Miten teillä nukkuu yöt 1,4kk

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 22:01 77mm kirjoitti:
Ai niin. Piti kysymäni että minkä pituisia päiväunia muiden tämän ikäiset nukkuvat? Meillä poika kun välillä nukkuu yöllä vain 10 tuntia ja sitten vetelee kolmen tunnin päikkäreitä niin olen monesti miettinyt että nukkuisiko öisin pidempään jos päiväunet olisivat lyhyemmät. En tosin kyllä raaski herätellä poikaa päiväunilta.
Meillä on ihan sama! Öisin nukkuu 10 tuntia, tosi harvoin enempää ja silloinkin korkeintaan 11 tuntia. Päiväunet ovat sitten vähintään 1,5 tuntia, mutta yleisesti kolmisen tuntia. Joskus jopa ylikin.
 
Meidän poika 1v 4 kk on nukkunut 9 kk lähtien 12 tunnin yöunet.

Nukkumaan 18.30-19.30 välillä. Herää siinä 7.00-8.00 aikana. Nukkuu 2-5 tunnin päiväunet. Öisin herää 1-3 kertaa. Jos sairaana saa yöllä pullollisen velliä. Muuten otan syliin ja laitan peiton kapaloksi. Nukahtaa aika haipakkaa syliin. Illalla saa vellin ja aamulla syö puuron ja jogurtin. Iltaruuan saa klo 17.30-18.00 maissa.

Nyt kun oppi kävelemään on alkanyt yö heräämiset lisääntymään, mutta onneksi nyt alkaa vähenemään. :) Siskonsa nukkui kanssa saman ikäisenä 10-12 tunnin yöunet ilman herätyksiä.
 
mielipiteeni

Jätä vaan pullo antamatta. Mun mielestä ton ikäsen ei kuulu enää juoda pullosta lainkaan, eikä maitoa yöllä. Tarjoa vettä mukista, jos on jano. Meillä yöimetykset loppui 7kk iässä, mies kävi laittamassa tutin suuhun niin tyttö tajusi ettei saa rintaa, eikä ongelmia tullut. Nyt 1v5kk nukkuu 20-08, toisinaan kerran yössä tutti häviää niin että se täytyy käydä laittamassa, toisinaan ei. Päiväunet nukkuu n.2,5h.

Sekin kun on että mihin tottuu. Välillä kuulee lapsista jotka saa maitopullon yöllä vielä 3vuotiainakin.. Mikäs siinä jos vanhempia ei häiritse, toisaalta jonkun mainitsema happohyökkäys on otettava huomioon. Ja se, että väsyyhän lapsikin siinä kun ei saa nukuttua öitä kunnolla.
 
Meillä tyttö 1v5 kk ja kyllä melekin joka yö herää 1-2 krt,yleensä riittää kun tutin laittaa suuhun,mutta joskus ei rauhoitu kuin maidolla.Klo 05-06 maissa saa maidon sänkyyn ja nukkuu sitten n.2 tuntia vielä.Nukkuman menee maitopullonsa kanssa 20.30 aikoihin ja nukahtaa heti,heräilyt yleensä 02-03 aikaan....Pakko saada itsekin nukuttua,(rankka työ)joten useimmiten vain annan sen pienen maidon,jotta kaikki saa nukkua....

Kiva kuulla että muitakin yömaitoilijoita vielä tässä iässä =)
 
Yösyöppö
Joo kyllä meilläkin pullo annetaan yöllä ehkä noin 4 - 5 välillä. Pullossa noin. 60ml vettä ja noin 30-40ml maitoa. En jaksa huutoa kuunnella kun olen töissä. Tuttia en voi tarjota kun jätti tutuin pois alle vuosikkaana.
 
Meidän poika 1v4kk ei ole koskaan nukkunut kovin hyvin, vähintään kaksi kertaa yössä herää ja yleensä useammin. Yösyönnit lopetettiin 7kk:n iässä eikä poika juuri protestoinut. Herätessä nukahtaa yleensä heti, kun käy katsomassa, mutta aamuyöstä jos herää niin uni ei välttämättä tulekaan kovin helposti. Vieressä pitää istua, tai muuten tulee heti huuto. Ollaan hieman väsytty tähän ylös alas hyppäämiseen ja sängyn vierellä kukkumiseen, ja aateltiinkin alottaa kylmästi unikoulu ja katsoa tehoaako.
 
Meillä tyttönen nyt 1v1kk ja yöt nukkunut noin 4kk iästä saakka aamuun asti ilman syöttöjä, mutta nyt alkanu jonkinmoinen tuttiralli.

