Miten täällä niin moni on tänään rahattomana?

vieras
samaa mä mietin! mä olen ihan pienillä rahoilla elävä yh, ja ei meillä koskaan rahat ole tyystin loppu. Ruokaa on pöydässä lapsella vaatteet ja katto pään päällä (aika kalliskin!) mut ehkä toiset osaa sijoittaa ne vähäiset penninsä paremmin kuin toiset! Mä en osta mitään turhaa, en tilaa mitään mitä ei ole varaa maksaa heti! Ja jopa säästöönkin laitan aina muutaman kympin kuussa =) ja ei, en ole töissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Mä maksoin 1300e Visa-laskun + muut tuhlaukseni. Nyt sitten täytyy käydä miehen kanssa kaupassa :)
Mitä sillä visalla oli ostettu kun noin paljon meni? Turhuuksia? Silloin jos ostelee turhuuksia ja sen takia rahat loppuu niin ei mun mielestä tartte valittaa että kun ei oo ruokaa.
 
Keittiönoita
Mä kyllä ymmärrän sen, että jos asuu omassa omakotitalossa eikä ole varautunut vaikkapa just vesivahinkoihin, niin tilanne voi sen vahingon sattuessa olla juuri se, että tili on sitten tyhjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä ymmärrän sen, että jos asuu omassa omakotitalossa eikä ole varautunut vaikkapa just vesivahinkoihin, niin tilanne voi sen vahingon sattuessa olla juuri se, että tili on sitten tyhjä.
Eikö vakuutukset korvaa vesivahinkoja? vai oonko ymmärtäny väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä ymmärrän sen, että jos asuu omassa omakotitalossa eikä ole varautunut vaikkapa just vesivahinkoihin, niin tilanne voi sen vahingon sattuessa olla juuri se, että tili on sitten tyhjä.
Eikö vakuutukset korvaa vesivahinkoja? vai oonko ymmärtäny väärin?
Ei välttämättä kaikkia.Omavastuukin voi olla iso.
 
Tosiaan tällä kertaa ne yh mammat eivät ole niitä rahattomia vaan kyllä ne on ne ydinperheet, joille ei elareita Kelalta tipu. Jotta älkääs sättikö väärää puuta.

En mä usko että tänään on yhtään sen useampi perhe rahaton, kuin eilenkään. Jostain syystä sitten vain tänään näitä aloituksia on ehkä normaalia enemmän tjtn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Koska mulla ei ole kunnon työpaikkaa
Koska mulla on ikuisuusongelma työn ja lasten suomasta yhtälöstä
Koska mä saan kelalta vain 80 euroa kuussa (sairaan lapsen hoitotuki)

Siks. :snotty:
No eikö sossu jo tuu vastaan jos noin huono tilanne on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Tosiaan tällä kertaa ne yh mammat eivät ole niitä rahattomia vaan kyllä ne on ne ydinperheet, joille ei elareita Kelalta tipu. Jotta älkääs sättikö väärää puuta.

En mä usko että tänään on yhtään sen useampi perhe rahaton, kuin eilenkään. Jostain syystä sitten vain tänään näitä aloituksia on ehkä normaalia enemmän tjtn.
Niin, henk koht en ottanu kantaa siihen, että mikä ihmisryhmä täällä rahattomuutta valittaa. varmasti persaukisia on niin yh:ssa kuin ydin- tai uusioperheissä. Rupesin vaan miettimään, että onko tää joku kituviikko-ennen-tiliä-juttu, vai mikä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Koska mulla ei ole kunnon työpaikkaa
Koska mulla on ikuisuusongelma työn ja lasten suomasta yhtälöstä
Koska mä saan kelalta vain 80 euroa kuussa (sairaan lapsen hoitotuki)

Siks. :snotty:
No eikö sossu jo tuu vastaan jos noin huono tilanne on?
Niin siis MINÄ olen persaukinen. Mies saa toki palkkansa.
Mä olen onnettomuudekseni yrittäjä, joten ei kovin ole asiaa sossun luukulle siksikään.
Mutta alkaa ketuttaa kun ei ole ns omaa rahaa. :/
 
Pari kaveria sanoi suoraan että tuli joulun alla innostuttua ja tilattua osamaksulla joululahjat. 25 e menee yhteen paikkaan 9 toiseen ja 32 kolmanteen vielä usean kuukauden ajan.

