Miten teillä pysyy koti kunnossa?

musta tuntuu että meillä ei mitenkään :/

Joka paikka on tavaraa täynnä , kenkiä sikin sokin , vaatenaulakot täynnä. Keittiössä muruja, tiskipöytää saisi kokoajan olla siivoamassa. olkkarin on vallannut x-box peli ratteineen sun muine ihme vimpaimineen.
Lastenhuone on suht ok, sielä saakin olla leluja mutta sen lisäksi Koko talo tuntuu olevan yhtä suurta lastenhuonetta :headwall:

mies on aina poissa, lapset suht pieniä kaikki (3,4,8 ja 9v)
En haluaisi kieltääkkään leikkejä tai nalkuttaa lattialle jääneistä vaatteista ym , mut en jaksaisi koko aikaa olla itse jälkiä korjaamassa.
isommat lapset auttelee tiskikoneen tyhjennyksessä ym.
Siitä huolimatta tuntuu että koko ajan on paikat sekaisin.



 
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
musta tuntuu että meillä ei mitenkään :/


Lastenhuone on suht ok, sielä saakin olla leluja mutta sen lisäksi Koko talo tuntuu olevan yhtä suurta lastenhuonetta :headwall:
Meillä on sama juttu :LOL: ennen stressasin asiasta nyt en ;) kun ei sille voi mitään kun on lapsia :whistle: :D Tietty perus siivous on tehtävä aina välillä mut muuten...Kun on 2 lasta ja 2 kissa niin tulos on selvä :LOL:
 
:LOL: meilläkin on tollanen koko talon lastenhuone. Leluja löytyy jopa saunanlauteilta (siis sekä ulko- että sisäsaunan).

Meillä on kerran pari kuussa sellanen teho päivä kun laitetaan paikat kunnolla siistiksi, mutta siisteyden kesto on noin 5 min. kun tytöt laittaa jo lelut leviäksi.... yleensä olkariin.

No ehtii sitä sitten kun lapset lähtee opsikelemaan 18-v päästä :D
 
Juu ei pysy täälläkään. Varsinkin toi 2v raahaa kaikki lelut ylhäältä alas. Lasten huone on yleensä ihan sekasin, eilen siivottiin se, joten vielä on aika siisti, kun eivät ole vielä siellä leikkineet :LOL:

Nyt on vielä toi remontti meneillään, eli eteinen, ala-aula ja alakerran vessa revitty auki, ja eteisen kaappi keittiössä yms, että aika sekavaa on :/
 
Ei pysy meilläkään. Varsinkaan kesällä kun ollaan ulkosalla paljon. Yksi huone on remontissa kaiken muun lisäksi ja saunatyömaa rannalla aluillaan. No, voin lohduttaa... käytiin tuossa reissussa ja tulomatkalla pyörähdettiin mun sukulaisten luona (siis sellaisia yli 60 v. ihmisiä) niin oli niin sotkuista ja tavaraa joka paikassa että oma koti tuntui siistiltä vaikka oli lasten leluja lattialla ja kenkiä jaloksissa. :D
 
Ei tuo oikein pysy täälläkään. aina ei jaksa kulkea perässä ja siivota. joten olen todennut että elämässä pitää olla muutakin kuin siivoaminen ja kotityöt. jos ketä häiritsee meille tullessa että ei ole "siistiä" niin ovesta voi kävellä ulos ja olla tulematta. (viekä ei ole kukaan niin tehnyt ;) ) mies yhdessä vaiheessa viime talvea totesi kun olin kotona että en tee täällä mitään. ja kun kerran oli sitä mieltä niin en sitten tehnyt mitään. pojan ja omat ruoat tein ja meidän pyykit pesin mutta en muuta. jonkun ajan kuluttua kyseli puhtaita vaatteita, ruokaa ja huomautteli villakoirista lattialla johon totesin että imuri on kaapissa, pyykkikone pesuhuoneessa ja ruokaa kaupassa herra on hyvä vaan. mie kun en tee meillä mitään niin mitäs sitä tekemään sitä vähääkään... tämän jälkeen en ole kertaakaan kuuluut että en tee kotona mitään.
No ei kyllä liittynyt mitenkään ap aloitukseen loppujen lopuksi.
 
