miten tästä eteenpäin....

Meillä miehen kanssa on tainneet sukset mennä ristiin niin pahasti ettei yhteis elämä enää onnistu. Toisaalta hyvä näin, ei tarvitse ainakaan kestää jatkuvia riitoja ja haukkumista lasten kuullen...Lasten kannalta kuitenkin kauhea tilanne erokin on :'(

No juu, mietityttääkin miten lasten kansaa tulen toimeen ja pärjään taloudellisesti. Raha asiat aivan solmussa, laskuja perinnännässä jne.
Ja jos ensi viikolla asuntoa tarviin niin mistä siihen vakuuteenkaan saan rahaa, tili nollilla :'(

uskotteko miten ahdistaa?? onko enää syytä etes elää??
 
No tottakai on syytä elää, jo lastenkin takia! :hug: Ota yhteyttä sosiaalitoimeen, he kyllä varmasti auttaa. Vaikka nyt tuntuu raskaalta niin kunhan elämä asettuu uusille urilleen niin varmasti helpottaa! Voimia sinulle! :hug:
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
auttaako sosiaalitoimikaan kun olen töissä käyvä mutta rahaa tulee vasta ensi kuun 20. päivä?
No uskoakseni auttaa, kun sulla kerta lapsiakin elätettävänä! Ei kun rohkeesti kysymään ja selvittämään asioita.
Tsemppiä sulle!

 
öö
Käsittääkseni just takuuvuokraan saa silleen, että sossu maksaa takuun ja kun muutat taas pois niin sossu saa takuun takas. Rahat ei siis missään välissä käy sulla vaan liikkuvat vaan sossun ja vuokranantajan välillä.
 
mitenkä sitä aikuinenn ihminen voi sotkea asiansa näin??
että minnuu hävettää, että olen tässä tilanteessa....kenellekkään en kehtaa etes tilanteesta kertoa. Meillä on perheessä pitemmän aikaa ollut asiat huonosti mutta olen vaan pitänyt kulissia pystyssä :'(
 
Mene kysymään niin sillä se selviää! Turha sitä itsekseen on vatvoo. Selität tilanteen niin varmasti saat ainakin jotain neuvoja.Luulis et ne vois ainakin lainata sen vakuuden sulle. Sit jos sulla on tiedossa mistä asuntoa haet/olet saamassa niin kerrot sieläkin tilanteen niin voit saada asunnon piankin jos sulla ei vielä sitä ole. Ja nyt otat opikses ja hoidat laskut kuntoon ja jatkossa niin ettei mene perintään...

Ja tollanen itsemurhalla uhkailu on säälittävää ja tyhmää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja hyrskylän muori:
auttaako sosiaalitoimikaan kun olen töissä käyvä mutta rahaa tulee vasta ensi kuun 20. päivä?
Minkä ikäisiä sun lapset on, lapsinlisiä tässä mietin... Nehän tulee ens viikolla.. 26.pv
ne menee suoraan lainanlyhennykseen. Kuvittele miten typerästi olen asiani hoitanut, että lapsilisätkin menee ennen kun kerkeen niitä etes nähä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja suzyco:
Mene kysymään niin sillä se selviää! Turha sitä itsekseen on vatvoo. Selität tilanteen niin varmasti saat ainakin jotain neuvoja.Luulis et ne vois ainakin lainata sen vakuuden sulle. Sit jos sulla on tiedossa mistä asuntoa haet/olet saamassa niin kerrot sieläkin tilanteen niin voit saada asunnon piankin jos sulla ei vielä sitä ole. Ja nyt otat opikses ja hoidat laskut kuntoon ja jatkossa niin ettei mene perintään...

