Miten sitä tuon miehen kanssa jaksaa...

Anteeksi, typerä valitusaihe, mutta ottaa päääääähäääään!!! Eikä ole ketään muutakaan kelle purkaa....Olkaa hyvä, ja liittykää seuraan, jos siltä tuntuu, muussa tapauksesssa ohittakaa koko ketju. En edes kaipaa välttämättä vastauksia, johonkin vaan haluan purkaa. Vetoan myös raskaushormooneihin...

Mieheni taitaa olla täysi idiootti. En ymmärrä, että miten normaalisti fiksu, hyvinkoulututettu, ammatissaan arvostettu mies voi olla niin taulapää, kun lapsenkasvatusta katsotaan.

Tämä ilta:


- poika ottaa kattiloita kaapista (saa ottaa normaalisti), mies karjuu EI, EI, EI kun ei kuulemma jaksa niitä siivota. Kyllä minä ne siivoan, mutta ei lapsen kanssa voi olla noin epäjohdonmukainen!

- poika pelleilee puurolla, mies karjuu EI, EI, EI, EI, niin että multa melkein tulee itku. Ei mene miehelle itselleen jakeluun ohje, että poika tottelee paremmin, kun kysyy vaikka, että osaakos Joona syödä hienosti puuroa? Miksi pienelle lapselle ylipäätään pitää karjua, kun ei sillä saavuta mitään...

- päivärytmi meni sekaisin, kun poika nukkuikin 2 tuntia normaalia pidempään aamulla. Päiväunet nukuttiin vasta 15-17, joten ehdotan, että laitetaan vasta 22 sänkyyn, kun tuskin on vielä yhdeksältä väsynyt. Ei käy miehelle, hän haluaa itse ajoissa nukkumaan. Menen siis yhdeksältä nukuttamaan täysin virkeää poikaa.
* Poika kiljuu ja nauraa, vaikka yritän laulaa ja rauhoittaa. Olohuoneesta kuuluu hiljaista sadattelua aina, kun poika älähtääkin. Luovutan 21.40, koska poikaa ei väsytä pätkääkään.
* Syön pojan kanssa uudestaan iltapalan, josko täydempi maha auttaisi väsähtämään (puuro taisi jäädä vähiin, kun isiltä meni hermo). Mies menee murjottamaan tietokoneelle.
* Annan pojan leikkiä rauhassa, odotan väsymisen merkkejä. Isikin vähän heltyy pitämään sylissä, mutta koko ajan toitottaa, että tämän ikäisten pitää nukkua tähän aikaan, mikä vika tässä lapsessa on.
* Mies ehdottaa, että pojalta lopetettaisiin päiväunet jatkossa kokonaan, jotta nukkuisi pitempiä yöunia. SIIS MITÄ?!?!?!? Pojalla ikää 1 v 5 kk, nukkuu 12 tunnin yöunet ja 2-3 tunnin päikkärit. Pitäisikö sen nukkua 15 tunnin yöunet, että isi saisi enemmän omaa aikaa????
* Seuraavaksi mies ehdottaa, että hän pitäisi poikaa väkisin paikallaan niin kauan, että nukahtaa. MITÄ???? Sehän on lähes väkivaltaa, eikä lapsi varmasti nukahda sellaisessa tilanteessa.
* Miehen mielestä tuon ikäistä lasta ei pitäisi joutua "nukuttamaan tuntikausia". Taustasta: Hänet on siis siirretty vähän aikaa sitten isojen sänkyyn ja minä vahdin yleensä vähän vajaan tunnin, että pysyy sängyssään. Nukahtaa kyllä itse. Miehellä ei hermo kestä sitäkään, luovuttaa yleensä 10 minuutissa.
* 22.25 poika alkaa haukotella, vien sänkyyn ja 22.35 on täydessä unessa. Mies kysyy todella ihmeissään, että nukahtiko se jo muka. Tekisi mieli heittää kahvipannulla päähän koko ukkoa!

