Miten tarkka on ultra

vielä 12 raskausviikolla määriteltäessä raskauden kestoa siis sikiön ikää. Voiko erehtyä esim yhdellä kuukautiskierrolla? Siis kolmella neljällä viikolla. Sanotaan että ultra näyttäisi olevani 12 viikolla mutta sitten omieni laskujeni mukaan olisin 15 viikolla. Tai siis että voiko ultraan luottaa?
 
Miuski harmailee
Ultra mittaa vauvan koon ja noin pienellä sikiöllä sen pystyy tekemään aika tarkasti, koska sikiö mahtuu ruutuun vielä hyvin. Luottaisin ultran tekemään arvioon!
 
Khimaira
Itsellähän voi olla kierrossa suuriakin muutoksia ja ovulaatiota voi olla vaikea määrittää tarkasti. Alku-ultra on juuri kaikkein tarkin, koska siinä eivät vielä näy niin voimakkaasti yksilöiden erot, vaan "kaikki" kasvavat niille viikoille sunnilleen samankokoisina.

Näin siis ainakin mulle sanottiin =)
 
Miuski harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:09 NiksiNella kirjoitti:
Itsellähän voi olla kierrossa suuriakin muutoksia ja ovulaatiota voi olla vaikea määrittää tarkasti. Alku-ultra on juuri kaikkein tarkin, koska siinä eivät vielä näy niin voimakkaasti yksilöiden erot, vaan "kaikki" kasvavat niille viikoille sunnilleen samankokoisina.

Näin siis ainakin mulle sanottiin =)
Joo, noin on mullekin sanottu. Mutta silti, vaikka rv7 on käyty vauvaa kurkkimassa, on vielä rv12 ultrassa saatettu muuttaa la:aa..
 
Khimaira
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:15 Miuski harmailee kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 12:09 NiksiNella kirjoitti:
Itsellähän voi olla kierrossa suuriakin muutoksia ja ovulaatiota voi olla vaikea määrittää tarkasti. Alku-ultra on juuri kaikkein tarkin, koska siinä eivät vielä näy niin voimakkaasti yksilöiden erot, vaan "kaikki" kasvavat niille viikoille sunnilleen samankokoisina.

Näin siis ainakin mulle sanottiin =)
Joo, noin on mullekin sanottu. Mutta silti, vaikka rv7 on käyty vauvaa kurkkimassa, on vielä rv12 ultrassa saatettu muuttaa la:aa..
On mullakin tullut juuri noilla vkoilla vielä muutoksia, mutta esim. rakenneultrassa taitaa harvemmin tulla suuria muutoksia. 7vko on taas vielä melko aikainen viikko nähdä kunnolla, 12vko kuulemma juuri se "oikea".
 

Yhteistyössä