ihana kuulla ettei muillakaan niin järejestyksessä paikat ole ;)

Yritän olla stressaamatta sekamelskasta mut vaikeaa se on. Mieheni työnluonteen vuoksi meillä käy ihmisiä mitä ihmeellisimpiin aikoihin ja yleensä vielä ilmoittamatta tulevat. Sehän mua vasta ressaakin kun huusholli saattaa olla kuin pommin jäljeltä, ja kahvia pitäisi "vieraille" keitellä :headwall: '

Onneksi lapset kuitenkin kasvaa koko ajan ja toivottavasti joskus oppivat tavaroistaan huolehtimaankin.
 
Ei pysy järjestyksessä ei... HUOH! Meillä on semmoinen kivipiha (siis sorapiha) ja kaikki kantautuu sisälle. Imuroimassa sais olla kerran päivässä. Lapset sotkee ja aikuiset kans, mutta sitten yhdessä siivotaan.
 
Kyllä kai se pysyisi, jos koko ajan järjestelisi ja juoksisi edes takas niin lapsen kuin miehenkin perässä... :eek: Justpa eilen sain "kohtauksen". Lapsen lelut ei niinkään haittaa, jotenkin tajuan, että näin se nyt kuuluu olla, illalla ne nopeesti raivaan.

Mutta miehen sotkut... Aina saisi olla jankuttamassa, että siivoo jälkes, mutta niin vaan sukat ja vaatteet on milloin missäkin olohuoneessa. Sitä en jaksa hyväksyä, että aikuista ihmistä pitäisi vielä koulia ja komentaa. Ja onhan se ihana kun kokkaa, mutta keittiö on sen jäljiltä kuin pommikone ois käynyt, menee tuplasti aikaa, kun niitä rasvakerroksia jynssää puhtaaksi. Kun oli isompi kämppä, jätin jälkensä yhteen huoneeseen tai kaapin perälle. Mutta nyt kaikkien viihtyvyyden ja turvallisuudenkin vuoksi jokaisen aikuisen pitäisi mielestäni omat rojunsa raivata, edes silloin tällöin.

Eli mites olette saaneet miehenne ojennukseen? :wave: Nalkutus ei näytä tepsivän pitemmän päälle, jotain uutta pitäisi löytää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Kyllä kai se pysyisi, jos koko ajan järjestelisi ja juoksisi edes takas niin lapsen kuin miehenkin perässä... :eek: Justpa eilen sain "kohtauksen". Lapsen lelut ei niinkään haittaa, jotenkin tajuan, että näin se nyt kuuluu olla, illalla ne nopeesti raivaan.

Mutta miehen sotkut... Aina saisi olla jankuttamassa, että siivoo jälkes, mutta niin vaan sukat ja vaatteet on milloin missäkin olohuoneessa. Sitä en jaksa hyväksyä, että aikuista ihmistä pitäisi vielä koulia ja komentaa. Ja onhan se ihana kun kokkaa, mutta keittiö on sen jäljiltä kuin pommikone ois käynyt, menee tuplasti aikaa, kun niitä rasvakerroksia jynssää puhtaaksi. Kun oli isompi kämppä, jätin jälkensä yhteen huoneeseen tai kaapin perälle. Mutta nyt kaikkien viihtyvyyden ja turvallisuudenkin vuoksi jokaisen aikuisen pitäisi mielestäni omat rojunsa raivata, edes silloin tällöin.

Eli mites olette saaneet miehenne ojennukseen? :wave: Nalkutus ei näytä tepsivän pitemmän päälle, jotain uutta pitäisi löytää.
enpä tiedä, ylivoimainen tehtävä taitaa olla :/

Ehkä jos laittaisi imuriin paljon kromia ja ratin (+ enemmän tehoja kuin naapurin isännällä) se voisi auttaa??

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja Mama 2007:
Kyllä kai se pysyisi, jos koko ajan järjestelisi ja juoksisi edes takas niin lapsen kuin miehenkin perässä... :eek: Justpa eilen sain "kohtauksen". Lapsen lelut ei niinkään haittaa, jotenkin tajuan, että näin se nyt kuuluu olla, illalla ne nopeesti raivaan.