- Ilta päättyy siihen, että saan kuulla eläväni elämää täysin väärin, kun valvon yöt. En todellakaan vapaaehtoisesti, vaan kärsin unettomuudesta, joka pahenee raskausaikana, kun en voi käyttää nukahtamislääkkeitä. Kiitos vaan sinullekin ja hyvää yötä, p---pää! itkuhan siinä pääsi, kun mies oli mennyt nukkumaan. Kärsin unettomuudestani jo ihan tarpeeksi, että toisen tarvitsee tulla haukkumaan...

Oikeasti rakastan miestäni ja hän on ihan hyvä isä noita muutamia vikojaan lukuunottamatta. Tämä vaan oli todella huono päivä, meille molemmille. Toivottavasti.

 
Voi niiitä miehiä
Jotenkin oli kuin olisi omaa tekstiä lukenut :LOL:
Meillä myös isä kuvittelee välillä olevan aina oikeassa joka asiassa... Minä olen sanonut, että pienin opettelee yksikseen nukkumista, sillä siskoa sai vielä 1.5v nukuttaa toista tuntia. Isä kyllä osallistui nukuttamiseen, mutta V:tä jne kuului vähän väliä, kun tyttö ei suostunut nukkumaan... Tyttö heräili yöllä yks tuhannen kertaa ja MINÄ olen se joka aina lasten heräämisiä valvoo, 15min-2.5h ja sitten aamulla 6-7 aikaan nousen ylös heidän kanssaan!

Isät nähtävästi kuvittelevat olevansa korvaamattomia, mutta kyllä heisät välillä on enemmän haittaa kuin hyötyä...

Tänäkin aamuna on herätty klo 7 ja yöllä valvottu 1.5h, kun piltti olisi halunnut syliin ja vettä ja nukkua seisaaltaan ja meidän välissä ja mikään ei klo 4 kelvannut... Yritä siinä sitten olla aamulla ennen toisen töihin lähtöä iloinen jne...
 
sanos muuta
Tuttua tekstiä,tosiaan kuin omaa elämääni olisin lukenut.Meillä poika jo 2,5 v ja tota miehen käytöstä olen jaksanut tähän asti sinnitellen ja joustaen niin,että itse olen aivan umpi väsynyt,mut nykyään tuntuu,että pannu kohta oikeasti lentää.
 
No meillä ei ihan tuollaista ole, mutta joitakin tuttuja juttuja pomppasi esille commanderin tekstistä

Ihan oikeasti ihmetyttää, että MITEN NE UKOT voi olla niin itsekeskeisiä välillä? Kun se oma napa on niin tärkeä, että lapsen ja tulevan lapsen hyvinvointikin unohtuu. Missä se empatiakyky oikein niillä on, vai onko sitä yleensäkään??
Ja ei auta järjen puhuminen ei... tai no ehkä vähäks aikaa, mutta sitten taas... Ja itsellä kiukku ja pettymyksen tunteet tuntuu tietty sitä voimakkaammilta, mitä enempi väsyttää.
Ne on niiiin pentuja...kehdosta hautaan.


Mutta sitten taas toisaalta...en jaksais sellaista tylsää, säntillistä virkamiestyylistä nössöäkään. Kaikkea ei voi ehkä saada samassa paketissa?
Parhaimmillaan oma mieheni on huumorintajuinen, hellä, huomioonottava ja kekseliään vastuullinen kasvattaja!
=)
 
nikunder
Ei voi kuin nauraa! Toi on niin tuttua! On ne äijät niin uskomattomia.. Ja kaikkien näiden lisäksi tulee aina tämä juttu : "se pitää kohta viedä lääkäriin, siinä on joku vika" Eiku palautetaan takaisin tehtaalle, sanon minä.
Kai näissä nyt jotkut ehdot on jos ei tilaus miellytä?! :D
 
meillä lähinnä ongelmana se että mies haluaa hemmotella tyttöä herkuilla joka käänteessä.isi antaa....
illalla hammaspesujen jälkeen alkaa vetämään itse teen kanssa keksejä ja luulee etti tyttö huomaa...siinä sitten taas äiti pesee hampaita :/

se meillä on kyl hyvä että mieheltä käy tuo nukuttaminen ongelmitta.ongelmia ehkä tulee enemmän noissa kurinpitoasiosissa eli mies neuvottelee hyvin kauan ennenkuin komentaa todella..mulla taasen on niissä lyhyempi pinna,johtuiskohan siitä että arki olis yhtä neuvottelua jos ei olis tiukka tietyissä asioissa...
 
