Miten vatsanne on palautunut?

Miten vatsanne on palautunut kaksosraskauden myötä? Minulla jäänyt hirveä nahka lerpake.En ole ylipainoinen.Oletteko jotenkin saaneet sitä paremman näköiseksi? Ei puhetttakaan että pikinejä voisi kuvitellakkaan laittavansa kesällä päälle :D
 
Moi Tuplamamma! Mulla aivan samat ongelmat, kauheat raskausarvet tuli ja nahka roikkuu ja vatsalihakset ei vielä ole palanneet keskilinjaan, joten treenatahan ei saakaan. Mietin vaan että näinköhän ikinä palaavatkaan... Kuinka kauan muilla vatsalihasten palautuminen kestänyt? Lapset kohta puolivuotiaita, jostain luin että vuodenki voi kestää. Minäkään en ylipainoinen ole, silmää haittaa tuo maha...
 
Siis onko sulla ongelma vaan sen löysän nahan kanssa? Mulla maha vielä kauhea pömppö, äkkinäinen vois luulla että taasko se on pieniin päin... No voi olla että ei pitäis hätäillä vielä, kyllähän siihen venymiseenki melkein 9 kk kesti. Mut lapset on ihania, löysä maha ja -nahka on niistä pieni hinta!
 
Täällä myös ongelmana on se että koko maha pömpöttää raskauden jälkeen! Toki nahkakin on vähän rutulla, mutta miten tuon pömpötyksen saa häviämään???? Tosin synnytyksestä vasta kohta 5 kk, mutta aika naurettavan näköistä on kun muuten olen normivartaloinen ja sitten kauhia kumpare... :ashamed:
 
Voi ei! Minä raukka oon luullu et paljon nopeammin mahan saa pois... :(
Nyt vasta kolme viikkoa sektiosta ja oon jo nyt hermona tämän vatsan kanssa.
Tietenkin pieni haitta siihen nähden että kaksi ihanaa, suloista tervettä vauvaa on saanut, mut ei se kiva tällänen pömppövatsa oo... No, korsetin ostooon :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hari Mao:
Täällä myös ongelmana on se että koko maha pömpöttää raskauden jälkeen! Toki nahkakin on vähän rutulla, mutta miten tuon pömpötyksen saa häviämään???? Tosin synnytyksestä vasta kohta 5 kk, mutta aika naurettavan näköistä on kun muuten olen normivartaloinen ja sitten kauhia kumpare... :ashamed:
Minulla myös maha pömppö kuin 7kuulla olisin, nahka rutussa ja rullalla. Usein saan pitkiä katseita ja onnentoivotuksia =)
Synnytyksestä 3 vuotta kohta!! En enää edes usko että tähän mitään muutosta koskaan tulee. Maha on tullut jäädäkseen.
 
Vitsi, minkä kokosia teidän kaksoset on ollu syntyessä ja millä viikolla syntyivät, onko sektioituja joilla arpi pystyssä?
Mulla kamala maha, ylipainoo ei yhtään, mutta maha ja toi sektiarven ympärillä oleva venynyt nahka, sitä ei saa kuin kirurgin veitsellä pois, näin mulle sanottiin.
Mulla kaksoset jo 8v, ei muita lapsia.
Ei toivettakaan pistää bikinejä enää koskaan päälle.
Raskausarpia masu täynnä, ei ollu mun yksiö tarkoitettu kaksioksi.
Mulla kaksoset oli
poika 2860g ja tyttö 2995g ja sektio tehtiin rv 36+5, pystyyn. Navan alla sellanen ilmakupla ihon alla

 
Itsellä kohta 4 kk synnytyksestä (kaksoset oli syntyessään 2170g ja 2560g), maha on litteä, mutta ruttunahkalerpake on jäljellä..vatsalihakset on nyt ihan viime aikoina palautuneet keskilinjaan, ehkä sais niitä vatsiksia alkaa tekemään. Olen kuullut että synnytyksen jälkeen saa melkein heti tehdä syviä vatsalihasliikkeitä (esim. jännittämällä vatsalihaksia "vetämällä mahaa sisäänpäin" ). Itse olen niitä tehnyt ahkerasti, ehkä se vaikuttaa siihen että vatsani ei ole enää pömppö..? Käsittääkseni juuri syviä vatsalihaksia jumppaamalla saa "pyykkilautavatsan". :) Rakkaat lapset olen saanut, todellakin ruttumaha on pieni hinta siitä onnesta. :) <3
 
juu, ei sitä nahka lerpakkaa saa pois millään. Mulla on kaksoset jo 4,5 vuotiaita ja nyt olen viimeisilläni raskaana kolmosesta. Maha on nyttenkin aika valtaisa ja nahka vinkuu.
siitä tulee nyt vielä isompi ja arpisempi lerpakka |O
Laiha olen muuten noin normaali tilassa.
kirurgin veistä se tarttisi jos mielisin nahasta eroon, mutta olkoon lerpakka.... mullapa onkin kohta kolme lasta :heart:

Harmittaa se silti kun napa on nurin vääntynyt ja mahanahka niin ruma etten ole bikineitä tosiaan käyttänyt. NO se on sitä elämän kulumaa ja mun miestä se ei haittaa.
 
