Miten teidän 3-4 kk vauvanne heräävät yöllä syömään rintaa?

Tyttöni on 3 ja puoli kk pian ja syö öisin kahden tunnin välein. Ei mene lisäruokaa ja on täysimetyksellä. Kasvanut tosi hyvin.
Rankkaa alkaa olla, jos näin jatkuu kauan. Miten teillä nukutaan?

kiinnostaisi myös, kuinka tilanne muuttunut kiinteiden aloituksen myötä, kiitos!
 
NAJ
Meillä näin

esikoinen söin 2-3 kertaa yössä, kiinteät aloitettiin 4kk iässä, ei vaikutusta yöuniin.
Kakkonen soi noin kahdentunnin välein, kiinteät aloitettiin 6kk iässä, yöt menivät tosi risaiseksi.
Kolmonen nyt 5kk on kolmen kuukauden iästä herännyt 2-3 kertaa syömään. Kiinteitä ei olla aloitettu.

NAJ+Lapset 9v, 5v ja 5kk
 
Meillä menee ihan samalla tavalla, syö muutaman tunnin välein. Ei ole saanut lisämaitoa vaan on täysimetyksellä-kasvaa hyvin. Viimeyönä söi 4-5 kertaa (ainakin 4 sen jälkeen en jaksanut laskea, kun olin vaan niin poikki).
Mä oon ajatellut asennoitua niin, että tää vauva-aika on tosi lyhyt. Se valvotaan, mitä valvotaan, nukutaan, kun pystytään. Kotona kaiken ei tartte olla niin justiinsa.
Meillä poika 3kk.
 
Minulla on 8 kk ikäinen lapsi ja hän syö edelleen rintaa öisin 2-3 tunnin välein (joskus jopa tunnin välein...) Ei siis suostu nukahtaan muuten kuin rinnalle. Ensimmäiset 0-3 kk nukutettiin syliin hyssyttämällä mutta sitten hoksattiin tämä "tissittely" ja miten tehokas nukutustapa se on, sitä ei voi kieltää...Mutta olisihan se kiva jos isäkin voisi yöllä nukuttaa lapsen uudelleen uneen eikä aina minun tarvitsisi olla TUTTINA. No, jospa tämä ajan kanssa sitten loppuu :) unikoulua on suunniteltu aloitettavaksi pian.
 
Hei,
Poikani 4,5kk syö 2-3 krt yössä + nukutus rinnalle (iltapala) ja nukahtamisesta 0,5h:n päästä heräytymisestä nukutus rinnalle. Tossa just heräs pari viikkoa tunnin välein ja yritin rintaa tarjota joka välissä, mutta eihän hällä nälkä ollut vaan uudet taidot mielessä eli treenit.. Sängyssä ollaan 20-07. Perhepeteillään, niin ei tartte mun nousta sängystä koko yönä kuitenkaan ja saadaan läheisyyttä puolin ja toisin.:heart:

Olen asennoitunut siihen 6kk:n täysimetykseen lapsentahtisesti (tosin syöntimäärät meillä kuitenkin aika vähäsiä), enkä halua lapseni mahaa ylitäyttää pullolla tai kiinteillä saadakseni itse yhtäjaksoisempaa unta. Kylläisyydensäätely on tärkeä taito ja olen hyvin onnellinen imetyksen onnistumisesta ja siitä, että lapsi saa itse säädellä syömänsä määrät!

Vicky10 meidän poika on aina nukatanut tissiin muutamia vahinkoja lukuun ottamatta. Jotkut tätä (-kin) kauhistelee, kun ei sit kuulemma nukahda hoidossa.. Juu, yhtä joskus hamassa tulevaisuudessa ehkä tulevaa iltahoitotarvetta varten me luovumme helposta ja meidän lapsellemme sopivasta tavasta nukahtaa.. Uutta opetellaan sit ku vanha ei toimi.

Muoks.:Niin siis nukahtaahan tuo poika tieten päivällä vaunuun, syliin, autoon.. Ettei nyt ihan aina vain tissiin.
 
Viimeksi muokattu:
Poika huomenna 4kk ja yöllä syödään n. 3 kertaa. Plus aamulla vähän ennen heräämistä vielä kerran. Kiinteitä aloiteltiin viikko sitten eikä sillä ole ollut muuta vaikutusta kun, että illalla annetaan velliä niin ensimmäinen syöttä pari tuntia normaalia myöhempää. Eli syöttökerrat pysyneet kuitenkin samana. Nukkuu klo 19-6 (7).
 
jos alkaa väsyttään yli 6kk ikäisen yötissittely ja tuntuu että lapsi pärjää ilman ruokaa öisin, niin kannattaa ehdottomasti kokeilla unikouluja. löytyy paljon erilaisia. eivät ole haitaksi vauvalle. =) meilläkin heräiltiin 3-4kk iässä paljon. kiinteiden aloitus vain pahensi heräämisiä. mut unikoululla alkoi sitten nukkumaan yöt putkeen. meille toimi tracy hogg: the baby whisperer solves all your problems. siinä on ihanan lempeä unikoulu.
 
Olisiko antaa vinkkejä kohta 4kk vauvan öihin. Meillä mennään nukkumaan klo 21-22 ja siitä aika tarkalleen 50 min päästä vauva herää ja jos ei ole heti tissiä vieressä, niin havahtuu täysin hereille ja sitten kukutaankin klo 00-01. Jos taas tissi on vieressä, niin tissi suuhun ja takaisin uneen. Vauva nukkuu perhepedissä ja nukahtaa rinnalle suht helposti. Eli minun pitäisi mennä aina samaan aikaan vauvan kanssa nukkumaan, jotta hänen yöuni jatkuu häiriöttömästi. Meillä syödään n. 3h välein yöllä (täysimetys). Eli millä ihmeellä tuon ekan heräämisen saisi sellaiseksi, ettei virkisty siitä täysin ilman äitiä? Pitääkö opettaa omaan sänkyyn tai nukahtamaan itsekseen vai mikä olisi apu tähän?
 
Meidän vauva on tasan 3kk. Täysimetys päällä. Vauva heräilee yöllä yleensä 1-2h välein syömään, joskus eka pätkä unta voi olla jopa 4h. Ja vauva nukahtaa yöunille yleensä vasta klo 23:30-01. Nukkuu n. klo 10 asti aamulla. Ja, nukahtaa lähes aina kantoliinaan yöunille, ja äiti nukuttaa.. Raskasta on välillä kun joutuu usein syöttämään, ja vielä raskaampaa, jos vauva ei suostu syönnin päälle nukahtamaan uudelleen. Nukumme perhepedissä. Ja vauvalla on tapana myös "vispata" välillä ihan hillittömästi käsillä ja jaloilla.
 

Yhteistyössä