miten sanoa sukulaisille

  • Viestiketjun aloittaja yks äityli
  • Ensimmäinen viesti
yks äityli
B) hei!onko kellään samanlaista kohta"ongelmaa"-joka koskee sellaista et sukulaiset/sukulainen teini ikäinen ramppaa täällä jatkuvasti(miehen kautta sukulainen)koulun jälkeen yleensä,kertoilee kuinka joku on ollu koulusta pois milloin minkäkin flunssan,ripulin ym takia samoten hänen perheenjäsenensä saattavat olla kipeenä.... :ashamed: meiilä itellä in 1v3kk lapsi ja toinen syntyy kuukauden päästä,nyt kauhulla jo ajattelen kuinka tämä "tahaton"taudin kuljettaja istuu meillä ja tartuttaa vauvaan(kin)tauteja juoksemalla meillä alituiseen...?!miten sanoa hänen vanhemmilleen asiasta?olen sanonut tälle teinille et se tartuttaa lapseemme tahattomasti kun ja jos joku hänen luokallaan sairastuu ni varmasti se tarttuu hänen akuttaa meihin...?hän vain sanoo minulle vastaukseksi "en tiedä" arvata saattaa et mulla tekis mieli välillä KARJAISTA takaisin et nyt tiedät,mutta kun ei kehtaa?! :snotty: onko parempi että menen ensimmäisen kuukauden ajaksi hotelliin asumaan jotta nämä heräis ajattelemaan?tuntuu käsittämättömältä että vanhemmat voivat unohtaa asioita 10vuodessa tais itten eivät vain yksinkertaisesti ajattele niin paljoa toisia,olisi mukava tietää mitä te muut isompien lasten vanhemmat ajattelette kun menette tuttava perheisiin kylään jossa on pieni lapsi?ajatteletteko sitä et jos olette vast ikään sairastaneet tai olette pienessä nuhassa et se vois tarttua ja maltatte olla sillä kertaa menemättä?ottakaa kantaa?!? :heart:
 
sano seuraavalla kerralla että meillä pesee kaikki kädet jotka ovesta astuu sisään.Meillä sairastetaan tosi vähän.Itse en tiedä tekeväni sen edestä mitään muuta,mutta meillä lapset pesee kätensä kun tulevat ulkoa,vessasta (tietty) ja kun tulevat syömään. Vauva 5kk ja pienen nuhan lisäksi ollut terveenä,vaikka sisarukset käyvät koulussa,kerhossa,harrastuksissa.. En ota siihen kantaa että miten tuut toimeen ko.tyypin kans mutta ihana jos ton ikäsellä on joku jolle voi kertoa juttuja...Monet koululaiset ovat nykyisin niin yksin ja monesti aika monimutkaisten juttujen kanssa!
 
Jos et halua seurustella miehen sukulaisten kanssa, niin sano heille, että pysyvät poissa.

Minusta olisi kiva, että olisi tuollaisia välittömiä sukulaisia, tai edes yksi sukulainen paikkakunnalla, tai edes naapurikunnassa, mutta kun ei.

Tauteja tulee mistä vaan, ja yleensä tarttuvat siinä vaiheessa, kun itävät, eli silloin kun ei edes kantaja tiedä että sairastaa. Enkä muutenkaan ymmärrä tuollaista sairausfobiaa, jos sinulla on perusterve 1-vuotias. Sen vuoksi ajattelen, että sinua ei vain miehen sukulaiset kiinnosta. Eli kerro ihan suoraan, että et halua hänen tulevan.

En oikein ymmärrä tuolllaista, että pidetään omat pumpulissa ja muiden mukulat.
 
