Miten te "eläimelliset" matkustelette?

  • Viestiketjun aloittaja "susanna"
  • Ensimmäinen viesti
näin
No meillä matkustellaan hyvin vähän. Kesällä käydään jossain ja silloin vanhempani tulevat meille siksi aikaa hoitamaan eläimet. Niitä on siis lampaista lähtien.
 
"Helekkarin Heittomerkki"
Koiria on kolme. Nyt kun lähdetään reissuun niin kaksi koiraa menee minun vanhemmille ja yksi hoitolaan. Joskus kaikki on minun vanhemmilla ja joskus kaikki hoitolassa. Hoitolassa vuorokausi on 20 €/koira. Viikon reissuun kun mennään ja kaikki elukat hoitolaan, niin saahan siitä reilun 200 € maksaa.
 
Meillä on kaksi kissaa, eikä me oikein matkustella. Kissat pärjää sen vuorokauden keskenään, varmaan menis vähän pidempäänkin, mut sit olis hiekkalaatikko niin kauheessa kunnossa, ettei kissat suostu käymään siellä.
Ja nuorempi kissa on niin ahne syömäri, että vetäis varmaan kaikki varuiksi laitetut ruoat kerralla ja potis ähkyä ja vatsavaivoja toisen nähdessä nälkää. :headwall:

Meillä on nyt tulossa sellainen reissu, että ollaan koko perhe 4päivää pois kotoa ja yksi tuttava käy tyhjentämäs laatikkoa ja ruokkimassa. Katsotaan kuinka käy.

Me siis ei matkustella koko porukka yhdessä. Aina erissä.
 
"Squeeze"
Meillä 4 koiraa ja kissa. Koirat ripotellaan sukulaisille. Yleensä siis 2 ja 2, tai jaetaan useampiinkin. :) Kissa pärjää pari päivää itsekseen. Me emme kyllä paljoa matkustele, kotimaassa muutamia päiviä kerrallaan. Jos lähdettäisiin pidemmäksi aikaa, veisin kaverini koirahoitolaan, jossa saisin edullisesti koko lauman samaan paikkaan. Mutta se pitäisi tietää todellakin ajoissa. Hintaa en osaa sanoa, kun tosiaan me ollaan maksettu edullisempaa kuin muut asiakkaat, könttäsummaa koko ajasta. Mutta jokin muistikuva on 10-15 euroa/vrk/koira. Jos useampi kuin yksi koira, on ne aina halvempia.
 
Meillä koirat kulkevat pääosin mukana. Ei me nyt olla edes matkusteltu ulkomailla viime aikoina.
Kaveripariskunnalle tai koirahoitolaan siinä tapauksessa, jos tulee sellainen reissu minne ei koiria voisi ottaa mukaan.
 
"joopajoo"
Me ei olla juuri matkusteltu, päivän, parin reissuja tehty mutta meillä anoppi hoitaa koirat jos jonnekkin mennään. Nyt lähetään asuntoautolla viikoksi reissuun mutta koirat saa jäädä anopille, saavat mökillä juosta päivät irti, mukavampi niin kuin ahtaassa asuntoautossa.
 
[QUOTE="susanna";26706210]mitä eläimiä teillä on?
kuka hoitaa jos matkustatte?
paljonkohan maksaa esim koiran hoito jossain hoitolassa vrk tai viikko?[/QUOTE]

Meillä on koira, melko iso kokoinenkin (30kg/60cm) ja tulee vielä kasvamaan.
Meillä reissusta riippuen koira joko mukana tai hoidossa.

Melko paljon koira kulkee minun kanssani joko junalla tai autolla. Koira on totutettu jo pentuna matkustamaan eri kulkuvälineillä, eikä sen kanssa ole mitään ongelmaa matkustaa.

Toisinaan koira on hoidossa äidilläni tai hoitolassa.
Meillä Uudellamaalla koiran hoito hoitolassa on 25-30e/vrk. Lähdemme kuukauden päästä viikoksi ulkomaille ja silloin koira menee tuttuun hoitolaan.
 
Koira, 2 kania, 2 kissaa ja poni.

Anoppi, joka asuu naapurissa, on eläintenhoitajana silloin harvoin kun jossain käymme.
Vastavuoroisesti me huollamme appipariskunnan koiraa heidän poissaolojensa aikana.