Mulla 4kk sektiosta. Vauvat painoivat 3,6 ja 3,4 kiloa ja vatsa nyt jo suht litteä....Onhan tossa arpia eikä todellakaan oo saman näköinen kuin ennen, mutta kun on paita päällä niin ei uskoisi että ois just synnyttänyt. Toivo elää vielä että tuon nahan saisi jotenkin kiinteämmäksi joskus mutta täksi kesäksi en enää elättele toiveita....
 
mulla on nytten reilu 2kk synnytyksetstä, pojat tosin oli aika piniä toinen 2kg ja toinen 2,5kg, mutta mulle tuli raskauden aikana 32kg painoo, viimesellä kahella viikolla 9kg vajaa tuli siis askausmyrkytys. mutta mahahan siinä repes eli raskausarpia tuli tosi kivasti, mutta kumma homma ne on melki lähtenyt, painoo vielä reilu neljä kiloo entisestä. pikkusen ylim.nahkaa on mut ei paljoo, joten toivon ett taas jo emns kesänä saisin taas bikinit päälle.....saapi nähä, nyt en kyllä tod.vielä laittas! :D
 
No mulla on 10vee kaksospojat, ja odotusaikana vatsalihakseni repesivät. Joten palautumista ei tapahtunu ollenkaan. Ihmettelin miksei se lörpäke lähde mihinkään vielä 3 vuodenkaan jälkeen, kunnes sain lääkäriltäni tietää että lihakset olivat repeytyneet odotusaikana. Painoa kuitenkaan ei minulle koko raskauden aikana tullut kuin 9kg kaikkineen!
Korjauskeikkaus tehtiin sitten n 4v sitten, ja pala vatsaa poistettiin, kun sektiohaava ei parantunut siellä kengurupussin alla hautumassa ollessa. Ja nyt on ihan mukava olla, kun vatsa on suhteellisen littana...
 
Meidän pojat on nyt 2,5kk ja mulla on vatsa palautunut odotettua paremmin. Kylläpähän se nahkalärtsä tuossa roikkuu mutta ihan vaan sen verran että sektiohaava jää piiloon sen alle, ei siis kovin paha ainakaa omasta ja ukon mielestä. Vyötärön ympärys on varmaan pienempi kun ennen raskautta, kun oon nyt imetyksen ansiosta päässyt laihtumaan alle sen mitä painoin kun tulin raskaaksi. Raskausarvet ovat huikeat mutta vaalenevat ihan mukavasti :)
 
Mulla vatsa pysyi odottaessa ihan kohtuullisissa mitoissa, olisko ympärys ollut isoimmillaan 94cm. Painoakaan ei juuri tullut lisää. Vatsan keskisauma kuitenkin levähti tuossakin venytyksessä oikein kunnolla. Nyt lapset jo 8kk ja edelleen useamman sentin rako vatsalihaksissa ja navan ympärillä iso aukko. Vähän on tietty kuroutunut umpeen, mutta ei lähellekään palautunut. Milloinkohan sitä uskaltaa alkaa noita lihaksia treenata? Hoikanlainen olen aina ollut, eikä tuo pömppö niin paha ole nytkään, mutta tekisi varmaan hyvää myös alaselälle.
 
Heippa, mulla vatsa palautui keisarileikkauksen jälkeen ihan littanaksi yllättävän nopeasti. Toki nahka oli sellainen löysä. Ja vatsani ei kasvanut kamalan isoksi, kun vauvat syntyivät monta viikkoa etuajassa. Nyt reilu 9 kk lasten syntymästä vatsa alkoikin pömpöttää siihen malliin, että oli pakko tehdä raskaustesti. Tulos oli nega, ja tästä viisastuneena yritän alkaa tekemään vatsalihaksia. En vaan myös ole oikein selvillä mitä saa tehdä ja mitä ei. |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sahranami:
Mulla vatsa pysyi odottaessa ihan kohtuullisissa mitoissa, olisko ympärys ollut isoimmillaan 94cm. Painoakaan ei juuri tullut lisää. Vatsan keskisauma kuitenkin levähti tuossakin venytyksessä oikein kunnolla. Nyt lapset jo 8kk ja edelleen useamman sentin rako vatsalihaksissa ja navan ympärillä iso aukko. Vähän on tietty kuroutunut umpeen, mutta ei lähellekään palautunut. Milloinkohan sitä uskaltaa alkaa noita lihaksia treenata? Hoikanlainen olen aina ollut, eikä tuo pömppö niin paha ole nytkään, mutta tekisi varmaan hyvää myös alaselälle.
Sulla on sit ollu pieni maha, minkä kokoset sun kaksoset oli syntyessä? Mulla vatsan ympärys oli 137cm kun vauvat syntyi. Painoa mulle tuli 12kg josta 11kg jäi sairaalaan.
 

Yhteistyössä