Miten tässä motivoituisi jatkamaan työnhakua ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen ollut työttömänä jo puolitoista vuotta ja kaikki motivaatio hakea töitä on nollassa, kun mitään ei tapahdu

kyllähän sitä motivaatiota riittäisi jatkaa ja tehdä vaikka mitä, jos niitä tuloksiakin tulisi, mutta millä pitää intoa ja motivaatiota yllä, kun mitään ei tapahdu, ja kaikki työnhaku on yhtä tyhjän kanssa
 
Insinööri
Kysy apua niiltä, joilla ei ole ongelmia löytää työtä. He voivat kertoa sinulle, miten CV:si näyttää edustavammalta, ja mikä työnantajia kiinnostaa.
Ei tuollaisesta ole mitään hyötyä. Minun irtisanottiin tuotannollisista ja taloudellisista syistä firman massairtisanomisissa. Kävin neljän eri firman järjestämillä työnhakukursseilla. CV ja työhakemukseni ovat viimeisen päälle. Myös koulutusta ja ammattitaitoa löytyy. En ole päässyt vuoden aikana edes yhteenkään haastatteluun. Samaa työtä on ollut hakemassa keskimäärin 100 hakijaa. Minulla on rasitteena ikä. Nuoret rekrytoijat katsovat yli nelikymppisen olevat jo liian vanha, vaikka olen paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen ja työmotivaatiokin on korkealla.
 
vierailija
Ikävä tilanne. Kunpa osaisin kertoa, miten niitä töitä saisit. Tilanne on tällä hetkellä vaan ihan kauhea, työtilanne siis. Yritä pitää mielesi virkeänä, älä luovuta, vaikka pahalta tuntuukin. Onko mahdollisuuksien rajoissa laajentaa työnhakualuettasi? Mites pienet pätkät ja keikkatyöt, pääsisikö niillä kiinni työelämään? Tylsää varmaan kysyä, mutta miten sitten yrittäjyys tai muu alan vaihto? Tsemppiä!
 
vierailija
Unohda hetkeksi se työnhaku itsessään ja keskity johonkin muuhun, taloudellisen tilanteen sallimiin juttuihin.
Ole armollinen itsellesi ja hae vain niihin paikkoihin, joihin oikeasti tunnet mielenkiintoa.
Liian täydellinen ja liian virallinen cv ym. voivat antaa negatiivisen kuvan sille ihmiselle, joka ensimmäisenä käsittelee hakemuksia ja raakkaa sen vuoksi pois.
Joskus on hyvä jättää jotakin pois cv :stä ja joskus on hyvä itse hakemukseen laittaa jotakin hieman epämääräistä, joka herättää mielenkiintoa.

Olen itse tehnyt muutamia työpaikkahakemuksia, ilman täydellistä cv:tä, ja hakemus itsessään ei ole koskaan ollut normien mukainen. Kovin montaa kertaa en ole tehnyt, koska olen aina tosin saanut hakemani paikan.

Ja joskus pitää aloittaa vähän alemmalta tasolta, ikäänkuin nöyrtyä eikä heti ensimmäisenä hakea sitä kaikkein parasta tointa.
Myöskin omalla persoonalla on vaikutus, koska yleensä työ kuin työ pitää sisällään myös ne muut ihmiset, ja jos jo hakemus on liian täydellinen, niin kuka oikeasti haluaa työskennellä liian täydellisen ihmisen kanssa? En minä ainakaan, omien kokemusteni perusteella.
 
vierailija
Liian täydellinen ja liian virallinen cv ym. voivat antaa negatiivisen kuvan sille ihmiselle, joka ensimmäisenä käsittelee hakemuksia ja raakkaa sen vuoksi pois.
Joskus on hyvä jättää jotakin pois cv :stä ja joskus on hyvä itse hakemukseen laittaa jotakin hieman epämääräistä, joka herättää mielenkiintoa.
Tuota noin... Se, että 1,5 v työttömänä olleella voisi olla täydellinen CV on jo käsitetasolla mahdottomuus. Se 1,5 vuoden työttömyysjakso on nimittäin jo itsessään niin pitkä miinus, että useimmiten hakemus lentää roskakoriin jo pelkästään sen takia.
 
