Miten teillä edettäisiin jos tämä sattuisi teidän perheessä

  • Viestiketjun aloittaja parisuhdeasiaa
  • Ensimmäinen viesti
ei kuulosta kivalta
Voi ap. Miksi siedät tuollaista? Miten voit edes kysyä, "miten edetä"? Tsiisus. Ja että mies oli jo vähentänyt kännäämistään 1-2 kertaan kuukaudessa - sekö on susta ihan ok? Että mee vaan ryyppään, kunhan meet kaverillesi selviämään. Siis miehelläsi on vakava alkoholiongelma! Luuletko sen katoavan itsestään ja tuolla tavalla hyysäämällä ja periksi antamalla? Sulle riittää, että miehesi osaa olla sitten krapulassa nolo?

Mun isä oli alkoholisti. Lapsena vihasin häntä sydämeni pohjasta, aikuisena mulla ei ole ollut enää mitään tunteita tai yhteyksiä häneen. Sen sijaan olen aikuisena alkanut yhä enemmän vihata äitiäni, joka salli sen kaiken. Viihaan äitiäni, joka vain esitti marttyyria ja kerjäsi kaikilta sääliä "on se rankkaa juopon kanssa". Koskaan hän ei puolustanut itseään tai meitä lapsia, koskaan hän ei uskaltanut asettua juoppohullua isääni vastaan missään asiassa. Ja minä vihaan häntä.

Mieti tilannetta lastesikin kannalta. Avaa silmäsi, esitä ultimatum miehellesi ja lähde lastesi kanssa.
 
Saraldo
Kuulostaa jonkin verran mun isältä. Ja se oli lapsesta pelottavaa kuulla noita ääniä ja vaan toivoa, ettei se tulis mun huoneeseen. Jos sun miehes ei muuten ole millään lailla väkivaltainen teitä kohtaan, ei henkisesti eikä fyysisesti, niin en olis huolissani noista tappopuheista. Todennäköisesti tappeli kännihoureissaan pikkumiesten kanssa siinä pissalla ollessaan. Mutta jos on muutenkin arvaamaton, niin sitten olisin enemmän huolissani.

Mun isällä oli myös tapana kusta ties minne ja mun mielestäni teit viisaasti siinä, ettet juurikaan keskustellut miehesi kanssa silloin yöllä. Äitikin oli aina ihan hiljaa, vastas vaan jos kysyttiin. Nimittäin jos tuossa tilanteessa alkaa nalkuttamaan, niin voipi tulla turpiin. Eikä munkaan isä mikään alkoholisti ollut eikä ole, noin kerran kuukaudessa lähti jonnekin työpaikan suunnistusiltaan tai vastaavaan ja tuli sieltä sitten ihan saappaat vinossa kotiin.

Jos mä olisin sä, niin keskustelisin miehen kanssa oikein kunnolla asiasta. Hän ei itse todennäköisesti muista koko tappopuhetta, mutta sä voit ottaa sen esille ja kertoa, miten pelottavalta se tuntui. Ja sovitte niin että jos ei voi ottaa kohtuudella, niin sitten korkki pannaan kiinni.
 
Jos sun miehes ei muuten ole millään lailla väkivaltainen teitä kohtaan, ei henkisesti eikä fyysisesti, niin en olis huolissani noista tappopuheista.
Eihän se nyt normaalia ole kännissä, kun estot on poissa, mutista tappavansa kaikki?? Varsinkaan jos läsnä ei ole kuin oma perhe.

Esitän eriävän mielipiteen, olisin helvetin huolissani jos mun kumppani haluis kännissä tapaa mut ja meidän jälkikasvun.
 
  • Tykkää
Reactions: Siobhan42
Eihän se nyt normaalia ole kännissä, kun estot on poissa, mutista tappavansa kaikki?? Varsinkaan jos läsnä ei ole kuin oma perhe.

Esitän eriävän mielipiteen, olisin helvetin huolissani jos mun kumppani haluis kännissä tapaa mut ja meidän jälkikasvun.
Olen ihan samaa mieltä...kännissä estot katoaa, ja ihminen voi vaikka toteuttaa uhkauksensa joskus.
 
parisuhdeasiaa
En oo kieltäny koska tavallaan helpotus mulle kun menee johonkin ja aina mennyt sit kamulleen yöksi...mutta kun näitä kännäilytouhuja jo kattonu tarpeeks ni en tiiä auttaako enää vaikka ois raitis lopun elämää,jäiskö kuitenkin katkeraksi noista sen puheista ja touhuista...ai miks nää parisuhdeasiat on niin pirun vaikeita,mulle ois asia tasan selvä jos ei ois lapsii heittäsin ukon pellolle,vaan kun on...
 
niin no
Ymmärrän tukalan tilanteesi, ap, mutta asia on kyllä aivan päinvastoin kuin esitit. Sun pitää heittää ukkos pellolle sitäkin suuremmalla syyllä ja juuri siksi, että asunnossa on myös lapsia.
 
