Miten selvitään seitsemän vuoden kriisistä?

Kertokaa lukijat omia kokemuksia, jos olette tällaisen käyneet läpi tai antakaa muitakin hyviä vinkkejä.
Lyhyesti meidän tarinaa. Olemme tavanneet työpaikalla (mieheni on pomoni). Olemme eläneet koko seitsemän vuotta kuin majakka ja perävaunu, oltu todella todella paljon yhdessä. Nyt mieheni on "ihastunut" meidän uuteen työntekijään. Ei siis ole lainkaan varma, ei edes tiedä tykkääkö hänestä, mutta haluaa (ehkä) tutustua(?)
Meillä on kestänyt tätä kriisiä neljä kk:tta. Nyt asumme osittain erillämme, emme ole olleet kuitenkaan kuin muutaman päivän kerrallaan erossa, mutta itse olen nyt lähtenyt siskoni luo 600km:n päähän kokonaan pois näistä kuvioista. En voi mennä töihin, sillä en kestä nähdä näitä kahta nyt millään muotoa.
Mieheni on 44 vuotias. Olen hänet "kasvattanut" suhteemme aikana pojasta mieheksi. Hän nousi nyt omille jaloilleen. Haluaako hän siis näyttää, et nyt kelpaa muillekin?
Mieheni on aina rakastanut minua TODELLA*paljon, mutta kriisejä meillä on ollut paljon (lapsettomuus, keskenmeno, firman pahat lamavuodet yms).

Tässä oli vain lyhyesti tosiaan kerrottuna. Antakaa minulle hyviä vinkkejä nyt kuinka toimia, jos haluan mieheni takaisin…

Kiitos kovasti!
 
oletteko harkinneet pariterapiaa? olen itse samassa tilanteessa aika pitkäälti ja olemme menossa. Pelkäään sitä älöttymästi koska huonohan on ollut. Ehdottaako tehtäviä ja keskusteluj sihne suuntaan että erotaan vai että saisimme tämän toimimtaan. jaksaisin uskoa että saadaan. Hän ajattelee minut negtiivisena lähesiriioouvana. Arvaan ja yritän kaikkeni noista etoon mutta onko se feikiä tai äähdäänkö se feikinä. EI toista voi muttaaa. Täään pysi illallla lenkille kanssaan ja olen ikionnellinen. Koko päivän sitä odotan. Käyn ensin yksin salilla ja teen omia asioita mutta kylllä lasten kasvatus ja hoito pitää huolehtia siinä samassa. Sitä hän on tehnyt viime aikoina niin vähän niin nään oleesaan tuon toiden naisen pauloissa. Sannko minä jollain hänet pois milestä ? KAikki keinot otan vastaan.
 

Yhteistyössä