Tämä kyläilevä teini on siis itse terve? Onpa mukava, että hän tykkää teillä kyläillä. Hänen mielestään olette varmasti kivoja aikuisia ihmisiä. Eiköhän niitä sairaita tai sairaiden lähellä olevia ihmisiä näe ruokakauppareissuillakin. Eli tartunnan voi saada ihan mistä vain. Kyläilevä teinihän voisi olla sinulle avuksikin vauvan synnyttyä, vaikka leikkimällä isomman lapsen kanssa =)
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.01.2007 klo 14:05 yks äityli kirjoitti:
B) hei!onko kellään samanlaista kohta"ongelmaa"-joka koskee sellaista et sukulaiset/sukulainen teini ikäinen ramppaa täällä jatkuvasti(miehen kautta sukulainen)koulun jälkeen yleensä,kertoilee kuinka joku on ollu koulusta pois milloin minkäkin flunssan,ripulin ym takia samoten hänen perheenjäsenensä saattavat olla kipeenä.... :ashamed: meiilä itellä in 1v3kk lapsi ja toinen syntyy kuukauden päästä,nyt kauhulla jo ajattelen kuinka tämä "tahaton"taudin kuljettaja istuu meillä ja tartuttaa vauvaan(kin)tauteja juoksemalla meillä alituiseen...?!miten sanoa hänen vanhemmilleen asiasta?olen sanonut tälle teinille et se tartuttaa lapseemme tahattomasti kun ja jos joku hänen luokallaan sairastuu ni varmasti se tarttuu hänen akuttaa meihin...?hän vain sanoo minulle vastaukseksi "en tiedä" arvata saattaa et mulla tekis mieli välillä KARJAISTA takaisin et nyt tiedät,mutta kun ei kehtaa?! :snotty: onko parempi että menen ensimmäisen kuukauden ajaksi hotelliin asumaan jotta nämä heräis ajattelemaan?tuntuu käsittämättömältä että vanhemmat voivat unohtaa asioita 10vuodessa tais itten eivät vain yksinkertaisesti ajattele niin paljoa toisia,olisi mukava tietää mitä te muut isompien lasten vanhemmat ajattelette kun menette tuttava perheisiin kylään jossa on pieni lapsi?ajatteletteko sitä et jos olette vast ikään sairastaneet tai olette pienessä nuhassa et se vois tarttua ja maltatte olla sillä kertaa menemättä?ottakaa kantaa?!? :heart:
Siis teille ei saa ala-ikäiset tulla, jos luokalla joku tai perheessä joku sairastaa?

Hohhoijaa. Et taida olla ihan terve. Monet tuon ikäiset lapset 1v 3 kk käy ihan itse isossa ryhmässä päiväkodissa tai perhepäivähoidossa.

Pistä oveen lappu, että teillä lapsia, joten teille ei voi tulla. Älä avaa ovea!
 
Minun mielestä sinulle on rikkaus suotu, tämä kylässä käyvä teini! Itselläni on myös murkku sekä 1:den vanhat lapset ja murkun kavereita käy meillä päivittäin. Teinit tarvitsevat aikuista ja tämä on ilmeisesti ottanut sinusta "luottohenkilön" johon turvautua ja jolle voi puhua asioista. Käsien pesu on hyvä keino tautien ehkäisyssä ja onhan se näin, että taudit tulevat jos on tullakseen, turha niiden suhteen on syyllistä hakea. Itse huolestuisin vasta siinä vaiheessa jos kyseinen teini tulisi sairastuneena teille kuin kotionsa eikä vain rupattelu mielessä. Tietystihän teini voi myös tehdä puheillaan sinulle tahallaan kiusaa, jos tietää sinun suhtautumisesi asiaan ja pitää sitä huvittavana. Teinithän on mahtavia heittämään vettä myllyyn, jos ovat nähneet miten reagoit mihinkin asiaan. Toivon voimia sinulle ja asian selviämistä ennen pahempaa riitaa miehesi kanssa.
 
Minun mielestä sinulle on rikkaus suotu, tämä kylässä käyvä teini! Itselläni on myös murkku sekä 1:den vanhat lapset ja murkun kavereita käy meillä päivittäin. Teinit tarvitsevat aikuista ja tämä on ilmeisesti ottanut sinusta "luottohenkilön" johon turvautua ja jolle voi puhua asioista. Käsien pesu on hyvä keino tautien ehkäisyssä ja onhan se näin, että taudit tulevat jos on tullakseen, turha niiden suhteen on syyllistä hakea. Itse huolestuisin vasta siinä vaiheessa jos kyseinen teini tulisi sairastuneena teille kuin kotionsa eikä vain rupattelu mielessä. Tietystihän teini voi myös tehdä puheillaan sinulle tahallaan kiusaa, jos tietää sinun suhtautumisesi asiaan ja pitää sitä huvittavana. Teinithän on mahtavia heittämään vettä myllyyn, jos ovat nähneet miten reagoit mihinkin asiaan. Toivon voimia sinulle ja asian selviämistä ennen pahempaa riitaa miehesi kanssa.
 