  • Tykkää
Reactions: Siobhan42
Vaikea kuvitella, että tuollaisen ihmisen kanssa olisi mitään yhteistä vaikka olisi selvinpäinkin. Käytös on oksettavan ala-arvoista. Lapsilla on oikeus parempaan isään - ja minulla oikeus parempaan puolisoon.
 
Saraldo
Eihän se nyt normaalia ole kännissä, kun estot on poissa, mutista tappavansa kaikki?? Varsinkaan jos läsnä ei ole kuin oma perhe.

Esitän eriävän mielipiteen, olisin helvetin huolissani jos mun kumppani haluis kännissä tapaa mut ja meidän jälkikasvun.
Mä olen edelleen sitä mieltä, että jos mies ei muuten ole millään lailla aggressiivinen, niin tuo tappopuhe ei välttämättä ollut suunnattu perhettä kohden. AP kertoi aloitusviestissään, että mies saattaa rähinöidä juotuaan, mutta jotenkin ymmärsin, että se rähinöinti kohdistuisi niihin kenen kanssa on ryyppäämässä tai ihmisiin baarissa tms. Mies ei myöskään seuraavana päivänä ymmärtänyt, miksi oli tullut kotiin. Joten ei varmaan oikein edes tajunnut olevansa kotona eikä ehkä myöskään tajunnut edes vaimonsa läsnäoloa.

Mutta jos hän on muutenkin aggressiivinen, en suhtautuisi tähän näin. Mun isä lateli äidilleni jos jonkinlaisia uhkauksia aina kännipäissään ja oli muutenkin aggressiivinen, joten en olisi yhtään ihmetellyt vaikka olisikin toteuttanut joskus uhkauksensa. Mä en nyt heti ensikädessä lähtisi pakkaamaan tavaroita, vaan keskustelisin miehen kanssa, että mitä yöllä tapahtui, että sitä ei saa tapahtua toiste ja että korkki pysyy kiinni jos ei osaa ottaa kohtuudella.
 
Minunkin on vaikea kuvitella, että mieheni tekisi mitään tuonkaltaista. Jos tulisi kotiin niin humalassa, ettei löytäisi vessaa vaan lorottelisi olohuoneen lattialle - olisin hyvin närkästynyt :$ mutta tuollaisen voisin ehlä kuitenkin vielä sulattaa yhden överihumalan seurauksena. Nuo tappopuheet olisivatkin sitten toinen juttu.Mutta jos mieheni puhuisi sellaisia, olisi se hyvin vakavan ja tiukan keskutelun paikka sitten, kun mies olisi selvä.
Yhdestä kerrasta, en varmaan miestä pihalle laittaisi, mutta jos tekisi saman asian toiste, miettisin vakavasti voinko jatkaa enää yhdessä.
 
AP kertoi aloitusviestissään, että mies saattaa rähinöidä juotuaan, mutta jotenkin ymmärsin, että se rähinöinti kohdistuisi niihin kenen kanssa on ryyppäämässä tai ihmisiin baarissa tms.
Mä taas käsitin että rähinöi kotonaan. Ja tätä käsitystä tukee se ettei nainen uskalla sanoa miehelleen joka kusee pitkin seiniä mitään, ettei tule riitaa..
 
no jopas
Mä olen edelleen sitä mieltä, että jos mies ei muuten ole millään lailla aggressiivinen, niin tuo tappopuhe ei välttämättä ollut suunnattu perhettä kohden. AP kertoi aloitusviestissään, että mies saattaa rähinöidä juotuaan, mutta jotenkin ymmärsin, että se rähinöinti kohdistuisi niihin kenen kanssa on ryyppäämässä tai ihmisiin baarissa tms. Mies ei myöskään seuraavana päivänä ymmärtänyt, miksi oli tullut kotiin. Joten ei varmaan oikein edes tajunnut olevansa kotona eikä ehkä myöskään tajunnut edes vaimonsa läsnäoloa.
On kyllä kummallista puolustuspuhetta. Ihan toki on ok että mies rähinöi baarissa ja on niin pihalla kotiin tullessaan että puhuu pikku-ukoille makkarin nurkkaan kustessaan eikä tajua ja muista sitten yhtään mitään... On teillä ihmeelliset sietokyvyt mammat!

