Miten synnytyksen alut vaihtelevat?

Olisi kivaa tietää kokemuksia (eli aloittelen nyt uutta galluppia) että miten teillä ovat lapset päättäneet tulla ulos? Eli siis jos vaikka eka syntynyt viikolla 38, niin onko toinen ja muut lapset tulleet samalla lailla, vai onko ajat vaihdelleet?
Mulla syntyi esikoinen viikolla 36+5 ja sanoivat neuvolassa että toinenkin voi tulla samalla tavalla etuajassa, mutta sitä ei koskaan tiedä. Poika oli onneksi ihan hyvän kokoinen joten normaalisti päästiin kotiin sen puolesta :) Olisi vaan kiva arvuutella mitä on tulossa kun uusi laskettu aika on 5.12.05, että tuleeko marrasvauva kuitenkin...?
 
1. vkolla 33, 2. vkolla 38 (ennakoivat supistukset käyttivät sairaalassa jo 21 vkolla, mut onneksi päästiiin vielä kotiin kasvamaan) sekä 3.
vkolla 43 (mutta päivälleen ultran mukaan).

Viikot siis menkoista laskettuna (uskon omaan kiertooni vahvasti).
Ekan raskauden aikana oli kovasti stressiä ja oksentelin raskauden puolivälin ihan hirveästi. Vauva olikin vieläpä viikkojaan pienempi. Keskimmäinen oli suuri kokoinen, koska ihan tarkoituksella ahmin jotta poika selviäisi paremmin kun oli tuo ennakoivien supistusten putki joka vei sairaalaan. Kolmas kerkesi kasvattaa masun ihan valtavaksi ja oli ensimmäinen jolta jo aloin kyllästyä paksuuteeni :)

Vielä käynnistymisestä: ekalta meni vesi, toiselta supistuksilla ja kolmannella vedenmenolla. Eli ei siis mitään kaavaa nähtävissä... javascript:emoticon(';)')
 
Heippa!

Pikkuhiljaa alan jo vilkuilemaan tuolta odotuspuolelta tänne synnytyspuolelle...viikkoja kasassa nyt 34+3, la 11.7.

Esikoisemme syntyi 27.6.03 ja hänen la oli 10.7. eli viikkoja oli tuolloin kasassa 37+3. Kierron perusteella oli tuo 10.7. laskettu, ultrassa annettiin 15.7. mutta tyttö oli 3150g ja 50cm pitkä, vaikka tuli 2,5 vkoa etuajassa, joten oli sitten ihan sopiva aika tulla ulos;)!

Minua ei supistellut juuri ollenkaan esikkoa odottaessa, eikä kyllä nytkään. Limatulppa oli tullut aamulla ja seuraavana yönä meni vedet. Synnytys kesti kaikkinensa 6h26min ja kokemuksena oikein positiivinen. Nyt sitten tulee mietittyä, että tuleekohan tämä pikkukakkonen miten ajoissa ja miten ehditään sairaalaan, jonne matkaa n 70km :whistle: JOs ei ala supisteluilla vaan samalla tavalla vesien menolla, niin en pysty ennakoimaan yhtään...no katotaan kuin käy!
 
Heipparallaa!

Synnytyksen alkamisista..
..Olin kolmatta kertaa raskaana, aiemmissa synnytyksissä aina alkanut poltoilla, ja kalvot puhkaistu lääkärin toimesta juuri ennen ponnistusta.
Näin siis "viisaana" kehuin miehelleni, että
"Ei mulla ala synnytys lapsiveden menolla, mulla kun on lääkärinkin mielestä niin vahvat sikiökalvot luonnostaan, että mulla ei mene vesi ollenkaan.."
..Ja samalla kuului -poks- ja vettä hulvahti ulos.
Joten se niistä vahvoista kalvoista ja kaavamaisuuksista. :)
(supistuksetkin alkoivat vasta noin parin tunnin päästä vesien menosta)
 

Yhteistyössä