Ja tollanen itsemurhalla uhkailu on säälittävää ja tyhmää!
kiitti, tämäpä pelasti miun päiväni :kieh:
 
öö
Jos sulla on läheisiä (vanhemmat, ystävät) niin sun pitää ehdottomasti kertoa tilanteesta nyt heti! Siitä lähtevät sit asiat selkeytyyn. Munkin kaveripiirissä on päästy kuiville tilanteesta, jossa kaverilla oli muovikassillinen AVAAMATTOMIA laskuja (masennus ja raha-asiat sekasin). Vasta silloin meille muille valkeni asioiden tila, kun nähtiin se muovikassi.
 
Helppoa uuteen elämään astuminen ja asettuminen ei ole. :hug:
Kannattaa sieltä sos.toimistosta ainakin kysyä apua, edes väliaikaislainaksi.
Onko teidän siis muutettava pois nykyisestä asunnostanne?
Onko tuttavissasi/sukulaisissasi ketään keltä voisit lainta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
Jos sulla on läheisiä (vanhemmat, ystävät) niin sun pitää ehdottomasti kertoa tilanteesta nyt heti! Siitä lähtevät sit asiat selkeytyyn. Munkin kaveripiirissä on päästy kuiville tilanteesta, jossa kaverilla oli muovikassillinen AVAAMATTOMIA laskuja (masennus ja raha-asiat sekasin). Vasta silloin meille muille valkeni asioiden tila, kun nähtiin se muovikassi.
miten sen ihmisen asiat saitte kuntoon? Miulla ei nyt ihan noin paljon laskuja ole mutta sen verran ettei rahat riitä mitenkään niiden maksuun...ja perintätoimisto ei anna etes kuukautta maksu aikaa ensimmäiseen erään niin mitä hittoa voin tehä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Helppoa uuteen elämään astuminen ja asettuminen ei ole. :hug:
Kannattaa sieltä sos.toimistosta ainakin kysyä apua, edes väliaikaislainaksi.
Onko teidän siis muutettava pois nykyisestä asunnostanne?
Onko tuttavissasi/sukulaisissasi ketään keltä voisit lainta.
kun oiskin joku niin helpottas kummasti :'(
 
Juu, mä uskon kyllä että sos.toimisto auttaa sinua ja asuntojonossa veikkaan, että pääsette ekoiksi ku periaatteessa jäisitte asunnottomiksi.. Mä uskon, että sinun elämäsi helpottuu, ajan kanssa tietysti! :) Nyt menet vain päivän kerrallaan ja koitat huolehtia kaikki asiasi kuntoon! Ja jos vaan on läheisiä/sukulaisia niin kerro ihmeessä tilanteestasi heille, he varmasti haluavat auttaa sinua! :hug:
 
piiukka
Mistä ne lainan lyhennykset on+ Jos asunnosta josta muutat pois, omistusoikeudet pitää ensin selvittää. Eli mies lunastaa itselleen tai asunto myydään. Jos autosta niin halvempi auto alle nyt tiukimmaksi ajaksi. Elämässä kaikki selviää sen olen oppinut ja senkin tiedän että ainakin meidän kaupungissa on sostoimella ensi asuntoja juuri tälläisiin tilanteisiin, jossa asuminen on ilmaista tai melkein ilmaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piiukka:
Mistä ne lainan lyhennykset on+ Jos asunnosta josta muutat pois, omistusoikeudet pitää ensin selvittää. Eli mies lunastaa itselleen tai asunto myydään. Jos autosta niin halvempi auto alle nyt tiukimmaksi ajaksi. Elämässä kaikki selviää sen olen oppinut ja senkin tiedän että ainakin meidän kaupungissa on sostoimella ensi asuntoja juuri tälläisiin tilanteisiin, jossa asuminen on ilmaista tai melkein ilmaista.
ei ole asuntolainaa vaan tyhmyyksissä otettu käyttöluotto
 
nostanpa tätä jos joku osaisi auttaa vaikka juu eipä tässä tilanteessa taida palstalaisiat olla apua B)

tietääkö joku suostuuko perintätoimisto millaseen maksusuunnitelmaan jos maksettavaa vajaa 400e? Pystyn alkaa mksamaan vasta ensi kuun lopulla ja eräpäivä jo maanantaina...
 

Yhteistyössä