Miten teillä on juhlapyhät jaettu ex:n kanssa?

Meillä mennään tilanteen mukaan, ei jaeta etukäteen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että useimmat juhlapyhät lapset ovat minulla. Johtuu enimmäkseen siitä, että lasten isän työ on sen luonteista, että hän on juhlapyhiä melko paljon töissä.

Olemme myös jakaneet pyhiä, esim. viime jouluna exäni oli meillä viettämässä joulua. Yöt vietti omien vanhempiensa luona.

Välimme ovat siis vähintäänkin asialliset.
 
Meillä tilanne on sellanen että lapset ovat meillä etäisän luona kaikki mahdolliset pyhät ja lomat...Elikkä äitillä aina silloin vapaata!Ihan kiva että muksut meillä mutta olisihan se kivaa joskus itsekkin viettää juhlapyhiä muutenkin kuin lasten seurassa... :kieh:
 
Meillä menee niin että kirjallisessa sopimuksessa joka toinen vuosi juhlapyhät lapset isällä. (HUOM! Kirjallisessa sopimuksessa) Käytännössä ex ilmottaa ottaako vaiko eikö ja senki viime tingassa. Ite en voi suunnitella mitään menoja etukäteen.
 
Mema
Meillä ovat miehen kaksi lasta joka toinen viikko ke-su. Ja se pitää, osuu sitten juhlapyhä siihen tai ei.
Olen ollut tyytyväinen että mieheni on pitänyt tuosta virallisesti sovitusta kiinni, eikä sitä lähdetä edestakaisin vaihtelemaan(vaikka lasten äiti sitä kyllä yrittänyt). Näin välttyy monenlaisilta sähläyksiltä ja lapsillekin selkeä kuvio.
 
jannifiina
aina minulla, isä näkee lastamme pari kertaa kuussa muutaman tunnin. jouluaattona oli meillä muutaman tunnin ja lahjat jaettiin. hänellä esim. nyt juhannuksena aina festareita, ja vappuna biletystä ja pääsiäisenä lappiin ja aina löytyy jotain. mutta ei minua haittaa, nautin kun saan itse viettää juhlat lapseni kanssa. ei vappukaan tunnu kivalta ellei käydä pomppulinnassa.
 
exä ja nyxä
Meillä miehen vkl-lapset tulevat sovitusti joka toinen vkl. Riippumatta siitä, mikä juhlapyhä on. Jos pääsiäinen osuu tapaamisviikonlopuksi, silloinkin lapset ovat sen sovitun viikonlopun, ei joustoja enempään!!!! Ei ei koskaan koko pääsiäistä.

Isänpäiväviikonlopun ovat isällä ja äitienpv:n äidillä.

Joulun ovat AINA äidillä, äiti ei suostunut että joka toinen isällä. Uuden vuoden vkl menee tapaamisviikonloppusysteemin mukaisesti, ei erityisjärjestelyitä.

Kyse ei ole siitä mitä me tai lasten isä haluaa, vaan siitä, että lasten lähiäiti ei suostu joustamaan.
 
clivia
Meillä joulut joka toinen joulu isällä,joka toinen äidillä.Aatonaatosta tapaninpäiväiltaan.Juhannukset on sopimuksen mukaan,viime vuonna exä piti lapset juhannuksen,tänä vuonna lupasi pitää myös.
Muista pyhistä ei ole sovittu mitään,joustetaan puolin ja toisin.
 
Keittiönoita
Joulua lukuunottamatta kaikki muut juhlapyhät vaihtelevat exän työtilanteen mukaan. Jouluna exä kuitenkin haluaa olla poikansa luona ja on siis joko meidän kanssamme joulun tai ottaa pojan jouluksi uusperheensä luokse.
 
Kyllä meillä ollaan niin hakoteillä isän ja lasten tapaamisten suhteen nykyään.Ennen isä otti joka toinen vkonloppu lapset sekä juhlapyhät menivät suunnilleen puoliksi mutta eipä ole enään niin hyvin asiat todellakaan.Isästäpä on tainnut tulla niin mukavuudenhaluinen vuosien saatossa ettei ota lapsiaan kuin joskus kun sille päälle sattuu ja itse vetoaa sopimukseen että n.kerran kuussa ottaa, vaikkakin edellisestä kerrasta on yli 2kk:tta aikaa.Hän tekee kuulemma vain mitä sopimuksessa sanotaan eli välittääkö tällainen isä tosissaan lapsistaan???poikansakin on jo kohta kymmenen ja ymmärtää jo hyvinkin paljon ja pettyy joka kerta kun isä hänelle soittaa ja sanoo ettei tiedä vielä milloin heidät ottaa,toiselle lapselle isä ei soittele ollenkaan vaikka hänelläkin oma puhelin.Enpä tiedä mitä pitäisi tehdä??Sosiaalitoimistossa meillä on tapaaminen piakkoin asian tiimoilta mutta tuskinpa se mitään muutosta asiaan tuo kun kerta isän ei ole pakko lapsiaan ottaa ellei itse halua.Lapset tästä eniten kärsivät.
 

Yhteistyössä