Miten syötät lastasi...

Olen ajatellut että mikäli tyttäremme nukkuisi huonosti yönsä juuri huonon syömisen takia.

Miten siis te annatte lapsellenne lisäravintoa ja mitä se on...

Meillä ollaan pelkällä rintamaidolla aamusta siihen 15-17 jolloin annan peruna-porkkana-kukkakaali sosetta ja jälkkärinä jotain hedelmä pilttiä.
Illalla sitten vain iltamaito (korviketta) ja nukkumaan.
 
Mä luulen, ettei huonosti nukkumisella useinkaan ole paljoa tekemistä syömisen kanssa -ellei sitten todella syö liian vähän. Minä aloitin pojalle kiinteät parempien unien toivossa hänen ollessaan 4 kk. Ei auttanut, aina vain meni yöt levottomammaksi. Nyt poika on vuoden ja 2 kk ja on alkanut viimeinkin nukkua vähän paremmin. Lopetin imetyksen reilu kuukausi sitten (yöimetyksiä useita kuukausia sitten) ja nyt poju nukkuu joskus jopa herämäättä koko yön. Aika usein heräilee edelleen 2-3 kertaa. En tiedä, mikä on auttanut, aikako vain ja ikä toivat paremmat unet vai onko tuolla tissistä luopumisella osuutta asiaan. Kävimme myös useamman kerran vyöhyketerapiassa, sekin ehkä auttoi.

En osaa neuvoja antaa, mutta myötätuntoa kyllä. Tiedän, miltä jatkuva valvominen ja heräileminen tuntuu. Tsemppiä.

 
well
meillä kokeiltiin kaikki mahdolliset keinot yöunien paranemiseksi mutta ei siihen auttanut kuin aika. 7kuisena oltiin unikoulussa ja siitä lähtien poika nukkui kokonaiset yöt. mutta joka toinen viikko oli semmosia öitä että valvottiin 1-3 tuntia putkeen. niitä öitä oli sit niinä viikkoina 2-3. tarkastettiin ruokavaliot ja päiväunien määrät. mikään ei auttanut. kun poika oli sitten 2v 4kk hän oppi kerralla puhumaan lauseita sitä ennen oli sanavarasto pari sanaa. alkoi poika myös nukkumaan yönsä hyvin ei maraton valvomisia- siitä asti meillä on nukuttu.
siitä puhuttin neuvolassa ja mietittiin ja tultiin siihen tulokseen että poika oli jotenkin niin turhautunut kun ei osannu kertoa mitä mielessä oli ja ne heijastu sitten niihin yöuniin.
poika on nyt 3v 4kk eli vuosi ollaan nukuttu HYVIN!
sitä valvomisen määrää ei voi kun ihmetellä miten me jaksettiin.
mutta eipä ole tullut kummallekaan uutta vauvakuumetta se siitä tuli seurauksena. kumpikaan meistä ei jaksa eikä halua taas valvoa 2 ja puolta vuotta uudestaan.
ja ennen kuin poika meni unikouluun 7 kuisena minä nukuin 10 tuntia viikossa pahimpana aikana.
minkä ikänen sinun lapsesi on? meillä poika ei kestänyt vauvana alle vuoden ikäsenä yhtään noita kukkakaali ja parsa ruokia, jos oli päivällä syönyt se näkyi kovina ilmavaivoina.
ja vieläkään ei voi syödä esim hernekeittoa niin saa kivuliaita vatsaväänteitä.
enpä osaa muuta neuvoa antaa kuin tarkistaa ruokavalio ja päiväunien määrät.
jaksamisia :hug:
 
well
kävin kurkkaa profiiliasi ja niin vauvasi on niin pieni ettei vissiin voikaan oikein noihin päiväuniin vielä hirveesti vaikuttaa tai muuttaa. ja on niin pieni et ei ne yöt vielä menekään silleen et nukkuu koko yön. ymmärrän et väsynyt olet mutta kyllä se valittavasti niin on ettei ihan hetkeen vielä lopu noi yövalvomiset hyvin harva 4 kuinen nukkuu heräämättä koko yön.
 
kirjoituksestasi ei käynyt ilmi minkä ikäinen lapsesi on ja miten huonosti hän yönsä nukkuu. alle puoli vuotiaalta ei voi odottaa että nukkuisi yöt läpensä ja monet vuoden ikäisetkään eivät nuku yötään yhtä soittoa.
Meillä nyt 5kk vauva, imetän vielä eikä saa lisä ruokaa, heräilee pari kolme kertaa yössä ja välillä on ollut lyhyitä kausia jolloin herää vain kerran yössä. Meidän kaksi vanhempaa lasta alkoivat nukkua kokonaisia öitä siinä 1,5 - 2 vuoden iässä ja yösyötöt lopetin 8 ja 10 kk iässä. lisä ruokia he rupesivat saamaan 4-6 kk iässä ja tällä en huomannut kummankaan kohdalla vaikutusta nukkumiseen. mielestäni vauvan nukkumisiin vaikuttaa tosi paljon päivärytmi ja riittävästi unta päivällä. meillä ainakin lapset nukkuneet aina ulkona vaunuissa 3-4 tuntisia unia ja muutamat lyhyemmät aamulla ja illalla. olen huomannut jos ollaan vaikka reissussa tai jotain muuta ylimääräistä ja vauva ei saa nukuttua kunnon päiväunia on illalla jotenkin yliväsynyt eikä tahtoisi nukahtaa millään, ilta venyy helposti tuonne puolille öin ennenkuin uni hetkeksi rauhoittuu ja parin tunnin kuluttua jo herääkin syömään. voimia sinulle huonosti nukuttuihin öihin ja ihania hetkiä vauvasi kanssa. vauva aika on kuitenkin loppujen lopuksi niin lyhyt. meillä vanhin lapsi aloitti juuri ekalla luokalla ja vasta oli vauva...
 

Yhteistyössä