Sun mies ei ap selvästi hallitse alkoholinkäyttöään, jo se yksin riittää asian ottamiselle vakavasti esiin. Sekö tässä ratkaisevaa on, tarkoittiko hän todella tappavansa perheensä, vai puhuiko pikku-ukoille tai "baarikavereilleen"? No ei tod. ole. Ratkaisevaa on se, että mies oli sekaisin kuin seinäkello ja käyttäytyi aivan ylitörkeästi. Ei tuollaista kenenkään tarvitse sietää.
 
ei näin
AP kertoi aloitusviestissään, että mies saattaa rähinöidä juotuaan, mutta jotenkin ymmärsin, että se rähinöinti kohdistuisi niihin kenen kanssa on ryyppäämässä tai ihmisiin baarissa tms.
Ap oli nimenomaan kehottanut miestään olemaan tulematta kotiin yöksi, koska tällä oli tapana rähinöidä. Siis kotona. Siis TAPANA. Ja tapaan minä olettaisin jo useampaa toistoa, kyse ei ollut mistään satunnaiskerrasta.

En ikinä katselisi tuollaista miestä. Baaristako hänet löysitkin, ap, kun ette kerran "enää" käy yhdessä ryyppäämässä?
 
Joo en minäkään olisi välttämättä kovin peloissaan kännimutinoista, mutta kyllä tuo käytös nyt ihan yleensä on aika kestämätöntä. Meilläkin ukko ottaa joskus liikaa ja voi jeesus että se on rasittava, mutta en minä nyt mitään nurkkiin kusemisia alkaisi katsella.
 
Saraldo
On kyllä kummallista puolustuspuhetta. Ihan toki on ok että mies rähinöi baarissa ja on niin pihalla kotiin tullessaan että puhuu pikku-ukoille makkarin nurkkaan kustessaan eikä tajua ja muista sitten yhtään mitään... On teillä ihmeelliset sietokyvyt mammat!

Sun mies ei ap selvästi hallitse alkoholinkäyttöään, jo se yksin riittää asian ottamiselle vakavasti esiin. Sekö tässä ratkaisevaa on, tarkoittiko hän todella tappavansa perheensä, vai puhuiko pikku-ukoille tai "baarikavereilleen"? No ei tod. ole. Ratkaisevaa on se, että mies oli sekaisin kuin seinäkello ja käyttäytyi aivan ylitörkeästi. Ei tuollaista kenenkään tarvitse sietää.
Jos toi oli ensimmäinen kerta kun tuollaisia puheli, en lähtis vielä hajottamaan perhettä. Oleellista nyt on kuitenkin se, että onko se mies muuten aggressiivinen vai ei, onko asiasta keskusteltu, mitä mies oli asiasta mieltä jne jne. Mutta jos on siis kotona ollut aiemminkin aggressiivinen kännipäissään, niin sitten olisin enemmän huolissani. Mä en ekasta viestistä saanut ihan vielä sellaista käsitystä,että olisi kotona riehunut.
 
Mun isä lateli äidilleni jos jonkinlaisia uhkauksia aina kännipäissään ja oli muutenkin aggressiivinen, joten en olisi yhtään ihmetellyt vaikka olisikin toteuttanut joskus uhkauksensa.
Jonain kertana lapset kuulevat sen vielä, jos tuo on normaalia puhetta ap:n miehelle kännissä. Ja miltähän mahtaa tuntua pienestä ihmisestä peiton alla sydän sykkyrällä, peläten omaa isäänsä?
Mä tiedän, siksi olenkin eronnut.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja ei näin;25161026:
Ap oli nimenomaan kehottanut miestään olemaan tulematta kotiin yöksi, koska tällä oli tapana rähinöidä. Siis kotona. Siis TAPANA. Ja tapaan minä olettaisin jo useampaa toistoa, kyse ei ollut mistään satunnaiskerrasta.

En ikinä katselisi tuollaista miestä. Baaristako hänet löysitkin, ap, kun ette kerran "enää" käy yhdessä ryyppäämässä?
Mä jotenkin käsitin ensin, että tapana rähinöidä muualla, mutta nyt kun luen tuota useampaan kertaan, niin taidat olla ihan oikeassa. Ja jos niin on, niin sitten pitäisi pistää korkki kiinni kokonaan. Mutta en lähtisi perhettä hajottamaan, jos asia tuolla ratkeaisi.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25161059:
Jonain kertana lapset kuulevat sen vielä, jos tuo on normaalia puhetta ap:n miehelle kännissä. Ja miltähän mahtaa tuntua pienestä ihmisestä peiton alla sydän sykkyrällä, peläten omaa isäänsä?
Mä tiedän, siksi olenkin eronnut.
Mäkin tiedän, mutta mun vanhemmat eivät harmikseni eronneet :(. Mutta mä pelkäsin isääni selvänäkin, humalassa ne puheet olivat vaan monimuotoisempia, mutta sisältö ihan samaa.
 
älä katso tai hukkaat elämäsi
Mun mies oli kans tuollainen tia sis exmies. tiedät siis mitä pitää tehdä. Oikeasti ei tuollainen parane ikinä. Minun jälkeen exä on ollut jo kolmen naisen kanssa yhdessä ja sama jatkuu edelleen.
 

Yhteistyössä