Miten sait tietää lapsesi olevan erityislapsi?

Tarhassa epäilevät pojallani olevan jotain ja olen huolissani. Tulee kuulemma erityisopettaja katsomaan tilannetta.. Aina ollut kova menijä ja vilkas lapsi. Temperamenttinen yms.. Olen ajatellut sen olevan normaalia käytöstä pojilla mutta en sitten tiedä. Nyt olen ruvennut tarkkailla enemmän ja ehkä ne on oikeassa.. Tuntuu niin pahalta. Puheessa oli hieman viivästymää 2 vuotiaana muttei aiemmin muuta. Nyt neljä vuotta vanha. Mutta eikös silloin juuri ole se uhmaikä? On kyllä välillä ollut sellaisia päiväunilta heräämis raivareita olen pitänyt niitä ihan normaalina. Olen nyt ihan järkyttynyt ja ahdistaa kun ei tiedä onko mitään ja jos on niin mitä..
 
Mulla on kohta 8v joka hiljan sai ADHD-diagnoosin. Eka ulkopuolinen joka tarttui asioihin oli päiväkodin hlökunta joka ei pysyny sillon 3v perässä. Oltiin me aavistettu että lapsi ei ole aivan normaali, oli jo vastasyntyneenä levoton ja vähäuninen, tahti vain kiityi iän myötä.
Hoidan itse työkseni lapsia ja tiedän että omani menee yli sen normaalin poikien vilkkauden. Aivan kuten sillon muutkin pani merkille. Puheessa on hänellä edelleen takkua etenki jos ei keskity,puhumaan lähti suht myöhään. Ei se sillon alkuaan ollut tosiaan helppo paikka kuulla ja sanoa että hänellä on tutkimisen paikka.
 

Yhteistyössä