Mutta miehen sotkut... Aina saisi olla jankuttamassa, että siivoo jälkes, mutta niin vaan sukat ja vaatteet on milloin missäkin olohuoneessa. Sitä en jaksa hyväksyä, että aikuista ihmistä pitäisi vielä koulia ja komentaa. Ja onhan se ihana kun kokkaa, mutta keittiö on sen jäljiltä kuin pommikone ois käynyt, menee tuplasti aikaa, kun niitä rasvakerroksia jynssää puhtaaksi. Kun oli isompi kämppä, jätin jälkensä yhteen huoneeseen tai kaapin perälle. Mutta nyt kaikkien viihtyvyyden ja turvallisuudenkin vuoksi jokaisen aikuisen pitäisi mielestäni omat rojunsa raivata, edes silloin tällöin.

Eli mites olette saaneet miehenne ojennukseen? :wave: Nalkutus ei näytä tepsivän pitemmän päälle, jotain uutta pitäisi löytää.
enpä tiedä, ylivoimainen tehtävä taitaa olla :/

Ehkä jos laittaisi imuriin paljon kromia ja ratin (+ enemmän tehoja kuin naapurin isännällä) se voisi auttaa??
Enpä tiedä toimisiko tuokaan loppujen lopuksi. Mie tosin saan uuden imurin siitä hyvästä kun sai imurointi kohtauksen... :D

Vähän aikaa toimii jätettyihin ja puolipitoisiin vaatteisiin se että antaa niiden olla ja kun vaatteet loppuu toteaa tyynesti "ei ollut likapyykkikorissa" mutta kun tuon tekee pitää tietää ettei ole tulossa vieraita käymään jotka saattaisi "häiriintyä" joka paikassa olevista vaatteista.
 
Meillä on kyllä rentoa, mutta ei kaaosta. Yleensä kaaosta ei synny, jos tavaraa on oikea määrä säilytyspaikkohin nähden ja toisinpäin. Eli kaikille löytyy oikea paikka, niin ne on myös mukava laittaa oikeille paikoille. Vanhat ja tarpeettomat kirpparille ja ansaituilla rahoilla ostetaan koreja ja muovilaatikoita papereille/lehdille/leluille.

Mä olen ylpeä mun 2veestä, se osaa siivota jopa ilman käskyä, mutta myös käskystä. Mutta minussa on toki vielä petraamista. Puoliksi pidettyjen vaatteiden kasa makuuhuoneen tuolilla on iso, mutta eihän nyt ihan tip-top tarvitse ollakaan?
 
Meillä pysyy jotenkuten kunnossa noin puoli tuntia siivoamisen jälkeen. Kotona olen tytön kanssa, mutta aina paikat on jonkinlaisen kaaoksen vallassa. En ota siitä stressiä, koska lattialla pääsee kulkemaan ja tavarat on joten kuten järjestyksessä.
 
AAM
ei mitenkään varmaan tuntia kauempaa kun on siivottu.. pojalla 1,5v on kauhia tarve siirtää omat lelunsa keskellä olkkarin lattiaa :Dvälittömästi kun pelottava imuri on poistunut paikalta :xmas:
 
Mama... ei taida vanha koira uusia temppuja oppia. Meilläkin tuntuu ukolta tavarat ja vaatteet tippuvan just eteisen lattialle :LOL: Taitaa tytöt tulla isäänsä.... noo en minäkään nyt ihan sata tarkka ole :D
 
No ei pysy kunnossa, ei..

Suunnittelin sellaisen ns. lukujärjestyksen tekoa, jossa olisivat muut kuin perussiivoukseen kuuluvat asiat. Esim. joka toinen maanantai jääkaapin pesu, tiistaisin vessojen pesu ja niin pois päin.
Sitten kerran viikossa olisi normaali viikkosiivous kuten tähänkin asti.. ei tulisi yhdelle päivälle liikaa kuormaa. Ja säännöllisesti tulisi tehtyä ne hommat, jotka nyt tuntuu jäävän rästiin (esim. keittiön roskisvaunun pesu - siitä tulee muuten aika kamalan näköinen ajan saatossa..)
 