Minun mielestä sinulle on rikkaus suotu, tämä kylässä käyvä teini! Itselläni on myös murkku sekä 1:den vanhat lapset ja murkun kavereita käy meillä päivittäin. Teinit tarvitsevat aikuista ja tämä on ilmeisesti ottanut sinusta "luottohenkilön" johon turvautua ja jolle voi puhua asioista. Käsien pesu on hyvä keino tautien ehkäisyssä ja onhan se näin, että taudit tulevat jos on tullakseen, turha niiden suhteen on syyllistä hakea. Itse huolestuisin vasta siinä vaiheessa jos kyseinen teini tulisi sairastuneena teille kuin kotionsa eikä vain rupattelu mielessä. Tietystihän teini voi myös tehdä puheillaan sinulle tahallaan kiusaa, jos tietää sinun suhtautumisesi asiaan ja pitää sitä huvittavana. Teinithän on mahtavia heittämään vettä myllyyn, jos ovat nähneet miten reagoit mihinkin asiaan. Toivon voimia sinulle ja asian selviämistä ennen pahempaa riitaa miehesi kanssa.
 
sillä teinillä ei varmaan ole hyvä olla omassa kodissaan tai kavereita ei ole, koska teillä käy. olehan vain tukena hänelle, voisit saada hänestä hyvän lapsenvahdin, pian tarttet sellaista kun teillä on 2 lasta. teini voi olla itsensä kanssa hukassa tai omassa kotona, joten otahan oikeasti tämä luottotehtävänä olla hänelle aikuisen mallina ja tukena. hän tulee aikuisena muistamaan sinun tukesi.

taudeista: kuule, tehän varmaan ette käy kaupassakaan, kun joku voi yskiä jonossa sun pumpulivauvalle pöpön? eli, kuten moni jo totesikin, pöpöjä on joka paikassa. voithan pyytää teiniä pesemään kädet tullessaan ja luulen muuten, että hän puhuu joutilaita, koska on kotonaan niin oppinut. voisit kysellä häneltä jostain muista asioista, niin ei tartte sun kuunnella luokkakamujen taudeista.
 
yks äityli
:\| hei!oli mukava saada mielipiteitä esittämääni asiaan,kiitos kovasti,ehkä marisen turhasta ehkä en...mutta kun tää on meidän koti ja jos kuvitellaan yteitä minun housuihini et sinne teidän kotiinne(sillä aikaa olette itse pois)menee omalla avaimella joku jonka te tunnette,vaikkei se siellä mitään pahaa tekisikään ni en usko että se tuntuis mukavalle?!ainakaan pitemmän päälle...mutta kuten sanottu,jokainen taplaa tyylillään ja minä en tosiaankaan ole sitä avainta antanut,vaan mieheni. :\| on toki ihmisiä,äitejä jotka ovat yksinäisiä ja asuvat vieraalla paikkakunnilla ja toivois et joku kävis ja olisivat asemassani onnellisia...ehkä olen outo kun haluan suojella tulevaa pientä vauvaani viruksilta,sillä käsittääkseni ei ole leikin asia jos pieni alle kuukauden ikäinen sairastuu pahaan ripuliin?mutta kaikkihan ei välitä ja mitä vuoden ikäiseen tulekaan niin käytän häntä kaksi kertaa viikossa kerhossa ja olisin vienyt hänet hoitoon mutta päiväkodin mielestä se tuntui oudolta että olisin itse kotona kuin hoitaisin lastani eli en tosiaankaan ole mikään ylihuolehtivainen ja ylisuojelevainen lastani kohtaan,tämä on vain periaate kysymys. \|O
 
Siis miehesi on antanut teinille teille avaimen, oletan että miehelläsi on syy ollut toimia näin, olisko todellakin syy teinin kotona? Toivottavasti edes sinä ja miehesi suotte teinille luotettavan ilmapiirin, näin ilmeisesti ei ole hänen kotona. Todellakin voit keskustella muistakin asioista ja vaikka sanoa että nythän on kaikenlaista liikkeellä ja näin ollen sivuutat asian kintaalla viittaamalla. Asiahan on sinulle "hieman" patti tilanne, koska kyseessä on miehesi sukulais tyttö ja tunnetusti veri on vettä sakeampaa ja jos loukkaat tyttöä niin samalla loukkaat miestäsi. Toivotan edelleen voimia ja jaksamista asian kanssa.
 