Kiitos ystävät :hug: Tänään jo miljoona kertaa parempi mieli ja järkevämpi ukko!

Pitää seuraavalla kerralla kokeilla tuota wc-ankkaa; olikohan se sisäiseen vai ulkoiseen käyttöön :LOL:

Meillä ei mies ole lääkäriin viemässä, päinvastoin. Hän on itse lääkäri, eikä usko, jos minä sanon, että poika on kipeä. Juuri muutama viikko sitten poika valitteli mulle korviaan, mutta isi ei uskonut. 4 päivän kiukuttelun jälkeen (isin mielestä vain uhmaa), suostui katsomaan korvat ja molemmissa oli tulehdus, myös korvakäytävissä...
 
No minä toisaalta ymmärrän isääkin. Lapsi nukkuu aamuisin hirmuisen pitkään (9 saakka: sanoit, että menee normaalisti 9 nukkumaan ja nukkuu 12 tuntia) ja pitkät päiväunet (2-3 tuntia). On sitten illlalla pitkään hereillä, ja hänet totutettu siihen, että saa tehdä mitä haluaa. Joten sulla itsellä paljon vapaa-aikaa kun lapsi nukkuu aamulla pitkään ja päiväunet. Entä miehen vapaa-aika?

Vai onko mies kotona lapsen kanssa ja sinä töissä?
 
Olet siis vielä raskaana tällä hetkellä?

Miehesi todella täytyy aikuistua. Hänellä ei näytä olevan hajuakaan siitä, miten pieniä lapsia käsitellään. Jos hän on väsynyt / sressaantunut niin sitä ei TODELLAKAAN saa purkaa lapseen huutamalla tms. Menköön vaikka ulos kävelemään tai jotakin, jos ei pinna kestä omaa pientä poikaansa!!!

Ja miten hänen hermonsa pitävät, kun teille syntyy toinen lapsi? Kuulostaa aika huolestuttavalta. Sinuna pitäisin hänelle vakavan puhuttelun aiheesta mitä lapsi tarvitsee ja ansaitsee.

Seuraavan kerran kun hän on ollut valveilla 4 tuntia, niin painapa hänet hartioista makaamaan ja sano, että NUKU, NUKU!! :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2006 klo 07:04 vieras kirjoitti:
No minä toisaalta ymmärrän isääkin. Lapsi nukkuu aamuisin hirmuisen pitkään (9 saakka: sanoit, että menee normaalisti 9 nukkumaan ja nukkuu 12 tuntia) ja pitkät päiväunet (2-3 tuntia). On sitten illlalla pitkään hereillä, ja hänet totutettu siihen, että saa tehdä mitä haluaa. Joten sulla itsellä paljon vapaa-aikaa kun lapsi nukkuu aamulla pitkään ja päiväunet. Entä miehen vapaa-aika?

Vai onko mies kotona lapsen kanssa ja sinä töissä?
Minusta tuo teidän päivärytmi kuulostaa oikein hyvältä ja tutulta. Meillä on suht samanlaista, ja minä olen töissä ja mies kotona.

Tsemppiä arjen taistoon kaksilahkeisen kanssa! Kyllähän tämä on tämmöistä säätämistä aina tämän tästä... Eikös sulla Commander ollut myös heinäkuussa 2005 syntynyt esikoinen, vai muistanko väärin? Mulla on tuolloin syntynyt tyttö ja toista kuumeillaan. Milloin sulla on la?
 
