Miten sinä teet / aiot tehdä tästä maailmasta paremman paikan?

Niin.

Itse haluan noudattaa periaatetta, että en laita ns. pahaa kiertämään. Esim. jos joku ei ole minulle kovin kiva, niin yritän silti säilyttää positiivisen mielen ja suhtautua muihin ihmisiinkin positiivisesti. Yritän ainakin kovasti sen mukaan elää. Aina tietenkään ei onnistu. :D
 
Kasvatan ja hoidan lapseni niin hyvin kuin mahdollista ja opetan heidät kunnioittamaan itseään, muita ja ympäristöä. Vaikutan mahdollisuuksieni mukaan poliittisessa päätöksenteossa hyvinvointivaltion ja toimivien palvelujen puolesta :)
 
parantaja
Olen lisääntymättä miesten kanssa joilla taipumusta edes yhteenkään näistä:

-viinan kanssa läträys
-väkivalta ( harvoinkaan )
-viha
-välinpitämättömyys
-masennus
-muut vakavammat mielensairaudet
-jolla huonot vanhemmat
-laiska
-tarkkaavaisuushäiriöinen
-mustasukkaisuus syyttä

Ja en ole itsekään mitään noista :) Haluaisin terveempiä lapsia. Nyt kivat lapset saa pelätä koulussa sellaisia lapsia joilla tuollaisia vanhempia tai joilla tuollaisia taipumuksia...
 
äiti neljälle
Toimin itse sen mukaan mitä opetan lapsillekin eli
Olen hyvä ihminen
Teen hyvää, Toimin aina oikein (kuuntelen omantuntoni ääntä)
Rakastan

Ja kaikki koskee myös sitä vastenmielisintäkin ihmistä
 
Koetan olla muille ihmisille ystävällinen ja suvaitsevainen, levittää hyvää mieltä jos suinkin jaksan.

Kasvattaa lapseni parhaalla mahdollisella tavalla, että myös he osaisivat olla kuten yllä mainittu.

Kierrättää, kuluttaa tarpeettomiin asioihin mahdollisimman vähän, toimia ekologisesti.

Kasvattaa lapseni myös toimimaan kuten yllä mainittu. Kerron myös keksimiäni toimivia ekovinkkejä eteenpäin.
 
eve
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja:
Olen lisääntymättä miesten kanssa joilla taipumusta edes yhteenkään näistä:

-viinan kanssa läträys
-väkivalta ( harvoinkaan )
-viha
-välinpitämättömyys
-masennus
-muut vakavammat mielensairaudet
-jolla huonot vanhemmat
-laiska
-tarkkaavaisuushäiriöinen
-mustasukkaisuus syyttä

Ja en ole itsekään mitään noista :) Haluaisin terveempiä lapsia. Nyt kivat lapset saa pelätä koulussa sellaisia lapsia joilla tuollaisia vanhempia tai joilla tuollaisia taipumuksia...

Häh!? Ootko tosissas? Eli kun mun miehen isä on alkoholisti ja hän oli huono isä, niin mun mieskään ei olis saanu hankkia lapsia? =D =D =D
 
äiti neljälle
Niin ja en tietysti kuluta- eli en tuhlaa turhaan luonnonvaroja missään muotoa vaan kaikessa pärjätään sillä pienemmällä määrällä ja vähempikin riittää ja vielä monesta asiasta olen valmis luopumaan
 
vieras
En anna järjestöjen hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta käytän autotonta naapurin mummoa kaupassa. Yllätän kodittoman spurgun antamalla hänelle uudet itsekudotut villasukat, sekin on jonkun lapsi. Vien vähävaraiselle perheelle tuoreita sämpylöitä "kun tykkään leipoa mutta meillä ei oikein kulu" ja samalla perustelulla suklaata. Teen näitä pieniä arjen juttuja joita kukaan ei noteeraa mutta mulla ainakin tulee hyvä mieli itselle :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja:
Olen lisääntymättä miesten kanssa joilla taipumusta edes yhteenkään näistä:

-viinan kanssa läträys
-väkivalta ( harvoinkaan )
-viha
-välinpitämättömyys
-masennus
-muut vakavammat mielensairaudet
-jolla huonot vanhemmat
-laiska
-tarkkaavaisuushäiriöinen
-mustasukkaisuus syyttä

Ja en ole itsekään mitään noista :) Haluaisin terveempiä lapsia. Nyt kivat lapset saa pelätä koulussa sellaisia lapsia joilla tuollaisia vanhempia tai joilla tuollaisia taipumuksia...
nykyajan evoluutiota :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En anna järjestöjen hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta käytän autotonta naapurin mummoa kaupassa. Yllätän kodittoman spurgun antamalla hänelle uudet itsekudotut villasukat, sekin on jonkun lapsi. Vien vähävaraiselle perheelle tuoreita sämpylöitä "kun tykkään leipoa mutta meillä ei oikein kulu" ja samalla perustelulla suklaata. Teen näitä pieniä arjen juttuja joita kukaan ei noteeraa mutta mulla ainakin tulee hyvä mieli itselle :heart:
Ihanaa. Tuli itsellekin hyvä mieli. Lähiympäristöön on helpompi vaikuttaa kuin koko maailmaan. Jos kaikki maailman ihmiset tekisi noin, niin maailma olisi taatusti parempi paikka. :)
 
:)
Kohtelemalla ympärilläni olevaa hyvin. Mutta oikeastaan tämäkin on itsekästä: mä elän tässä maailmassa joka tietysti vaikuttaa mun elämään. kaikki mun ympärillä oleva vaikuttaa minuun. joten levittämällä hyvää ja positiivista energiaa ympäristööni, tulee siitä parempi ympäristö, jossa minun on tottakai itsekin parempi elää.

