Miten terveellisesti syötte?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Wieruus
Erivärisiä hedelmiä ja kasviksia vähintään 500g/pvä. Ruokailemme säänöllisesti 5 ateriaa/pvä. Vettä tarpeeksi. Kalaa useammin kuin lihaa/vko. Pyrimme syömään terveellisesti.
 
"vieras"
Tehdään päivittäin salaatti lämpimälle ruoalle ja sitä jää sitten iltapalalle ja usein seuraavaan aamuunkin tarjolle, hedelmiä ostetaan joka kauppakerta, mutta kovin isolla innolla lapset ei niitä syö enkä oikein itsekään. Itse olen vaihtanut oivariinin Bencoliin, kun kolesterolit koholla. Pullaa meillä syödään pari kertaa viikossa kaupasta ostettuna kahvin kanssa. Viikonloppuna karkkia ja sipsiä, tosin itse olen tuota sipsin syöntiä vähentänyt reilusti ja entisen pussillisen sijaan maistuu vain kourallinen tai pari.

Vetta juon useita lasillisia päivässä ja sillä pysyy iho kirkkaana. Lihamäärät ei isoja ole. Normaalia kotiruokaa syödään, jossa lihaa. Leikkele on aina kinkkua tai naudanlihaa ja ne on niitä snelmannin vähärasvaisia. Juusto on rasvaista edamia ja kohtuudella syödään yksi ohut siivu/leipä, jos otetaan.
 
No kasviksia tulee syötyä ainaki puoli kiloo päivässä, lisäksi marjoja, vettä sen verran kun janottaa, marjoja useamman kerran viikossa. Syön 3-4 krt päivässä, miten nyt sattuu nälkä olemaan. Lihaa en syö ollenkaan, olen kasvissyöjä.

Tosin välillä syön mitä sattuu, esim. tänään pizzaa, ei se niin vakavaa ole.
 
"vieras"
Syön terveellisesti. Kasviksia ja marjoja vähintään puoli kiloa, kalaa ja kananmunia sekä lihaakin. Kevyttuotteita en käytä, rasvoina oliiviöljy, pähkinät ja voi. Joskus jälkiruoaksi tummaa suklaata. Ateriat säännöllisesti kolme kertaa päivässä.
 
Meillä pescovegetaarinen ruoka. Paljon kasviksia,hedelmiä ja marjoja ja kalaa. Emme syö eineksiä emmekä lisä-säilöntä tai väriaineita sisältäviä ruokia. Ei mitään keinotekoista,ei myöskään syödä perunaa,valkoisia jauhoja,valkoista sokeria vain erityistilanteissa.
 
errääs
Omasta mielestä kohtuu terveellisesti. Hedelmiä yksi tai kaksi päivässä, leipä on aina ruisleipää, harvoin juustoa. Lihaa vähäisiä määriä, kalaa 2-3 kertaa viikossa. Maitotuotteet rasvattomia tai mahd vähärasvaisia. Karkit, keksit, pullat, sipsit ym ei kiitos.
Lisäksi liikuntaa 4-5 kertaa viikossa.
 
kkkhhh
paljon kasviksia, salaatteja päivittäin. marjoja muutaman kerran viikossa samoin hedelmiä. punaista lihaa ei montaa kertaa viikossa ja kasvisruokaa ainakin 1-2 kertaa viikko. syödään kyllä juustoa suht paljon ja muita maitotuotteita: kevytmaitoa, rahkaa, maustamatonta jogurttia, raejuustoa... leivät ja pastat on aina täysjyvää. itse syön 3-4 kertaa päivässä, lapsi 5. ei naposteluja ruokien välissä, eikä juoda mehuja ollenkaan. janojuomana vesi.

herkuttelut säästetään viikonlopuille, yleensä karkkia, hyvää ruokaa, poppareita tms. tänään myöskin kakkua :p
 
"niin"
Ei syödä huonoja hiilareita, ei eineksiä, ei kevyt tuotteita, ei sokeria (joskus lapset ostavat karkkia)
Marjoja syödään todella paljon, hedelmiä menee päivittäin. Kasviksia menee joka ruoalla reippaasti.
 

Yhteistyössä