Asiaa liippaa niin läheltä.Meillä viime yönä 2.8 v sai kumman "raivokohtauksen" yöllä.Olisi pitänyt saada sitä ja tätä ja kun ei saanut huusi aivan raivoissaan. Onko uhmaikää vai mitä lie,minua kyllä säikäytti tuollainen huuto tosin en antanut periksi,koska arvasin,että sitä kyllä toistuisi joka yö kun päivisinkin nykyään aika känkkäränkkä ja omaa tahtoa kokeilee joka paikassa.Kysyisinkin muilta tämän ikäisten vanhemmiltaan kiukutellaanko teillä yölläkin?Meillä ei ennen ole tällaista raivostumista ollut vaikka yöheräämisiä ja löpinöitä onkin ollut.
Mies ei siedä niitäkään saatikka sitten tällaista huutoa...siinäpä hermostui minuun aivan kuin mä nyt tahallani poikaa oisin huudattanut.. vaihto olohuoneeseen ahterinsa.
Siihen huutoon ei meinannu mikään auttaa,silittelyt,rauhallinen puhe.
Asutaan kerrostalossa jossa hel...tin huono äänieristys,että heräsipä koko
talo varmaan.Mä jo unen pöpperössä kuvittelin sielunisilmin jonkun tulevan valittamaan yöunien häirinnästä...kun talos ei muita näin pieniä häiriköitä ole.
Mut asian ydin on,että ottaa tuo ukko pattiin - jättää kaikki yörauhoittelut mun niskaan ja vielä pitäis häntäkin siinä sivussa rauhoitella. :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 02:12 Commander kirjoitti:
Anteeksi, typerä valitusaihe, mutta ottaa päääääähäääään!!! Eikä ole ketään muutakaan kelle purkaa....Olkaa hyvä, ja liittykää seuraan, jos siltä tuntuu, muussa tapauksesssa ohittakaa koko ketju. En edes kaipaa välttämättä vastauksia, johonkin vaan haluan purkaa. Vetoan myös raskaushormooneihin...

Mieheni taitaa olla täysi idiootti. En ymmärrä, että miten normaalisti fiksu, hyvinkoulututettu, ammatissaan arvostettu mies voi olla niin taulapää, kun lapsenkasvatusta katsotaan.

Tämä ilta:


- poika ottaa kattiloita kaapista (saa ottaa normaalisti), mies karjuu EI, EI, EI kun ei kuulemma jaksa niitä siivota. Kyllä minä ne siivoan, mutta ei lapsen kanssa voi olla noin epäjohdonmukainen!

- poika pelleilee puurolla, mies karjuu EI, EI, EI, EI, niin että multa melkein tulee itku. Ei mene miehelle itselleen jakeluun ohje, että poika tottelee paremmin, kun kysyy vaikka, että osaakos Joona syödä hienosti puuroa? Miksi pienelle lapselle ylipäätään pitää karjua, kun ei sillä saavuta mitään...

