan vauvan ruokiin, jos ei paino nouse tarpeeksi. Kannattaa sitä kokeilla. Kuinka paljon sun vauva syö kerralla soseita, annoskokoja siis mietin...
Syö aina sellasen purkin kerralla ja maitoa päälle. Ja on tosi menevä likka.
Uskaltaiskohan jo antaa niitä isompia purkkeja missä on enemmän pureskeltavaa?Hampaita on jo 4.
Kannattaa antaa ruokaa niin paljon kuin vaan lapsi tahtoo syödä. Jospa se pikkupurkki ei riitä, kun on liikkuva tyttö?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Oon kans kuullut, että (rypsi?)öljyä laitetaan vauvan ruokiin, jos ei paino nouse tarpeeksi. Kannattaa sitä kokeilla. Kuinka paljon sun vauva syö kerralla soseita, annoskokoja siis mietin...
Syö aina sellasen purkin kerralla ja maitoa päälle. Ja on tosi menevä likka.
Uskaltaiskohan jo antaa niitä isompia purkkeja missä on enemmän pureskeltavaa?Hampaita on jo 4.
kyllä uskallat antaa! pikkuhiljaa kokkeilet niin näät että haluaako tyttö syyä niitä jo.

meillä kanssa sama tilanne, neiti on semmonen siro pieni keijutyttö. syö ku hevonen mutta paino nousee sen 350 g maksimi kuukauen aikana. neuvolassa ei olla huolissaan ku oli pieni jo syntyessään ja paino kuitennii tasasesti nousee. issäänsä on tyttö tullu ruumiinrakenteensa puolesta

 
Meidän pojat on ollu 1v asti samakokoisia, vanhempi (nyt 11v) oli aikanaan aina normaalivartaloinen ja paino ok, nyt tämä 1½v on aina ollut samoilla mitoilla liian laiha! Meille kans annettiin neuvoksi öljyä ruokaan. Olen laittanut sekä aamu- että iltapuuroon reilusti margariinia. Ruokaan en ole viittinyt öljyä lisätä, kun isänsä tekee länsi-afrikkalaista ruokaa, joka siis lilluu öljyssä, mutta silti vaan tuo paino ei nouse tarpeeksi. Mutta poika on koko ajan liikkeessä, että kuluttaakin varmasti sitä energiaa reilusti päivän aikana.
 

Yhteistyössä