Miten suhtautuisit?

  • Viestiketjun aloittaja Huoh
  • Ensimmäinen viesti
Huoh
Meidän 2v pikkuneidin otsatukkaa on kasvatettu jo kuukausia. Äitini on ennenkin sanonut että pitäiskös tuo leikata silmiltä roikkumasta. Olen vastannut että me kasvatetaan niitä tasapitkiksi muiden hiusten kanssa, jätetään vain pieni ohut otsatukka.

Tänään äitini tuli tytön kanssa vierashuoneesta, olivat leikanneet otsatukan kysymättä minulta tai mieheltäni mielipidettä.

Raivostuin, huusin ja tuskastuin. Tuntuu kuin minulle olisi tehty väkivaltaa, minun mielipidettäni ei kuunneltu, vaan täysin tahdittomasti tehdään näin. Puollustuksena vain että 1) ei muista että olisin kertonut että tukkaa olisi kasvatettu!! 2) ei tullut mieleenkään kysyä meiltä!! 3) 2v tyttö halusi leikata hiukset itsekin!!

Miksi se teki näin? Voiko tuo olla meidän muuten hiukan etäisten välien kostoa vai voiko ihminen oikeasti unohtaa että asiasta on monesti jo ennen puhuttu. Miten suhtautuisit?
 
...
no jos se ajatteli että ne hiukset oikeasti häiritsee... meilläkin oli tarkoitus kasvattaa pitkäksi otsatukka... Meillä mummo kanssa kävi ne sitten leikkaamassa. Tyttö oli kans ollut sitä mieltä että haluaa ne pois silmistä ja kun ei tykkää mitään pinnejäkään käyttää. näin jälkeen päin ajateltuna on ne varmasti ollutkin tiellä/silmissä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Riippuu paljon siitä, oliko hiukset häiritsevästi silmillä vai pinneillä tms siirrettynä pois kasvojen edestä.
Tytöllä on usein pampulalla töyhtö otsalla, mutta uhmaisena ei siihen välttämättä aina suostu, kuten ei tänään. Mutta onko sillä väliä, eikös se ole vanhempien asia päättää millaiset hiukset lapsilla on. Tuo saksien nopea suihkauksen vastaparina kun on taas kuukausien etappi hiusten kasvatusta, että ollaan taas aamuisessa tilanteessa.
 
No varmaan ensin suuttuisin hieman.. mutta kasvaahan ne takasin! :D
Ja jos kerran tyttökin oli halunnut leikata niin kait ne pitkät on sitten häirinneet..

Meillä neidillä ( 4v. ) on lyhyt etutukka ja tulee olemaankin
niin kauan kunnes suostuu pinnillä pitämään sitä kiinni ;)
Ponnarilla on takatukan suostunu nyt pitämään,
kun muuten äiti leikkais polkan :LOL:


*en vaan jaksa katella sotkuisen näköstä tukkaa*
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ja:
Meidän mummu kyllä osais hyvin manipuloida tyttöä haluamaan leikatun etutukan....
Meidän neiti taas sanoi minulle että haluaa takas pitkät hiukset, siis kun menin pyytämään häneltä anteeksi sitä kun huusin ja raivosin niin kovasti mummille hänen kuullen... ehkäpä tyttö halusi olla mulle lojaali.. en tiedä. Hitto kun raivottaa vieläkin.
 
Suutahtaisin vaan en huutaisi. Silmillä roikkuva tukka on kamalan näköinen ja ikävän tuntuinen joten ei otsis sinänsä huono juttu ole pompuloita ja pinnejä karsastavalla kaksivuotiaalla...ja kasvaahan se takaisin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Suutahtaisin vaan en huutaisi. Silmillä roikkuva tukka on kamalan näköinen ja ikävän tuntuinen joten ei otsis sinänsä huono juttu ole pompuloita ja pinnejä karsastavalla kaksivuotiaalla...ja kasvaahan se takaisin.
Mutta siksipä juuri tämä harmittaa kun tuota sotkuista vaihetta oli jo kärsitty useamman kuukauden. Hiukset alkoivat jo asettua itsestään kasvojen molemmin puolin. Nyt se taival on taas edessä...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Melko turhamaista oikeasti tuollaisesta pultata. Hiukset kasvavat kyllä takaisin.
Niin kasvavat, ehkäpä tässä oleellisinta on se että hän teki päätöksen yksin, eikä neuvotellut minun tai mieheni kanssa lainkaan.
 
