Miten teillä muilla eronneilla meni joulu?

  • Viestiketjun aloittaja "eronnut"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mä erosin jo melkein 20 vuotta sitten, mutta pojan ollessa pieni mekin vietettiin joulut exän kanssa yhdessä. Tai siis exä tuli mukaan meidän sukujoulun viettoon. Jossain vaiheessa poika alkoi olla välillä isänsä luona jouluja. Kuopus taisi olla 15 v, kun ensimmäistä kertaa vietti "isättömän" joulun.
 
"mä"
Ap miksi IHMEESSÄ täytyy vielä esittää perhettä jouluna jos on eronnu???? Eroon kai yleensä on syy ja se jos mikä repii lapset joka h....tin kerta rikki kun ne kuvittelee pienessä päässä isän ja äidin palaavan yhteen jos vietetään onnellisen "näköistä" joulua yms yhdessä
 
[QUOTE="mä";25295360]Ap miksi IHMEESSÄ täytyy vielä esittää perhettä jouluna jos on eronnu???? Eroon kai yleensä on syy ja se jos mikä repii lapset joka h....tin kerta rikki kun ne kuvittelee pienessä päässä isän ja äidin palaavan yhteen jos vietetään onnellisen "näköistä" joulua yms yhdessä[/QUOTE]Asiat voi ehka nahda useammasta kuin yhdesta kulmasta.
Eiko?
 
Keittiönoita
[QUOTE="mä";25295360]Ap miksi IHMEESSÄ täytyy vielä esittää perhettä jouluna jos on eronnu???? Eroon kai yleensä on syy ja se jos mikä repii lapset joka h....tin kerta rikki kun ne kuvittelee pienessä päässä isän ja äidin palaavan yhteen jos vietetään onnellisen "näköistä" joulua yms yhdessä[/QUOTE]
Lapset ovat fiksumpia kuin me aikuiset haluamme uskoakaan. Lapselle on mukavaa, jos synttäreillä, jouluna, rippijuhlissa jne on paikalla sekä isä että äiti. Ei lasta kiinnosta se, makaako isä ja äiti enää yhdessä vai ei. Tai ei ainakaan pitäisi kiinnostaa.

Mun poikani täytti juuri 20 v ja olen erittäin kiitollinen exälleni siitä, että hän ei antanut meidän eromme vaikuttaa poikaamme. Hän jopa potentiaalisista naisystävistään heivasi heti alkuunsa pihalle ne, joille pojan olemassaolo ja pojan äidin eli mun kanssani tapahtuva lapsen kasvattaminen ja lapsen etusijalle asettaminen olisi ollut ongelma. Ilokseni exä löysi yli 10 vuotta sitten naisen, joka itsekin yh:na arvostaa tapaa, jolla hänen miehensä on ollut kaikki nämä vuodet isä pojalleen. Omasta exästään kun hän ei voi sanoa ihan samaa, vaikka kaiketi perinteinen eroisä tämäkin mies on. Meillä on ollut joulunvietossa myös exän nykyinen vaimo mukana sellaisina jouluina, kun tämän vaimon lapset ovat olleet isällään. Kaikkiin sukujuhliin (esim vanhempieni 70- ja 80-vuotisjuhlat, siskoni lasten rippijuhlat jne) kutsutaan aina sekä exä että hänen vaimonsa. Meidän sukuun onkin helppo tulla, mutta vaikea päästä pois :D
 
"vieras"
Meillä tuli erosta kolme vuotta. Molemmat olemme edelleen sinkkuja. Vähän teki pahaa kun lapset kyseli kovasti et kutsutaan isi meille joulun viettoon jne... Vanhempi jopa itkua väänsi kun sanoin et katotaan nyt. No joulun vietimme kuitenkin lasten kanssa kolmistaan, kävimme kuitenkin exää moikkaamassa kun tulimme hautuumaalta. Muuten oisin voinut exän kutsuakin meille syömään ja iltaa istumaan mutta jäi viime joulusta sen verran ikävä maku. Viime vuonna siis kutsuin exän meille aatoksi, sovittiin että kun käydään hautausmaalla niin haetaan exä meille. No mentiin sit hakemaan niin oli jo siinä vaiheessa niin selvästi humalassa et olisin perunut koko jutun mutta lasten takia en viittinyt. No mun joulu meni joka tapauksessa exän humalan takia pilalle. Tänä jouluna en sit samaa halunnut kokea.
 
Syöpäläinen
[QUOTE="mä";25295360]Ap miksi IHMEESSÄ täytyy vielä esittää perhettä jouluna jos on eronnu???? Eroon kai yleensä on syy ja se jos mikä repii lapset joka h....tin kerta rikki kun ne kuvittelee pienessä päässä isän ja äidin palaavan yhteen jos vietetään onnellisen "näköistä" joulua yms yhdessä[/QUOTE]

Me olimme exän kanssa yhteisen lapsemme kanssa koko eilisen päivän. Onnellisina kyllä. Mutta meidän lapsi viettääkin joulun sairaalassa eristyksissä, joten siinä vaiheessa voi vanhempi hieman miettiä kuten me, ja pystyimme pitämään riitamme pois ja olimme onnellisia lapsemme puolesta ja lapsikin nautti selvästi.
 

Yhteistyössä