sama tilanne
=) vaikkei sulla varmaan hymyilytä yhtään...ymmärrän yskäsi,mutta ei auta kuin sanoa hienovaraisesti ettei jaksa jos tuntuu siltä ja miehelle myös.pyydä miestäsi välillä tekemään kaikki ne asiat vaikka jos hän on isyyslomalla ja mene itse vaikka kirpputorille,katso miten mies on pärjännyt kaikkien kotiaskareiden,vauvan sekä pienokaisen hoidon sekä sen teinin kans?! :ashamed: saattaa olla et jos olet esim 4h tuntiakin pois niin tuona aikana älä vastaa puhelimeen,tuskin kukaan ainakaan sinua syyttää lapsen heitteille jätöstä,miehesihän on siellä" super-äitinä",samassa roolissa jota sinä joudut vetämään päivästä toiseen hymyssä suin!jospa tämä auttaisi avamaan silmät niiltä kaikilta jotka eivät tiedosta todellista olotilaasi. :heart: ja teille muille jotka ette tiedä milta oikeasti tuntuu, että joku hyppää jatkuvasti perheessä miten sattuun ja milloin sattuun,syötettävänä ja passattavana,kun on pieniä lapsia ja omakin huusholli hoidettavana ja varmasti rahatkin tiukassa vaikka kuinka toinen olisi töissä niin hieman harkitsevaisuutta noihin kirjoituksiin ja vastauksiin tälläkin palstalla.odottavan äidin mieliala kun ei ole niin aurinkoinen aina kuin väitetään. ;)
 
minä ainakin olen vain tyytyväinen, kun veljeni tytöt käyvät pientäni ns. paapomassa. Saadaan tervettä vastustuskykyä, ettei olla sitten aikanaan vallan pulassa, kun päiväkoti aloitetaan. Meillä on vain muutama nuha ollut viime syksyn aikana, vaikkakin tyttöjen luokilla on ollut vatsataudit ja ties mitkä. Ei ole kuitenkaan meille koskaan mitkään tarttuneet. Aina kyllä on tytöt ihan omasta aloitteestaan pesseet kätensä, kun ovesta ovat sisälle astuneet. Ei tulisi mieleenkään kieltää heitä käymästä ja olen antanut heidän ystävienkin tulla mukaan. Eivätkä ole koskaan tulleet, jos ovat olleet flunnsaisia. Vaikka en ole mitenkään kieltänytkään, on vain ihan keskenään asian järkeilleet.
Mutta teet niinkuin sinusta parhaalta tuntuu, ota nuoren kanssa asia puheeksi ja selitä syy niin, että hän sen ymmärtää. Ei avoimia ovia ole pakko pitää, jos siltä tuntuu.

Nyt vasta huomasin tuon avain jutun, sitä en kyllä hyväksyisi, en niin millään. Ovikelloa pimpottamalla perheen ulkopuoliset kylään, niin voi edes päättää onko nyt aikaa jne.<br><br>
 
edelleen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 13:41 väinötär kirjoitti:
minä ainakin olen vain tyytyväinen, kun veljeni tytöt käyvät pientäni ns. paapomassa. Saadaan tervettä vastustuskykyä, ettei olla sitten aikanaan vallan pulassa, kun päiväkoti aloitetaan. Meillä on vain muutama nuha ollut viime syksyn aikana, vaikkakin tyttöjen luokilla on ollut vatsataudit ja ties mitkä. Ei ole kuitenkaan meille koskaan mitkään tarttuneet. Aina kyllä on tytöt ihan omasta aloitteestaan pesseet kätensä, kun ovesta ovat sisälle astuneet. Ei tulisi mieleenkään kieltää heitä käymästä ja olen antanut heidän ystävienkin tulla mukaan. Eivätkä ole koskaan tulleet, jos ovat olleet flunnsaisia. Vaikka en ole mitenkään kieltänytkään, on vain ihan keskenään asian järkeilleet.
Mutta teet niinkuin sinusta parhaalta tuntuu, ota nuoren kanssa asia puheeksi ja selitä syy niin, että hän sen ymmärtää. Ei avoimia ovia ole pakko pitää, jos siltä tuntuu.