Näin minä :)
 
Pyrin auttamaan, jos voin. Jos olen loukannut pyydän anteeksi. Muistan ihmisiä rukouksin. Pyrin välttämään ns kerskakulutusta. Koitan ottaa muutkin huomioon. Sinä jotain...
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En anna järjestöjen hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta käytän autotonta naapurin mummoa kaupassa. Yllätän kodittoman spurgun antamalla hänelle uudet itsekudotut villasukat, sekin on jonkun lapsi. Vien vähävaraiselle perheelle tuoreita sämpylöitä "kun tykkään leipoa mutta meillä ei oikein kulu" ja samalla perustelulla suklaata. Teen näitä pieniä arjen juttuja joita kukaan ei noteeraa mutta mulla ainakin tulee hyvä mieli itselle :heart:
Ihanaa. Tuli itsellekin hyvä mieli. Lähiympäristöön on helpompi vaikuttaa kuin koko maailmaan. Jos kaikki maailman ihmiset tekisi noin, niin maailma olisi taatusti parempi paikka. :)
Suurin osa maailman ihmisistä tekee just noin! Meillä länsimaissa ollaan vaan vieraannuttu siitä niin, että se kuullostaa erityisen hyvältä. Ei sillä, samaa mieltä mä oon, mutta kannattaa ajatella laajemmalti jos puhuu kaikista maailman ihmistä :)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja eve:
Alkuperäinen kirjoittaja parantaja:
Olen lisääntymättä miesten kanssa joilla taipumusta edes yhteenkään näistä:

-viinan kanssa läträys
-väkivalta ( harvoinkaan )
-viha
-välinpitämättömyys
-masennus
-muut vakavammat mielensairaudet
-jolla huonot vanhemmat
-laiska
-tarkkaavaisuushäiriöinen
-mustasukkaisuus syyttä

Ja en ole itsekään mitään noista :) Haluaisin terveempiä lapsia. Nyt kivat lapset saa pelätä koulussa sellaisia lapsia joilla tuollaisia vanhempia tai joilla tuollaisia taipumuksia...

Häh!? Ootko tosissas? Eli kun mun miehen isä on alkoholisti ja hän oli huono isä, niin mun mieskään ei olis saanu hankkia lapsia? =D =D =D
No, jos julman evolutionistisesti ja ihmiskunnan parasta ajatellen mietitään niin kyllä, juuri sitä se tarkoittaa, huonoja geenejä ei kannata lisätä.... Mutta sitten meissä ihmisissä on kuitenkin joku juttu, joka meidät pelastaa tolta... ihmisyys? :)
 
Autan muita niin paljon kun voin, kierrätän kaiken minkä vaan voi, en paljoakaan osta uutena vaan käytettynä. Olen ystävällinen kaikille (joskus on paha päivä), kasvatan lapsistani ystävällisiä, hyvin käyttäytyviä ja ekologisesti ajattelevia työläisiä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Semu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En anna järjestöjen hyväntekeväisyyteen rahaa, mutta käytän autotonta naapurin mummoa kaupassa. Yllätän kodittoman spurgun antamalla hänelle uudet itsekudotut villasukat, sekin on jonkun lapsi. Vien vähävaraiselle perheelle tuoreita sämpylöitä "kun tykkään leipoa mutta meillä ei oikein kulu" ja samalla perustelulla suklaata. Teen näitä pieniä arjen juttuja joita kukaan ei noteeraa mutta mulla ainakin tulee hyvä mieli itselle :heart:
Ihanaa. Tuli itsellekin hyvä mieli. Lähiympäristöön on helpompi vaikuttaa kuin koko maailmaan. Jos kaikki maailman ihmiset tekisi noin, niin maailma olisi taatusti parempi paikka. :)
Suurin osa maailman ihmisistä tekee just noin! Meillä länsimaissa ollaan vaan vieraannuttu siitä niin, että se kuullostaa erityisen hyvältä. Ei sillä, samaa mieltä mä oon, mutta kannattaa ajatella laajemmalti jos puhuu kaikista maailman ihmistä :)
Kaikilla maailman ihmisillä tarkoitan kaikkia maailman ihmisiä.. siitä on paha enää laajentaa. :D Ei se sulje pois sitä, että osa ihmisistä toimii noin... ne loputkin vaan saisi toimia samalla tavalla. :)
 

Yhteistyössä