Miten voi pelastaa tämmöisen kaverisuhteen?

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Mun kaverilla on kaikki aina aivan huonosti: terveys, rahatilanne jne Siis sillä on paljon huonosti meneviä pikkujuttuja, ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Mulla taas on kaikki yleensä ihan ok, ja mulla ei oo elämässäni mitään valitettavaa. Kun vaihdamme kuulumisia, niin oikein huomaan kun kaverini suuttuu, kun kerron kuulumisiani mitä olen tehnyt tai suunnittelen tekeväni. Minusta jotenkin tuntuu että hän ei voi sulattaa että jollain ihmisellä ei ole negatiivisia asioita jaettavana. Hän pitää jotenkin tätä elämää kilpailuna, kuka saa eniten mitäkin.
Miten voi pysyä kaverina tämmöisen ihmisen kanssa? Sillä hän on ystävällinen, mukava ja perusluonteeltaan iloinen. Mutta niinkuin jo sanoin, kuulumisien kertomisesta tulee aina mulle tosi huono omatunto, kun näen että hän ei kestä sitä.
 
svieras
Järjestä kaverille kaveri, jolla menee vielä huonommin :D

Tai soita ystävällesi silloin, kun sulla on huonoja kuulumisia. Oikeasti, kun itellä menee huonosti niin kyllä se tietyllä tavalla "piristää", että muillakin on huolia ja murheita. Ei silloin osaa iloita toisten iloista.
 
ihan tyytyväinen elämäänsä
No niin. Mullakin on kaveri joka aina kertoo miten hyvin hänellä (mielestään) menee ja sitten samaan syssyyn alkaa parantaa minunkin elämääni. "Kyllä teidänkin pitäisi muuttaa tänne" tai "mikset sä eroa sun miehestäsi" tai "mikset sä hanki neljättä lasta, mullakin on vauvakuume" tai "mikset ala harrastaa tätä samaa kuin mekin" jne.

...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ihan tyytyväinen elämäänsä:
No niin. Mullakin on kaveri joka aina kertoo miten hyvin hänellä (mielestään) menee ja sitten samaan syssyyn alkaa parantaa minunkin elämääni. "Kyllä teidänkin pitäisi muuttaa tänne" tai "mikset sä eroa sun miehestäsi" tai "mikset sä hanki neljättä lasta, mullakin on vauvakuume" tai "mikset ala harrastaa tätä samaa kuin mekin" jne.

...
Eli sinäkinkö olet sellainen joka koko ajan keksii vaan valitettavaa elämästään? Miten sun nimimerkki on sitten ihan tyytyväinen elämäänsä? Oletko oikeasti tyytyväinen? Miksi sitten kaverisi alkaa parantaa sun elämää?
 
ymmärsit ihan väärin
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eli sinäkinkö olet sellainen joka koko ajan keksii vaan valitettavaa elämästään? Miten sun nimimerkki on sitten ihan tyytyväinen elämäänsä? Oletko oikeasti tyytyväinen? Miksi sitten kaverisi alkaa parantaa sun elämää?
En, en minä siitä valita. Vaan kaverini ihan pyytämättä arvostelee ja kuvittelee että kaikki haluaisivat elää täsmälleen samanlaista elämää kuin hän.
 

Yhteistyössä