- päivärytmi meni sekaisin, kun poika nukkuikin 2 tuntia normaalia pidempään aamulla. Päiväunet nukuttiin vasta 15-17, joten ehdotan, että laitetaan vasta 22 sänkyyn, kun tuskin on vielä yhdeksältä väsynyt. Ei käy miehelle, hän haluaa itse ajoissa nukkumaan. Menen siis yhdeksältä nukuttamaan täysin virkeää poikaa.
* Poika kiljuu ja nauraa, vaikka yritän laulaa ja rauhoittaa. Olohuoneesta kuuluu hiljaista sadattelua aina, kun poika älähtääkin. Luovutan 21.40, koska poikaa ei väsytä pätkääkään.
* Syön pojan kanssa uudestaan iltapalan, josko täydempi maha auttaisi väsähtämään (puuro taisi jäädä vähiin, kun isiltä meni hermo). Mies menee murjottamaan tietokoneelle.
* Annan pojan leikkiä rauhassa, odotan väsymisen merkkejä. Isikin vähän heltyy pitämään sylissä, mutta koko ajan toitottaa, että tämän ikäisten pitää nukkua tähän aikaan, mikä vika tässä lapsessa on.
* Mies ehdottaa, että pojalta lopetettaisiin päiväunet jatkossa kokonaan, jotta nukkuisi pitempiä yöunia. SIIS MITÄ?!?!?!? Pojalla ikää 1 v 5 kk, nukkuu 12 tunnin yöunet ja 2-3 tunnin päikkärit. Pitäisikö sen nukkua 15 tunnin yöunet, että isi saisi enemmän omaa aikaa????
* Seuraavaksi mies ehdottaa, että hän pitäisi poikaa väkisin paikallaan niin kauan, että nukahtaa. MITÄ???? Sehän on lähes väkivaltaa, eikä lapsi varmasti nukahda sellaisessa tilanteessa.
* Miehen mielestä tuon ikäistä lasta ei pitäisi joutua "nukuttamaan tuntikausia". Taustasta: Hänet on siis siirretty vähän aikaa sitten isojen sänkyyn ja minä vahdin yleensä vähän vajaan tunnin, että pysyy sängyssään. Nukahtaa kyllä itse. Miehellä ei hermo kestä sitäkään, luovuttaa yleensä 10 minuutissa.
* 22.25 poika alkaa haukotella, vien sänkyyn ja 22.35 on täydessä unessa. Mies kysyy todella ihmeissään, että nukahtiko se jo muka. Tekisi mieli heittää kahvipannulla päähän koko ukkoa!

- Ilta päättyy siihen, että saan kuulla eläväni elämää täysin väärin, kun valvon yöt. En todellakaan vapaaehtoisesti, vaan kärsin unettomuudesta, joka pahenee raskausaikana, kun en voi käyttää nukahtamislääkkeitä. Kiitos vaan sinullekin ja hyvää yötä, p---pää! itkuhan siinä pääsi, kun mies oli mennyt nukkumaan. Kärsin unettomuudestani jo ihan tarpeeksi, että toisen tarvitsee tulla haukkumaan...

Oikeasti rakastan miestäni ja hän on ihan hyvä isä noita muutamia vikojaan lukuunottamatta. Tämä vaan oli todella huono päivä, meille molemmille. Toivottavasti.
:hug: Juu, ajoittain aika tuttua täälläkin....
 
Hmm--- tuttua toisaalta. Siksipä ehkä meillä juuri minä "joudun" hoitamaan tämän pikkukakkosen nukkumiset, syömiset, iltapesut yms.

Sitten mies ihmettelee, että miksi lapsi ei nuku vielä isojen sängyssä (on 2 vee ja mahtuu pinnikseen vielä hyvin...) vastaukseni siihen, että olen niin rättiväsynyt, etten jaksa opettaa siihen vielä.. koska se olen minä, joka työpäivän, kotitöiden ja lasten hoidon lisäksi tekisin illalla... kiitos ei... haluan myös itse mennä ajoissa nukkumaan :whistle:

Eipä ole mies sen koommin ehdotellut sängyn vaihtamista...

Noh, kyllähän tuo patistamalla hoitelee kuopusta, mutta on ikäänkuin irtisanoutunut siitä jobista. Itse olen sitten keksinyt herralle muuta hommaa eli kotitöitä..., tai sitten täytynee alkaa tehdä lyhyempää työpäivää tai lyhennettyä työviikkoa, katotaas miten tuo kolahtaa ukkeliin :/
rajansa on nimittäin kaikkien jaksamisella :headwall:

Tsemppiä kaikille, "pojat on poikia", voishan nuo ajoittain vaikka ryhdistäytyäkin... onneksi mies sentään "jaksaa" leikkiä ja puuhastella heidän kanssaan :/ eikä kuitenkaan vakituisesti räyhää lapsille, tosin näyttää se varapäre olevan lyhkäsempi kuin äidillä.

En nyt kuitenkaan niin isoja vikoja löydä, että pihalle pistäisin ja lapset kasvaa niin vikkelään että joka vuosi on helpompaa ja helpompaa olla isänkin hoidettavana :)

:hug:
 

Yhteistyössä