Kun on pienistä tuloista mennyt vielä muutamaan ylimääräiseen antibioottikuuriin ja yksiin tosikivoihin ale-kevätverhoihin, niin katastrofihan se on.

Minullakin oli joskus kauan sitten pienimuotopinen vastaava, mutta Siperia opettaa ja nyt ei tilata mitään osamaksujuttuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Koska mulla ei ole kunnon työpaikkaa
Koska mulla on ikuisuusongelma työn ja lasten suomasta yhtälöstä
Koska mä saan kelalta vain 80 euroa kuussa (sairaan lapsen hoitotuki)

Siks. :snotty:
No eikö sossu jo tuu vastaan jos noin huono tilanne on?
Niin siis MINÄ olen persaukinen. Mies saa toki palkkansa.
Mä olen onnettomuudekseni yrittäjä, joten ei kovin ole asiaa sossun luukulle siksikään.
Mutta alkaa ketuttaa kun ei ole ns omaa rahaa. :/
No eihän teillä sitte oo mitään hätää.JOs te ootte yhtä perhettä ja taloutta niin kai rahatkin on yhtä? Mun järkeen ei millään mee se, että perheessä eritellään rahat ja tavarat sun-mun-tyylillä. KUn ollaan yhtä perhettä niin kaikki on yhteistä, myös rahat.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä kyllä ymmärrän sen, että jos asuu omassa omakotitalossa eikä ole varautunut vaikkapa just vesivahinkoihin, niin tilanne voi sen vahingon sattuessa olla juuri se, että tili on sitten tyhjä.
Eikö vakuutukset korvaa vesivahinkoja? vai oonko ymmärtäny väärin?
Ei välttämättä kaikkia.Omavastuukin voi olla iso.
Näin. Omavastun lisäksi vielä ikävähennykset ja vakuutuksesta korvaamattomat kulut. Ja itsehän sen ekaksi joutuu maksamaan, korvaukset saa vasta myöhemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Koska mulla ei ole kunnon työpaikkaa
Koska mulla on ikuisuusongelma työn ja lasten suomasta yhtälöstä
Koska mä saan kelalta vain 80 euroa kuussa (sairaan lapsen hoitotuki)

Siks. :snotty:
No eikö sossu jo tuu vastaan jos noin huono tilanne on?
Niin siis MINÄ olen persaukinen. Mies saa toki palkkansa.
Mä olen onnettomuudekseni yrittäjä, joten ei kovin ole asiaa sossun luukulle siksikään.
Mutta alkaa ketuttaa kun ei ole ns omaa rahaa. :/
No eihän teillä sitte oo mitään hätää.JOs te ootte yhtä perhettä ja taloutta niin kai rahatkin on yhtä? Mun järkeen ei millään mee se, että perheessä eritellään rahat ja tavarat sun-mun-tyylillä. KUn ollaan yhtä perhettä niin kaikki on yhteistä, myös rahat.
No niin juu. Mussa se suurin ongelma on, kun musta aina tuntuu että olen jonkun toisen elättinä. Korvien välissä siis tämäkin vika :xmas:

En mä tiennyt ettei mun tähän ketjuun olis kuulunut vastata :snotty: :ashamed:
 
Onneksi ei ole tarvinnut ikinä ihan rahaton olla.
Nyt joku vatipää tulee sanomaan, et saat sä sossusta, mut kun en saa.
200? sain pesukonetta sekä keittiön kalusteita varten, muuten maksan kyllä laskuni itse.
Ja siltikin mulla riittää rahaa aina ruokaan.
 

Yhteistyössä