Suht hyvin mielestäni pysyy meillä koti kunnossa. Olen kotiäitinä - perheessä siis pari lasta ja mies. Tykkään siivoilla ja laitella paikkoja kuntoon. Toisaalta vaikka asunto on iso, ei me olla miehen kanssa mitään tavaroiden kerääjiä eli meillä aika yksinkertainen kalustus, joten paikkojen siistinäpito ei vaadi paljoa. Ukkini sanoin "korjaa ohimennessäsi" on minun mottoni ja näin ollen ei suursiivousta tarvitse usein pitää. Pari kertaa viikossa imuroin ja pyyhin pölyt, kerran viikossa siivoan vessat. Tiskaaminen on mielipuuhaa paitsi väsyneenä. Toista onkin sitten kun menen työelämään...

Miehen työhuone ja pojan huone on sitten toinen juttu - ne on aina sikinsokin, mutta jokainen tyylillään.

Mitä tulee tuohon miehen kotisiistiksi opettamisesta, taidan ollakin huono vaimo kun korjaan hänen jättämät vaatteet olohuoneesta, eteisestä ym. Olen ajatellut, että minun vastuulla on kodin siisteys, miehen vastuulla pihatyöt ja puunhakkuut.
 
Ei meillä pysy mitenkään :LOL: . Joka päivä imuroin ja raivaan keittiön, niin auta armias kun koko perhe koossa niin iltaan mennessä on kämppä kuin pommituksen jäljiltä. Meillä on 3 lasta ja erittäin karvainen iso koira jolta lähtee pohjavillaa pussikaupalla muutaman kerran vuodessa. Muksut sitten keksineet, että niitä karvoja on sitten mukava repiä koirasta ja levitellä ympäri asuntoa. :headwall: Jatkuvasti saa olla imurinputkea avaamassa tukoksista.

Uusin huvi on siirrellä huonekaluja, varsinkin sohvat liikkuvat kivasti parkettilattialla |O . Keittiöstä viedään tuolit majaleikkeihin ja niitä ei koskaan palauteta keittiöön asti, korkeintaan eteiseen jos sinnekään. Leluja on joka paikka väärällään, tai siltä ainakin tuntuu.
Pihalla on hiekkalelut pitkin nurmikkoa koko tontin alan verran. Pyörät nätisti rappusten edessä ja pikkumiehen traktorit sitten autotallin oven edessä.

Eli yhtä sekamelskaa täälläkin, enää ei jaksa stressata asiaa =) Siivotaan kun keritään, ei se kuitenkaan mitään auta :LOL:
 

Huoh!Olipa helpotus lueskella noita teidän vastauksianne ja huomata etten olekaan yksin ton kodin järjestyksessä pysymisen kanssa!! :) Meillä tota populaa kun on itteni lisäks kuus plus kaks kissaa.Tuntuu et'aina saa olla pistämässä paikkoja järjestykseen.Ja illalla en tykkää mennä nukkumaan jos ei keittiö-olkkari-linja oon suht'ok! =) Siis aamusella mukavampi herätä kun pääsee lukemaan aamulehden "siistiin"pöytään.
Mutta pölyä kertyy kummasti vaan joka nurkkaan vaikka koittais tavarat pitää järjestyksessä :eek: Kai sitä joka päivä melkein sitte pitäis imuriinkin tarttua,mut en kyllä jaksa,pakko myöntää....Tällä hetkellä kyllä oon kotiäitinä,mutta paljon muutakin tekemistä riittää päivisin kun olla joka hetki imurissa kiinni :D Johan nuo pienimmätkin tarvii oman huomionsa!Ja koululaiset kun kotiin saapuvat
=)
 