zz
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Melko turhamaista oikeasti tuollaisesta pultata. Hiukset kasvavat kyllä takaisin.
Niin kasvavat, ehkäpä tässä oleellisinta on se että hän teki päätöksen yksin, eikä neuvotellut minun tai mieheni kanssa lainkaan.
Aivan, itsekin olisin suuttunut nimenomaan siitä että menee omavaltaisesti tekemään jotain tuollaista joka on vanhempien tehtävä.
Meillä ei tosin uskaltaisi.. :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Melko turhamaista oikeasti tuollaisesta pultata. Hiukset kasvavat kyllä takaisin.
Niin kasvavat, ehkäpä tässä oleellisinta on se että hän teki päätöksen yksin, eikä neuvotellut minun tai mieheni kanssa lainkaan.
Aivan, itsekin olisin suuttunut nimenomaan siitä että menee omavaltaisesti tekemään jotain tuollaista joka on vanhempien tehtävä.
Meillä ei tosin uskaltaisi.. :D
Raivottaa ja siksi ehkä kirjoitin tänne. Oikeasti mietin MITEN vääntää aikuiselle ihmiselle rautakangesta tms. että näin ei saa kukaan tehdä kellekkään. Hänellä on muutenkin ominaista tuollainen minun ja perheeni asioihin puuttuminen, eikä hän ymmärrä rajaansa.
 
Ei oo mummulla minkäänlaista oikeutta puuttua lapsen hiuksiin.

Just isännältä kysyin et mitenhän luulisi mun suhtautuvan.. ; Kuulema kilahtaisin. :LOL:
Ja niin varmasti tekisinkin. Eihän se vaarallista ole, mutta periaatekysymys siihen malliin et saattas mennä hiusten takaisin kasvatusaika ilman mummun näkemistä..
 
rautalankaa juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Melko turhamaista oikeasti tuollaisesta pultata. Hiukset kasvavat kyllä takaisin.
Niin kasvavat, ehkäpä tässä oleellisinta on se että hän teki päätöksen yksin, eikä neuvotellut minun tai mieheni kanssa lainkaan.
Aivan, itsekin olisin suuttunut nimenomaan siitä että menee omavaltaisesti tekemään jotain tuollaista joka on vanhempien tehtävä.
Meillä ei tosin uskaltaisi.. :D
Raivottaa ja siksi ehkä kirjoitin tänne. Oikeasti mietin MITEN vääntää aikuiselle ihmiselle rautakangesta tms. että näin ei saa kukaan tehdä kellekkään. Hänellä on muutenkin ominaista tuollainen minun ja perheeni asioihin puuttuminen, eikä hän ymmärrä rajaansa.
minulla on ylimääräinen rautalankakerä, voin lähettää sen sinulle :) meillä on sitä käyetty töissä, kun selitetään asiakkaille..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ristiinkulkija:
Eihän se vaarallista ole, mutta periaatekysymys siihen malliin et saattas mennä hiusten takaisin kasvatusaika ilman mummun näkemistä..
No melkein mieli tekisi tehdä noin... mutta onko tämä ihan oikeasti riittävä syy pistää pillit pussiin joksikin aikaa? Voin vain kuvitella sitä martyriyttä mitä saisin katsella/kuunnella kun ilmoittaisin että saa pysyä loppukesään saakka omissa oloissaan...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja rautalankaa juu:
minulla on ylimääräinen rautalankakerä, voin lähettää sen sinulle :) meillä on sitä käyetty töissä, kun selitetään asiakkaille..
Hei kiitos, mutta meillä saatettas tarvita hiukan vahvempaa kuin lankaa. ;)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Periaatteessa äitisi teki todella väärin ja itsekin suuttuisin tuollaisessa tilanteessa. Toinen juttu sitten on, kannattaako 2-vuotiaalle kasvattaa tasapitkää hyvin pitkään epäkäytännöllistä tukkaa.
No, meillä sujuu hiusten harjaus ja pampulointi normaalitilanteessa oikein hyvin. Eikä se asia juurikaan muutu kun neidillä ei ole poikatukka, vaan vahva polkkatukka ja otsatukka jonka olisin siis halunnut kasvattaa niin ettei lähde päälaelta tulemaan vaan ohuemmin otsalta.

Mutta kuten sanoit oleellista tässä on tuo omavaltaisuus.
 

Yhteistyössä