Miten tämäkin on mahdollista (en keksi järkevää otsikkoa)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Äitini on aina ollut sellainen, että vähättelee kaikkia ohjeistuksia ja välttää ihan kaikessa ylimääräistä työtä ja tuntuu, että oikein tietentahtoen tekee toisin kuin suositellaan.

Esim. ei koskaan pese MITÄÄN mitä ostaa kirpparilta. Ostaa 98% kaikista vaatteista kirppareilta ja aina suoraan käyttöön, ei ikinä pesuun ennen. Ei myöskään koskaan pese uusia vaatteita tai lakanoita tai pyyhkeitä.

Jos minä tekisin noin niin meillä olisi alle viikossa tullut turkiskuoriaisia ihan taatusit kirpparikamojen mukana mutta äidilleni ei.

Pesee aina kaiken pyykin 40 asteessa ja laittaa kuivausrumpuun. Ei tee koskaan puhdistuspesua pesukoneelle. Ei mene vaatteet pilalle eikä pesukone haise koskaan.

Ei ole koskaan raskausaikana eikä muutenkaan pessyt salaatteja, hedelmiä tai kuumentanut hernemaissipaprikaa. Ei ikinä mitään ongelmia.

Listaa voisi jatkaa ihan loputtomiin mutta siis miten hitossa on mahdollista, että kaikki aina vaan sujuu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
No oliskohan suurinosa nykyajan suosituksista ihan vain hysteerikko äitien mieliksi keksitty.
No miksi niitä helvatan turkiskuoriaisia sitten on ihan joka puolella ja miksi ihmisten pesukoneet haisee kuin rankkitynnyrit?
 
vieras
no mä olen kuin äitis, ainoastaan kirpparivaatteet pesen ja pyykkikoneessa kuumalla jotain kerran parissa vuodessa.
Ja meillä ei sairasteta kuin se 1 tai 2 peruspikkuflunssaa vuodessa, jos sitäkään. Esim oksennustautia ei ole meidän kolmilapsisessa perheessä (päiväkodissa ovat olleet kaikki kouluikään saakka) ollut kuin viimes 2002 vuonna kun keskimmäinen oli vauva. Silloinkin sairastin vain mä ja vauva.
 
no niin no
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja no niin no:
sillä taitaa olla niin kova suojakyky, kun on vuosikausia tehnyt noin, niin ei tunnut pöpöt missään :D
Ei se oma suojakyky turkiskuoriaisia loitolla pidä tai pesukonetta raikkaana.
hyvä pointti, en tuota kohtaa ajatellutkaan tarkemmin, kun vastasin vain tuohon mahdolliseen pöpöasiaan. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
No oliskohan suurinosa nykyajan suosituksista ihan vain hysteerikko äitien mieliksi keksitty.
No miksi niitä helvatan turkiskuoriaisia sitten on ihan joka puolella ja miksi ihmisten pesukoneet haisee kuin rankkitynnyrit?
meillei oo eikä kone haise.. vaikka meillä on koiratkin haisemassa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
No oliskohan suurinosa nykyajan suosituksista ihan vain hysteerikko äitien mieliksi keksitty.
No miksi niitä helvatan turkiskuoriaisia sitten on ihan joka puolella ja miksi ihmisten pesukoneet haisee kuin rankkitynnyrit?
Ei ole kyl ikinä ollut tollasia ongelmia.... ja joo, teen ku äitiski. :ashamed:
 
ap
Siis minä en nyt puhunut mistään pöpöistä kuten mahataudeista ja flunssista. Mainitsemani asiat ei liity niihin mitenkään. Noi salaatit jne mainitsin ihan listeriariskin takia siis, en minkään vatsatautien takia.

Ja turkiskuoriaiset ja pesukoneen puhtauskaan ei liity vatsatauteihin.

Ei äitini tosin pese käsiäänkään. Mutta meillä ollaan tarkkoja hygieniasta ja myös noista avauksessani mainitsemista asioista eikämeilläkään mitään sairasteta eli ei ole sen puoleen eroa äitini perheeseen. Mutta siihen en siis avauksellani edes viitannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muscat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
No oliskohan suurinosa nykyajan suosituksista ihan vain hysteerikko äitien mieliksi keksitty.
No miksi niitä helvatan turkiskuoriaisia sitten on ihan joka puolella ja miksi ihmisten pesukoneet haisee kuin rankkitynnyrit?
Ei ole kyl ikinä ollut tollasia ongelmia.... ja joo, teen ku äitiski. :ashamed:
Peesi
 
