miten te toimisitte??

  • Viestiketjun aloittaja molly harmaana
  • Ensimmäinen viesti
molly harmaana
minun esikoinen on lähössä tänä syksynä eka luokalle.. esikoisella on puheen kehityksessä viivettä, mutta mitään muuta "vikaa" ei ole, ollaan testeissä ja kuvauksissa ja terapeuteilla sunmuilla juostu..ainoa ns.vaiva on siis tuo puheen epäselvyys. nyt kun se eka luokka sitten alkaa, on tenavani aloittamassa koulu uraansa niinsanotussa jousto ryhmässä (luokka jossa opettajan lisäksi avustaja ja mahdollisuus tukeen ja apuun, jos ongelmia jossain aineessa tulee..). mahtava asia sinäänsä, mutta..tämä ryhmä on koulussa, joka on huomattavasti tuota lähikouluamme suurempi, ja matkaakin kertyy lähes kaksi kilometriä enempi..
kun jotenkin on selainen olo, että olisi sitenkin ehkä parempi, jos koulu ura aloitettaisi tuossa lähi koulussa...mutta sitten toisaalta JOS jotain ongelmaa jossain asiassa tulee, olisi siihen mahdollisuus puuttua heti..mutta onko se niin sanottua, että jotain ongelmaa tulee?? koulun aloitus kuitenkin sanelee aika pitkälti sen, millä mielin kouluun suhtautuu..jeesatkaas nyt naista, mikä on se oikea paikka koulun alotukseen?? miten ite toimisit??
 
molly
no mieki olen toisaalta kans sitä mieltä.. tuntuu vaan niin hurjalta tuo matka ja ja ja.. sitä vaan miettii kaikenlaista, ettei tulis mitenkään "leimatuks", ettei kukaan alkas kiusaan..mutta siis, kiva että saa kuitenki täällä asiallista palautetta ja ajatusten selkeytystä..=)
 
Anna lapselle se paras mahdollinen koulun aloitus. Jos saa tukea niin ottakaa se ihmeessä vastaan.
2km ei ole mikään pitkä koulumatka. Itse kävelin joka päivä 3 km kouluun ja toisen takas.
 
molly
ok..kait tää on vaan "äidillidtä huolta" ja sellasta... vauva lähtee kouluun jne jne..mutta hieno homma, että sain kuitenki nyt vähän vieraampaa näkökulmaa tähän asiaan, kiitos kaikille!!<3 se on tuo koulu kyyti raja 3km..ei ihan kolmea kilsaa tule tuonne kouluun...
 

Yhteistyössä