vierailija
Unohda hetkeksi se työnhaku itsessään ja keskity johonkin muuhun, taloudellisen tilanteen sallimiin juttuihin.
Ole armollinen itsellesi ja hae vain niihin paikkoihin, joihin oikeasti tunnet mielenkiintoa.
Liian täydellinen ja liian virallinen cv ym. voivat antaa negatiivisen kuvan sille ihmiselle, joka ensimmäisenä käsittelee hakemuksia ja raakkaa sen vuoksi pois.
Joskus on hyvä jättää jotakin pois cv :stä ja joskus on hyvä itse hakemukseen laittaa jotakin hieman epämääräistä, joka herättää mielenkiintoa.

Olen itse tehnyt muutamia työpaikkahakemuksia, ilman täydellistä cv:tä, ja hakemus itsessään ei ole koskaan ollut normien mukainen. Kovin montaa kertaa en ole tehnyt, koska olen aina tosin saanut hakemani paikan.

Ja joskus pitää aloittaa vähän alemmalta tasolta, ikäänkuin nöyrtyä eikä heti ensimmäisenä hakea sitä kaikkein parasta tointa.
Myöskin omalla persoonalla on vaikutus, koska yleensä työ kuin työ pitää sisällään myös ne muut ihmiset, ja jos jo hakemus on liian täydellinen, niin kuka oikeasti haluaa työskennellä liian täydellisen ihmisen kanssa? En minä ainakaan, omien kokemusteni perusteella.
Niin sitähän saa aina hakemansa työn kahdella tavalla; pitkä kokemus bulkkipaskasta ja halu jatkaa sillä tiellä tai eritysosaamista. Kohdan yksi tapauksessa kuusi vuotta ärrän kassalla ja kaksi vuotta Alepassa antaa kohtalaisen varman valintapäätöksen haettaessa K-Uusikylän osa-aikaisen myyjän postia. Kohdan kaksi tapauksessa Tulikouran ammattipätevyys kirurgina antaa varman valintapäätöksen haettaessa lääkäreitä. Saa valita minne menee, kaikki sairaalat palkkaa kuitenkin.

Mutta sanohan miten tusina-tradenomi, pääaineenaan vaikka kansainvälinen digitaalinen markkinointiviestintä, hakee töitä? Lääkäriksi ei pääse ja Alepan kassalle ei halua. Se että laitetaan CV:hen vähän "epämääräistä, joka herättää mielenkiintoa" ei tunnu niinsanotusti toimivan.
 
vierailija
Niin sitähän saa aina hakemansa työn kahdella tavalla; pitkä kokemus bulkkipaskasta ja halu jatkaa sillä tiellä tai eritysosaamista. Kohdan yksi tapauksessa kuusi vuotta ärrän kassalla ja kaksi vuotta Alepassa antaa kohtalaisen varman valintapäätöksen haettaessa K-Uusikylän osa-aikaisen myyjän postia. Kohdan kaksi tapauksessa Tulikouran ammattipätevyys kirurgina antaa varman valintapäätöksen haettaessa lääkäreitä. Saa valita minne menee, kaikki sairaalat palkkaa kuitenkin.

Mutta sanohan miten tusina-tradenomi, pääaineenaan vaikka kansainvälinen digitaalinen markkinointiviestintä, hakee töitä? Lääkäriksi ei pääse ja Alepan kassalle ei halua. Se että laitetaan CV:hen vähän "epämääräistä, joka herättää mielenkiintoa" ei tunnu niinsanotusti toimivan.
Ei mene näin nykyään. Hyvin koulutetut erityisasiantuntijat hakevat jonossa paikkoja, joissa pärjäisi vähän vähemmälläkin tietotaidolla, mutta ei vain silti tule valituksi työhön, koska sitä samaa paikkaa on tosiaan hakemassa sata muutakin yhtä pätevää ihmistä.
 

Yhteistyössä