ap
Ja siis ei meilläkään ole mitään turkiskuoriaisia eikä haise pesukone jne jne mutta jos minä tekisin toisin niin taatusti pärähtäis lutikoita myöten kaikki mahdollinen meille. Pesukone nyt on jo sinänsä, että tottakai pesen alushousut, lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa ja muutenkin vaatteet pesuohjeiden mukaan, lastenvaatteissa on paljon 60 asteessa pestäviä. Ja koiranpyyhkeet pesen 95 asteessa eli se jo vastaa puhdistuspesua, mutta ajan koneen silti tyhjänäkin joskus 95 asteessa. Mutta jos en tekisi näin niin ihan varmana haisis konekin. Siskoni kone ainakin alkoi haista vuodessa, kun pesi kaiken 40 asteessa. Eikä pidä koneen luukkua kiinni.

 
Mä en varmaan ymmärrä sun syvintä pointtias tässä.. Ei ole missään kämpässä meillä koskaan mitään turkiskuoriaisia ollut ja kyllä meillekin kirpparikamaa on kannettu enkä tosiaan itselle käyttöön tulevia pese jos puhtailta näyttävät ja ovat raikkaita.

Harvoin myöskään pesukonetta pesen, aika paljon on pesuaineesta ja pyykin paskaisuudesta kiinni tarttuuko hajut ja töhnät. Ei ole meillä tätäkään ongelmaa kovin pahana ollut. Myös koneissa on yllättävän paljon eroja.

Listeriariski on oikeasti todella pieni, siitä on paisuteltu ihan hysteerisen iso asia sen takia että joo pöpö on vaarallinen ja pitäis olla varovainen, mutta kun ei auta hysteeriselle odottajalle sanoa että oles tarkkana hygienian kanssa mutta älä pelkää.. Että kyllä itsekin olen aika surutta syönyt vahingossa puoli raskautta ulkolaisia marjoja suoraan pakkasesta, hernemaissipaprikaa salaatissa (tuskin kuumennettu) ja vedellyt omenoita kuorineen pesemättä. Ihan kauheen vastuuton olen, tiedän..

Sori, mutta mun mielestä sun äitis kuulostaa ihan normaalilta ihmiseltä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mä en varmaan ymmärrä sun syvintä pointtias tässä.. Ei ole missään kämpässä meillä koskaan mitään turkiskuoriaisia ollut ja kyllä meillekin kirpparikamaa on kannettu enkä tosiaan itselle käyttöön tulevia pese jos puhtailta näyttävät ja ovat raikkaita.

Harvoin myöskään pesukonetta pesen, aika paljon on pesuaineesta ja pyykin paskaisuudesta kiinni tarttuuko hajut ja töhnät. Ei ole meillä tätäkään ongelmaa kovin pahana ollut. Myös koneissa on yllättävän paljon eroja.

Listeriariski on oikeasti todella pieni, siitä on paisuteltu ihan hysteerisen iso asia sen takia että joo pöpö on vaarallinen ja pitäis olla varovainen, mutta kun ei auta hysteeriselle odottajalle sanoa että oles tarkkana hygienian kanssa mutta älä pelkää.. Että kyllä itsekin olen aika surutta syönyt vahingossa puoli raskautta ulkolaisia marjoja suoraan pakkasesta, hernemaissipaprikaa salaatissa (tuskin kuumennettu) ja vedellyt omenoita kuorineen pesemättä. Ihan kauheen vastuuton olen, tiedän..

Sori, mutta mun mielestä sun äitis kuulostaa ihan normaalilta ihmiseltä :)
Ei tuo pesukoneen puhdistaminen liity kyllä mitenkään pyykin paskaisuuteen. Meillä on ihan tavallista pyykkiä, mieskään ei tee mitään ns. likaisia hommia joista tulis oikeesti paskaista pyykkiä.

Mua vaan huvittaa, että sinä väität olevasi samanlainen kuin äitini, mutta kuitenkin mainitset peseväsi ne kirppiskamat jos niissä jotain kuitenkin on eli eivät ole raikkaita tms. ja ilmeisesti peset ne lapsille. No äitini laittoi lapselleen käytetyn patjankin eikä edes imuroinut sitä ensin.

