Miten te liikutte?

Tänne voitais jakaa kokemuksia eri ja teidän liikuntamuodoista...

Mä hankkisin salikortin ja nyt saan kaks viikkoa käydä ilmatteeks salilla ja jumpissa ja lisäks mulle tehtiin oma saliohjelma..

Eilen kävin salilla ja sen perään menin joogapilatekseen. Ja voi apua, se oli rankkaa ja vaiketa, mutta toisaalta tosi kivaa..Ainakin sai hikoilla ja nauraa itelleen ja omalle kankeudelleen :LOL:

Lisäks käyn koirulin kanssa...

Nyt ois tarkotus käydä siis molemmissa; salilla ja eri jumpissa. Zumbaa ois aina maanantaisin..Mulle suositeltiin myös uimista kerran viikossa tai vesijuoksua..Mutta saas kattoo miten aika riittää kun vuorotyö sekottaa kans arkea..
 
reipasta kävelyy tai juoksuu lenkeillä. Uimassa meinasin kans alkaa käymään, jos vaan saan aikataulun järkeväksi. Päivittäin yritän vähintään 30 minsaa käydä lenkillä. Ja siit sit enemmän ja enemmän ku siltä tuntuu :)




Niin ja vatsalihaksii pyrin tekee 60-80 päivässä.. noh, rutistuksii lähinnä tähän mennessä.. ihan vielä ei usko riitä että jaksais täysii vatsalihaksii tehä.
 
aerobista liikuntaa, tanssii, lenkkeilyä jne. en tee vatsalihas liikkeitä, koska niistä ei todistetusti oo mitään hyötyä. totta, vatsalihakset kasvaa, muttei silti auta siihen kerrokseen siinä yllä.. zumba on kyllä tehokasta :)
 
joo, no en mä usko että mistään liikunnasta haittaa oo tietty, ja vatsalihakset tukee kumminkin mm. ryhtiä ni en usko että niidenkään harjoittamisesta mitään haittaa ainakaan oo, vaikka ei six packia näkyviin saisikaan. :)
 
Vuoden ympäri stepperiä + ylävartalon voimaharjoittelua. / 3krt/vk
Kävelylenkkejä vaihtelevilla sykkeillä. / 1-3krt/vk

Syksyllä ja alkukesästä juoksu/hölkkä-kävely. /3-5krt/vk
Olis tarkoitus piiiitkän tauon jälkeen aloittaa astanga, myöhemmin baletti tai balletone. 1,5-2,5h/vk
Vesijumppaa saattaa tulla syksyllä kokeiltua. 1h/vk

Liikun keskimäärin 2,5-4,5h/vk. Eli vaihdellen nuo lajit ja kestot. Ei kaikkea joka viikko.
 

Yhteistyössä