Nyt vasta huomasin tuon avain jutun, sitä en kyllä hyväksyisi, en niin millään. Ovikelloa pimpottamalla perheen ulkopuoliset kylään, niin voi edes päättää onko nyt aikaa jne.
:eek: kun siitä olisikin apua.omista isommistakin on enemmän ja vaikka ne ovatkin poika ja nuorempia... ja en tunne tarvetta sanoa et voisitko?olen tottunut tulemaan omillani toimeen ja PISTE!!!en halua riidellä asiasta vaan katson mitä päivä tuo tullessaan milloinkin ja onhan minulla vara muuttaa pois tästä jos tuntuu etten jaksa.ei kukaan ole pakottamassa minua jäämään lasten kans tähän jos toinenkaan ei osaa suuta avata ja sanoa miten asiat on oikeasti.hermot vaan menee kun miettii kaikkea etukäteen.surettaa vain et oma avioliitto loppuu sen takia vain ettei toisesta ole tukijaksi näin pienessä asiassa... :/
 
Miksi miehesi on avaimen antanut, siihen on varmaan joku syy?

Tautien suhteen ehkä vähän ylireakoit, jos tää vieras on kuitenkin terve kun teillä kyläilee. Vai etkö muuten tykkää tästä teinistä ja selität sen taudeilla?
 
ajatteleppa ite
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 05:36 lappi kirjoitti:
Höpöhöpö, olisit iloinen kun joku kehtaa "rampata" kylässä kun miehelläsi on noin hömppä vaimo, voi vitsit kaikille se vain lapsia suodaan
:\| ite olet se hömppä!!! :/ :saint: kuvitteletkos itestäs liikoja?onko mahdollista et kävisit kallonkutistajalla?
 
yks äityli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 15:01 rentunruusu kirjoitti:
Miksi miehesi on avaimen antanut, siihen on varmaan joku syy?

Tautien suhteen ehkä vähän ylireakoit, jos tää vieras on kuitenkin terve kun teillä kyläilee. Vai etkö muuten tykkää tästä teinistä ja selität sen taudeilla?
:x haluttaisi vain omaa rauhaa....enkä ylireagoi...sori että vaivasin.ja sulle joka sanoit nätisti et "kaikille sitä lapsia suodaan"niin kiitti vaan-on niitä menetyksiäki ollu!!!! :/ toivottavasti olet erittäin tyytyväinen nyt itseesi! :whistle:
 
ratkaisu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 21:18 yks äityli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.01.2007 klo 15:01 rentunruusu kirjoitti:
Miksi miehesi on avaimen antanut, siihen on varmaan joku syy?

Tautien suhteen ehkä vähän ylireakoit, jos tää vieras on kuitenkin terve kun teillä kyläilee. Vai etkö muuten tykkää tästä teinistä ja selität sen taudeilla?
:x haluttaisi vain omaa rauhaa....enkä ylireagoi...sori että vaivasin.ja sulle joka sanoit nätisti et "kaikille sitä lapsia suodaan"niin kiitti vaan-on niitä menetyksiäki ollu!!!! :/ toivottavasti olet erittäin tyytyväinen nyt itseesi! :whistle:
:LOL: kiitos teille,ns.sukulaisriesa-ongelmani on ratkaistu.on kiva kun otitte kantaa asioihin ja kiitos ihanista mielipiteistänne terv.me kaksi,minä ja teini.
 
Usnea
Mä ymmärrän täysin sua ap vaikka ei samanlaisesta tilanteesta kokemusta olekaan. Tottakai sä teet niin kuin parhaaksi näet ja suojelet lapsiasi ihan niin tosissasi ja paljon kaikilta taudeilta kun susta oikealta tuntuu. Tyhmäähän se olis tehdä omaa luontoansa ja tahtoansa vastaankaan. Vai mitä?

En mä tykkäis että meillä ramppais yhtään kukaan omilla avaimillaan, saati sitten kun olin pieni vauva. Huh huh. :eek:

Ja muuten, meille on myös esim. mummolla muutaman päivän porttikielto jos on käyny kylässä jossa on mahatautia tms. Kun noilla taudeilla tuppaa olemaan muutaman päivän itämisaika. Musta ei oo ollenkaan tyhmää suojella lapsiaan sairauksilta. Mut tietysti jokainen tyylillään. :)
 

Yhteistyössä