Samoin mainitset tuosta pyykinpesukoneesta että "Ei ole meillä tätäkään ongelmaa kovin pahana ollut. ". Eli ilmeisesti siis joku hajuongelma on joskus kuitenkin ollut vaikkakaan ei ylitsepääsemättömän paha.
 
ap
Niin ja äitini ei käytä pussilakanoita ollenkaan, peitot pesee ehkä kerran vuodessa. Uusia ei osta käytännössä koskaan. Tyynyliinat ja aluslakanat taitaa vaihtaa kaksi kertaa vuodessa... ainakin siitä päätellen miltä ne näyttää. Päiväpeittoja ei siis käytetä eli ne paskaiset lakanat näkyy kyllä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mä en varmaan ymmärrä sun syvintä pointtias tässä.. Ei ole missään kämpässä meillä koskaan mitään turkiskuoriaisia ollut ja kyllä meillekin kirpparikamaa on kannettu enkä tosiaan itselle käyttöön tulevia pese jos puhtailta näyttävät ja ovat raikkaita.

Harvoin myöskään pesukonetta pesen, aika paljon on pesuaineesta ja pyykin paskaisuudesta kiinni tarttuuko hajut ja töhnät. Ei ole meillä tätäkään ongelmaa kovin pahana ollut. Myös koneissa on yllättävän paljon eroja.

Listeriariski on oikeasti todella pieni, siitä on paisuteltu ihan hysteerisen iso asia sen takia että joo pöpö on vaarallinen ja pitäis olla varovainen, mutta kun ei auta hysteeriselle odottajalle sanoa että oles tarkkana hygienian kanssa mutta älä pelkää.. Että kyllä itsekin olen aika surutta syönyt vahingossa puoli raskautta ulkolaisia marjoja suoraan pakkasesta, hernemaissipaprikaa salaatissa (tuskin kuumennettu) ja vedellyt omenoita kuorineen pesemättä. Ihan kauheen vastuuton olen, tiedän..

Sori, mutta mun mielestä sun äitis kuulostaa ihan normaalilta ihmiseltä :)
Ei tuo pesukoneen puhdistaminen liity kyllä mitenkään pyykin paskaisuuteen. Meillä on ihan tavallista pyykkiä, mieskään ei tee mitään ns. likaisia hommia joista tulis oikeesti paskaista pyykkiä.

Mua vaan huvittaa, että sinä väität olevasi samanlainen kuin äitini, mutta kuitenkin mainitset peseväsi ne kirppiskamat jos niissä jotain kuitenkin on eli eivät ole raikkaita tms. ja ilmeisesti peset ne lapsille. No äitini laittoi lapselleen käytetyn patjankin eikä edes imuroinut sitä ensin.

Samoin mainitset tuosta pyykinpesukoneesta että "Ei ole meillä tätäkään ongelmaa kovin pahana ollut. ". Eli ilmeisesti siis joku hajuongelma on joskus kuitenkin ollut vaikkakaan ei ylitsepääsemättömän paha.
Ihme angsti sulla :) En mä ole sanonut olevani samanlainen kuin äitisi. Enhän mä voi mitenkään edes tietää millainen sun äitisi on, ainoastaan kuvan saa siitä mitä sä kirjoitat. Etkä sä edes ilmeisesti itse tiedä tasan tarkkaa totuutta jos sanot vetäväsi johtopäätökset siitä miltä lakanat näyttää tms.

Ja jos sä jotain hurjaa tarkennusta tarvitset, niin lapselle olen kyllä pessyt sekä uudet että kirpparikamat kun oli ihan pikkuinen, nyt alkaa olla sen ikäinen etten jaksa ellei näytä siltä että vaate sitä tarvitsee. Pesukoneen likaisuudessa ei ole ollut ongelmaa, mutta joskus on kyllä ollut tunkkainen kun on luukku ollut kiinni (vahingossa) hetken aikaa. Sekin on vähän ihmisestä kiinni miten herkkä nenä on ;) Ja tiivisteiden väliin kun kertyy paskaa, tulee ne joskus pyyhkäistyä.

Mä muuten pesin 30asteen pikapesulla ihan kaikki meidän pyykit pari vuotta vaan sen takia että laiskotti eikä todellakaan kiinnostanut pyykkäys p*skan vertaa. Tämä aikana ennen muksuja. Ei ollut pesukone yhtään sen likaisempi tai haisevampi kuin nykyään kun tulee käytettyä muitakin.

Ja siitä että teille kyllä varmasti heti tulisi kuoriaiset ja muut jos tekisit niinkuin äitisi, ethän sä voi sitä tietää jos et ole kokeillut ;) Niitä kuoriaisia ei varmaan kovin helposti kirpparikamoissakaan ole ellet jossain tosi ryönäisissä paikoissa käy ostoksilla.. Ei ne kuitenkaan niiiin yleisiä ole.
 

Yhteistyössä