Juu, ei mitenkää. varsinki ku noita exän kamoja on täällä vielä pitkin - poikin.
Pienemmän vaatteita lojuu joka paikassa ku se ei ikinä saa laitettua niitä sinne minne ne kuluu...Kokoajan saa olla sanomassa siitä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Meillä on kyllä rentoa, mutta ei kaaosta. Yleensä kaaosta ei synny, jos tavaraa on oikea määrä säilytyspaikkohin nähden ja toisinpäin. Eli kaikille löytyy oikea paikka, niin ne on myös mukava laittaa oikeille paikoille. Vanhat ja tarpeettomat kirpparille ja ansaituilla rahoilla ostetaan koreja ja muovilaatikoita papereille/lehdille/leluille.
Tässä piilee viisaus! Aion satsata simppeleihin hylly- ja laatikkosysteemeihin lapsen huoneessa, keittiössä ja eteisessä, siinä ne kriittisimmät paikat. Sen huomaa, että jos esim. tulevalle postille ja etenkin laskuille ei oo selkeää paikkaa mihin laittaa, niin sitten ne on siitä keittiön pöydällä sikin sokin ja päätyvät samaan sekamelskaan jonnekin kaapin piiloon. :ashamed: Täytyy nyt järjestäytyä! :saint:

Ei kämppä pysy siistinä joka tapauksessa kauan aikaa, mutta kunhan nyt tavaransa jostain löytää ja arki rullaisi helpommin.
 
meillä kyllä huusholli on pysyy suht siistinä,aina olen sanonut että pitää olla sellanen perus siisteys..jos tavaraa on liikaa säilytystiloihin nähden niin silloin kyllä alan huolestua..en tykkää mistään tilpehööristä(koriste-esineistä ym) hyllyillä..pakko imuroida joka päivä,iso koira ja kolme kissaa pitäävät huolen et karvaa ja kaikkee muuta kurmuu riittää lattioilla.

teineillä omat huoneet,jotka joskus ovat kuin pommin jäliltä,silloin laitan ovet kiinni ja kehoitan siivoamaan.11kk neiti levittää kaikki rojunsa olohuoneeseen ja yleensä ne pyörii siellä lattialla silloin kun tyttö hereillä.raivaan uni ajoiksi ne sitten pois.

yks asia mikä joskus rassaa,mies ei osaa laittaa lehtiä keittiön pöydältä pois..joskus jos olen reissussa niin saattaa monen päivän sanomalehdet ja päiväpostit lojuu keittiön pöydällä.
mies kyllä imuroi,ja pesee vessoja :D
 
Ei pysy siistinä ei vaikka miten pyörittelisi ,joten kaaos on mahtava ja päässä sätii |O meillä luulis pysyvän kämppä kunnossa kun lapsi on vasta puoli vuotta....mutta se kaksilahkeinen,syvä huokaus.Itsepähän passasin sen seurusteluaikoina pilalle ja kyllä jo silloin tiesin ettei ole mies siisteimmästä päästä.Jotenkin sitä vaan kuvitteli,kun lapsi tulee taloon niin mieskin vähän tsemppais, katin kontit.No,joskus se yrittää raivata keittiötä ,mutta lopputulos on ihan päinvastainen kuin alkuperäinen tarkoitus :headwall: :saint:
Itsestäkin on tullut viimeaikoina aika laiska,pitäis ryhdistäytyä.Tuntuu et inspiraatio loppuu jo siinä vaiheessa kun yrittää raivata tavaraa kaappeihin et pääsis imurilla ja rätillä lattioiden kimppuun,no joo niistä kaappien sisällöistä ei kannata edes puhuakkaan :whistle: Pitäisi vaan jotenkin keksiä järkeviä säilytys systeemejä ja ylimääräinen roju pois.

Mama2007 tarina kuulostaa niin tutulta :D

P.S se kunnia miehelle ,että hoitaa inhottavat viemäreiden putsailut ja vie roskat =)
 
meillä pahin sotku on neidin 10wee huoneessa, joka mielestäni räjähtää heti kun olen sadan käskyn saattelemana saanut sen siivoamaan. Ennen siivosin kaiken ite, mut loppujenlopux tulos oli sillonkin sama.
Muut lapset osaa VIELÄ pitää tavarat kurissa. Meillä nukkumaan ei mennä ennenkuin päivänleikit on siivottu. Tämä tuntuu toimivan ainakin meillä.

Mun mielestä ei oo niin kauheeta jos lasten leluja on vähän lattioilla, mut perussiisteys täytys kyl olla. Ettei ny p....skaa oo joka puolella. Kunnia niille äideille jotka saa kodin pysymään aina TIP-TOP. Mä en siihen pysty. Meilläkin lapsia viis =)
 

Yhteistyössä