Hatunnosto anopille, koska ei liiemmin välitä kissoista, ei ole ennen tutustumistani minuun joutunut koskaan kohtaamaan kavioeläintä läheltä ja kummastelee muutenkin mun taipumustani haalia lemmikeitä 'vaivaksi' asti :D
Tarjoutuu silti ennen kysymistä jo itse. Huoltaa kasvihuonettakin samalla näin kesäaikaan.
 
Meillä on koira, mökkireissuilla yms. se kulkee mukana, etelään mentäessä on ollut hoitolassa ja hinta on pyörinyt siinä n.20€/vrk.

Joskus on hyödynnetty joko meidän porukoita tai anoppia koiran hoidossa mut me ei juuri ulkomailla käydä ja suomessa saa aika usein lemmikin ottaa sinne mökille mukaan.
 
huhuuuu
Kaksi koiraa on. Menevät tarvittaessa ystäville hoitoon, meillä on sellanen 'hoitorinki'. Otetaan tarpeen mukaan toisten koiria hoitoon. joskus on talossa enemmän tai vähemmän koiria :)
 
"huom!"
Huom! Te jotka otatte eläimet mukaan. Muistattehan varmistaa, että eläimet ovat tervetulleita esim kyläpaikkaan. Mulla paha eläinallergia ja vieraat ovat monesti vetäneet herneitä nekkuun, kun eläimet eivät pääsekään sisälle.
 
meillä
Meillä kissa, joka on aina yöt sisällä - muutenkin varsin kotikissa, leikattu kolli joka on ensimmäisen kaksi vuotta ollut ihan kerrostalokissa eikä siitä oikein villieläintä tullut vaikka maalle muutettiin.

Kun käydään päiväkylässä tai ollaan max 1 yö poissa, se jää sisälle missä sillä on ruokaa, vettä ja hiekkalaatikko. Jos ollaan yli kaksi yötä, tulee joku tuttava tai joku aikuisista lapsista asumaan tänne tai ainakin käy päivittäin. Kissa ei matkusta ikinä minnekään.

Tosin on mietitty, että jos vuokrattais joksku kesäks mökki ja oltais siellä koko kesä, niin se kissa varmaan pitäisi ottaa sinne mukaan.
 
Meillä reissut tehdään niin, että aina minä tai mies jää kotiin tai sitten kerran on ollut koira matkassa vuokramökillä. Vanhempi koira on pelkoaggressiivinen eroahdistuja, joten ei voi jättää kenellekään hoitoon.
 
Meillä on koiria ja gerbiileitä.

Koirat kulkee mukana, kun ollaan teltalla tai yövytään hotellissa. Ensi kesänä on tarkoitus ostaa asuntovaunu ja koirat kulkee toki sielläkin mukana.

Gerbiilit hoitaa joku naapuri. Voisin tarvittaessa viedä ne jollekin kaverillekin, jos tarve olisi. Kun lähdetään pidemmäksi aikaa vaunulle, gerbut tulee mukaan, jos saadaan terrat mahtumaan vaunuun.
 
[QUOTE="huom!";26706863]Huom! Te jotka otatte eläimet mukaan. Muistattehan varmistaa, että eläimet ovat tervetulleita esim kyläpaikkaan. Mulla paha eläinallergia ja vieraat ovat monesti vetäneet herneitä nekkuun, kun eläimet eivät pääsekään sisälle.[/QUOTE]
Toki otan huomioon. Varsinkin kun äitini on erityisen allerginen koirille, niin olen sitä kautta myöskin tajunnut, että en edes itse ehdota että koirat tulisivat kyläpaikkaan sisälle oleilemaan. Koirat onneksi viihtyvät autossakin hyvin (tietty sää pitää ottaa huomioon ja sitä varten mulla on parit vaijerit mukana, jotka voi kiinnittää vaikka puuhun ja peräkoukkuun, yms yms.)
 
[QUOTE="huom!";26706863]Huom! Te jotka otatte eläimet mukaan. Muistattehan varmistaa, että eläimet ovat tervetulleita esim kyläpaikkaan. Mulla paha eläinallergia ja vieraat ovat monesti vetäneet herneitä nekkuun, kun eläimet eivät pääsekään sisälle.[/QUOTE]

No eikai oikeasti kukaan ole niin typerä et kysymättä raahaa elukoita mukanaa ja olettaa et ne on tervetulleita?Tai siis ilmeisesti on..
 

Yhteistyössä