Miten sit synnytyksen jälkeen siellä osastolla.. *tyhmä kysymys*

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
no
Otat mukaan, jätät huoneeseen, viet kansliaan, käyt suihkussa vaan kun mies paikalla...

Vauvat on siitä käteviä, että ne nukkuu TOSI paljon, ja ne eivät pääse minnekään karkuun. =)
 
No Jorvissa ainakin sanottiin, että jos vauva nukkuu sikeästi niin voi jättää huoneeseen nukkumaan. Itse kävin suihkussa aina sillon kun vauvan isä oli osastolla käymässä, silloin pysty käymään ihan rauhassa! :)
 
vieras
Mä menin silloin suihkuun kun mies oli käymässä ja lisäksi huonekavereiden kanssa vahdittiin toistemme vauvoja, jos isät ei olleet paikalla. Toinen olisi voinut tulla sinne suihkuun sanomaan et hei sun vauvas itkee.
 
Itse vein vauvan hoitajille sinne kansliaan jos mies ei ollut paikalla ja eihän se mies nyt koko aikaa siellä ole, ainakaan meillä ei ollut. Kansliaan vain niin sai rauhassa käydä vessassa, siihen nimittäin saa alussa varata aikaa....
 
vieras
Isän kanssa on meillä ollut tai olen viennyt kansliaan hoitajille siksi aikaa. Meidän kuopus oksenteli kauheasti lapsivettä vielä seuraavanakin päivänä, en viitsinyt yksin jättää kun tuntui että poika tukehtuu ellei nosta pystyyn... en siksi uskaltanut yksin jättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Otat mukaan, jätät huoneeseen, viet kansliaan, käyt suihkussa vaan kun mies paikalla...

Vauvat on siitä käteviä, että ne nukkuu TOSI paljon, ja ne eivät pääse minnekään karkuun. =)
Näin :)
Kun meet sillon kun mies tai muu vieras paikalla niin saat käydä kaikes rauhas eikä tarvi miettiä, että herääkö tmv.. ;)
 
Mulla oli perhehuone. Saatoin käydä niin, että tyttö nukku. Tosin en tykänny pitkiks ajoiks tyttöä ilman syliä, niin saatoin myös käydä tytön isä, tädin tai kummitädin pidellessä vauvaa.

Vessassa asiointikin on tietty synnytyksen jälkeen vähän aikaavievä prosessi :D Joten nekin pyrin ajoittamaan niin, että joku piteli tyttöä. Muuten laitoin sen siihen kärryyn ja pidin kärryä lähellä. Aina ovi auki sinne itse huoneeseen :D Olikin kiva ku yks yökkö tuli kurkkaamaan huoneeseen kesken alapesua... B)
 
Saraldo
Mä jätin ihan sinne huoneeseen nukkumaan. Kyllähän neiti oli joskus herännyt ja oli sitten huutanut suoraa huutoa mun suihkun ajan, mutta ei se siitä pilalle mennyt. Uskosin, että myös vauvalaan voi viedä, mutta ei ne hoitajat ehdi siellä vauvalassakaan kaikkia lapsia tyynnyttämään.
 
elmeri
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri:
Täällä ainakin pakko jättää suihkun, ruokailun ym. ajaksi yksin (ellei isä satu olemaan käymässä). Ruokailu ei siis tapahdu huoneessa. Mitään vauvalaa ei ole.
Miksei vauvaa voi ottaa mukaan ruokailuun?
Niin no tuskin sitä missään säännöissä on kielletty, mutta käytäntö näyttää olevan se (useamman kerran olen siellä ollut). Eikä siinä juuri ole tilaakaan, hyvä kun äidit mahtuvat syömään. Äidit jonottavat käytävällä ja pöytien viereen ei mitkään sänkykaukalot mahdu. Aika pieni tila kaiken kaikkiaan. Voishan ne vauvan tietty kärrätä sinne käytävälle kauemmas riviin, mutta siellä ne yleensä joku nukkuu tai itskeskelee huoneissaan. Joskus lastenhoitajat käy katsomassa, mutta ei ole varma että käy juuri sinun vauvaasi katsomassa. Yleensä äidit jättävät huoneen oven auki, että jos hoitajat sattuisivat ohikulkiessaan kuulemaan itkun.
 
Mä oon vienyt hoitsuille hoitoon. Mä en ykin mun vauvaa ole mihinkään jättäyt, eikä sinne suihkuunkaan voi mukaan ottaa. Eikä mulla nyt viimeisellä kerralla käynyt ketään vieraitakaan (ei edes mies), jolle olisin voinut jättää. Kuopuksen jätin kerran huutavanakin, kun raukka huusi nälkäänsä, mutta kun eivät lisämaitoakaan antaneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja elmeri:
Täällä ainakin pakko jättää suihkun, ruokailun ym. ajaksi yksin (ellei isä satu olemaan käymässä). Ruokailu ei siis tapahdu huoneessa. Mitään vauvalaa ei ole.
Miksei vauvaa voi ottaa mukaan ruokailuun?
Me ainakin jorvissa haettiin ruoat kärrystä ja mä söin huoneessa vauvelin vieressä.
 

Yhteistyössä