Hänellä pitää olla tutti suussa kun menee illalla sänkyynsä mutta myös käsissä pitää olla tutit.. Ja sitten öisin joskus on itku herättänyt kun tutit on kateissa, niitä sitten konttailen pimeässä ettimässä lattialla ja kun löytyyvät niin taas uni jatkuu...

Muita palveluja ei kyllä öisin vaadi, ja se on ihanaa kun olen sellainen supernukkuja ollut aina. Paljon unta niin päivä menee kivemmin !
 
me kaks
Meillä oli unikoulu tytön ollessa 7,5kk jolloin vieroitin tissiltä ja siitä lähtien nukkunut yöt läpi. Meillä ei pulloa ole missään vaiheessa ollut. Nyt on neiti 1,6v ja menee nukkumaan 21-22 ja herää aamulla 8.30-10.00. Harvoin heräilee yöllä, paitsi nyt kun hieman yskää ressukalla...
 
Enna harmaana
Meillä tyttö nyt 1v4kk ja aina ollut huono nukkuja. Menee maitopullon kanssa illalla sänkyyn ja vien varalta vielä vesipullonkin. Nukkuu 21-07.

Joka päivä huomaan miettiväni kuinka noista pulloista pääsis eroon. Ensimmäinen vuosi meni tämän kuopuksen kanssa melkein valvoessa, joten nyt kun vihdoin nukkuu joten kuten, niin ei raskisi vielä millään väkisinkään vierottaa.

Tyttö temperamenttinen tapaus ja olen testannut, että huutaa vaikka läpi koko yön ellei saa sitä maitopulloaan.

Nyt menty siin mielessä takapakkia, että hampaat näyttää tulevan todella hitaasti ja suu kipeänä, ikenet turvoksissa. EI ole syönyt kunnolla mitään kiinteää kohta viikkoon, vaikka kaikkea mahdollista ollaan tarjottu. Maitoa vaan menis vaikka kuinka paljon. Kuumessakin ollut nyt viikonlopun yli, joten neste puoli kuitenkin ollut kondiksessa.

Olen huomannut, että usein ju sen maitopullon heti, kun menee sänkyyn ja sitten yöllä lussuttaa sitä tyhjää pulloa, heräämättä eli imemisen tarve näyttää olevan suuri. Tuttia ei kuitenkaan suostunut syömään kuin aivan muutaman ensimmäisen kuukauden.

Mies aina lohduttaa, että eiköhän se rippikouluun mennessä pääse eroon noista tuttipulloista :/ Päivisin ei suostu juomaan nokkamotistakaan, vaan pitää hörpytellä tavallisesta mukista/ lasista, josta tosin juo todella siististi.

Jospa tämä tästä.
 
miksi annatte pullon sänkyyn?Nyt on jo liian myöhästä kun kerran lapsi on jo oppinut siihen mutta eikö se olisi ollut helpompaa alusta asti syöttää sylissä?Mitkä vaipat teillä on käytössä,pitääkö vaihtaa yöllä?Jos minä joudun antamaan illalla maitoa niin lapsi herää aamuyöstä ja vaippa on märkä.. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 16:19 minä vaan kirjoitti:
miksi annatte pullon sänkyyn?Nyt on jo liian myöhästä kun kerran lapsi on jo oppinut siihen mutta eikö se olisi ollut helpompaa alusta asti syöttää sylissä?Mitkä vaipat teillä on käytössä,pitääkö vaihtaa yöllä?Jos minä joudun antamaan illalla maitoa niin lapsi herää aamuyöstä ja vaippa on märkä.. :/
Olikohan tämä siis minulle tarkoitettu?? Kirjoitin kylläkin harmaana tuon pitkän sepustuksen.

Pullo annettu sänkyyn ihan siitä syystä, ettei juo sitä sylissä kuin ehkä pienen tipan. Jos vie sänkyyn ilman sitä pulloa, niin huutaa vaikka aamuun asti. Kokeiltu on. Nyt tosiaan ollut sairaana, niin mennyt takapakkia tilanne, kun ei suostunut mitään syömään. Juotava vain mennyt alas.

Tilanne päässyt tällaiseksi, kun ollaan tosiaan jouduttu valvomaan paljon tytön vuoksi. Itse olisin pitänyt aika päivää sitten unikoulun, mutta mies aina luovuttaa yöllä, eikä jaksa kuunnella sitä huutoa...aamulla herätys 5. EIkä suostunut menemään pariksi yöksi muualle (vanhemmilleen) että unikoulu olis saatu käyntiin.

Eli oma vika, mutta kyllä tämä tästä.

Vaipat aivan tavallisia pampersin housuvaippoja ja hyvin on pitänyt, ei ole kertaakaan falskannut.
 

Yhteistyössä