Miten te ootte löytäny työpaikkanne?

  • Viestiketjun aloittaja "Lilli"
  • Ensimmäinen viesti
"Lilli"
Kun haaveilen töihin pääsystä, mutta en oikein osaa etsiä.. Mol.fi sivut on katsottu, oman alan töitä ei siellä ole. Kuitenkin olen ihan "tavallisella" alalla, jolla luulis töitä olevan.. Mutta mistä ne löytää?
 
"alkup."
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;22197839:
Laittamalla hyvän hakemuksen avoimeen työpaikkaan, ilmoituksen perusteella. Niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.
Missä se oli se työpaikkailmoitus? Lehdessä vai molissa vai jossain muualla?
 
Panin hakemuksen meneen postitse ja panin perään sähköpostia, johon vastattiin ja pyydettiin haastatteluun. Ei Mollissa ole kuin pienenpieni osa työpaikoista. Ota yhteyttä ihan puhelimitse vaikka ja kysy voiko lähettää hakemuksen.
 
"alkup."
Panin hakemuksen meneen postitse ja panin perään sähköpostia, johon vastattiin ja pyydettiin haastatteluun. Ei Mollissa ole kuin pienenpieni osa työpaikoista. Ota yhteyttä ihan puhelimitse vaikka ja kysy voiko lähettää hakemuksen.
No sitä mä ajattelin, että mun alalla täytyy olla kysyntää, mutta molissa ei ollu yhtään.. Pitäiskö sitä ihan summan mutikassa alkaa soittelee..
 
[QUOTE="alkup.";22197845]Missä se oli se työpaikkailmoitus? Lehdessä vai molissa vai jossain muualla?[/QUOTE]
Molissa ainakin. En muista oliko muuallakin. Mutta se paikka oli "tehty" juuri minulle, tiesin sen heti kun luin ilmoituksen. Harvoin kai käy niin. Olin tehnyt sitä ennen jo lukuisialukuisia hakemuksia. Työllistymisen kiemurat on niin alakohtaisiakin, että johtopäätöksiä on paha vetää mistään. :xmas:
 
[QUOTE="una";22197857]työkkärin työharjoitteluun ja sitä kautta sain vakipaikan.[/QUOTE]

Olit onnekas. Suurin osa työnantajista käyttää ilmaisia työharjoittelijoita vain ilmaistyöntekijöinä ja ottaa heti uuden kun edellinen lopettaa.
 
"mie"
Lehdessä oli ilmoitus ja hain sitä. 200 hakijan joukosta valittiin 10 sopivinta ja minä olin yksi heistä. Tää työpaikka tuntuu ihan lottovoitolta, sillä tätä ennen ehdin hakea varmaan sataa paikkaa. Kyllä se yrittäminen onneksi lopulta palkittiin :)
 
Olin samassa talossa työssäoppimisjaksolla ja töissä aikaisemminkin, mutta eri yksiköissä. Sitten mulle vain soitettiin (erään yksikön esimies oli kehunut mua nykyiselle esimiehelleni), ja kysyttiin töihin.
 
"alkup."
Tuntuu, että tosi monella on jonkinlaisia kiinnikkeitä entuudestaan työpaikkaansa.. Tuttavia, työharjoittelua, jne.. Tai sitten tuo että on lehdessä tms. haettu.

Mutta entäs kun ei oo missään ilmoituksia eikä mitään suhteita..
 
[QUOTE="alkup.";22197904]Tuntuu, että tosi monella on jonkinlaisia kiinnikkeitä entuudestaan työpaikkaansa.. Tuttavia, työharjoittelua, jne.. Tai sitten tuo että on lehdessä tms. haettu.

Mutta entäs kun ei oo missään ilmoituksia eikä mitään suhteita..[/QUOTE]

Ei minun työpaikasta ollut ilmoituksia enkä suhteita. Hoitoala ja ylihoitajalle panin hakemuksen ja sähköpostin. Tuo tapahtui viime tammikuussa ja helmikuussa sitten alko hommat ensin kelan rahalla perehdytys ja maaliskuussa töihin. Sain itse valita aloitanko työt heti vai otanko tuo perehdytyksen ensin. Siitä lähtien töissä nyt.
 
No, mä oon ehtinyt verkostoitumaan aika kivasti. Muutama edellistä työtä oon saanut niin, että on pyydetty töihin kun ollaan kuultu hyvää tai joku on erityisesti suositellut. En ole hakenut niihin varsinaisesti... Myös kyky kirjoittaa hyviä työhakemuksia ja olla luonteva haastatteluissa on auttanut.
 
Minä sain nykyisen työpaikkani ihan hakumenettelyn kautta - ainoana hakijana.

Mutta MIEHENI: 90-luvun lopussa oli ainakin vielä käytäntönä, että työvoima maksoi matkat työnhaun haastattelupaikkakunnalle. Asuimme Tampereella - anoppila oli Pohjanmaalla. Siellä Etelä-Pohjanmaalla oli paikka auki, haki sitä pelkästään siksi, että saisi työkkäriltä matkakorvaukset anoppilan matkalle (oltiin köyhiä opiskelijoita). No työhaastatteluun pääsi - ilman aikomustakaan mennä ko. paikkaan - mutta tuli valituksi. Ja on siinä työpaikassa ollut nyt yli 10 vuoden ajan. Näin se kohtalo heittelee. Minäkin sitten sain naapurikunnasta työpaikan itselleni.
 
"vieras"
Mullakaan ei ollut mitään suhteita kun nykyiselle työnantajalleni tulin. Hain ja hain ja aloin olla epätoivoinen. Sitten hain osa-aikaista sijaisuutta (ihan ilmoituksen perusteella) eräässä isossa konsernissa, sain sen ja nyt siirryin juuri konsernin sisällä toiseen tehtävään - unelmatyöpaikkaan. Tämäkin on tosin sijaisuus mutta vie mun uraa juuri siihen suuntaan mihin olen aina halunnut sen menevän.

Ap:lle sanoisin vaan että ole sinnikäs ja älä luovuta. Osa-aikaisiakin kannattaa katsoa itseä kiinnostavalta työnantajalta, niiden kautta pääsee sisään taloon. Ja aina on helpompi löytää työpaikka kun on edes jotenkin kiinni työelämässä. Ainakin kaupallisen alan asiantuntijatöissä työttömät voi mennä heti mappiin ö (ellei ole jotain poikkeuksellista osaamista tai niitä suhteita), varsinkin nyt kun hakijoita on paljon. Niissä työpaikoissa, joihin itse hain silloin työttömänä, oli yleensä 150-400 hakijaa, joten oli vaikea erottautua massasta.
 
"vieras"
Ystäväni oli käynyt asioimassa työpaikalla. Puheliasta ystävääni oli oli pyydetty suosittelemaan henkilöä,joka olisi sopiva työhön ja hän suositteli minua. Sain työn, jota en edes tiennyt etsiväni.
 

Yhteistyössä