Miten voin jättää täydellisen miehen, jota en rakasta, mutta joka palvoo maata jalkojeni alla?

Samalla tavalla kuin jättäisit sellaisen joka ei ole yhtä "täydellinen". Toivottavasti et ole esittänyt olevasi yhtä rakastunut häneen kuin hän näyttää sen sinulle.

Eli normaali ja rehellinen keskustelu käytävä asiasta. Jotakin vaan puuttuu silti tai aika ei ole hyvä juuri nyt, mutta tunteillesi et mitään voi.
 
Olen ollut täsmälleen samassa tilanteessa. Ero teki helvetin kipeää kolmen vuoden ehdottoman rakkauden saamisen jälkeen, mutta oli pakko olla rehellinen itselleen ja miehelle. :/ Näen vieläkin kolmen vuoden jälkeen unia hänestä, jos itsetuntoni on maassa ja tunnen rakkaudettomuutta. Mies jäi kai mieleeni ihmisenä, joka rakasti minua niin puhtaasti, että vaikka tiedän, ettei yhteen palaamista kannata suunnitella, alitajuntani tarjoaa minulle välillä tilaisuuden kokea tuo lämpöinen ja turvallinen tunne uudestaan.

Kannattaa muistaa, että jos vahvasti itsestä tuntuu että jotain puuttuu, ei loppujen lopuksi se toisen rakkaus tai täydellisyys vie sinua itseäsi onnelliseen elämään. Voit sanoa miehelle jotenkin nätisti, että sinä et vain pysty olemaan parisuhteessa nyt, haluat olla yksin. Ei tarvitse mainita, että rakkaus ei riitä, mies ymmärtää sen varmasti itsekin.
 
Miltä itsestäsi tuntuisi jos tilanne olisi toisinpäin, eli sinä palvoisit miestäsi, mutta hän ei olisi rakastaisi sinua? Niin - ei kovin kivalta, eihän? Puhu asiat halki vaikka se hetkellisesti tekeekin kipeää ja on varmasti vaikeaa. Sekä sinä että hän voitte jatkaa siitä eteenpäin tiedostaen tilanteen.
 
Voi kuinka hyvin tiedän, mistä puhut! Toinen on niin ihana, ettet kestä ajatusta hänen satuttamisesta, niinkö? Niin mulle kävi. Raahauduin sitten mukana, kunnes herra täydellisyys teki jotakin, joka satutti. Hän oli saanut tiedon mun tunteista jostain muualta. Asia monimutkastui ja edelleen olemme yhdessä ja meillä on 4 yhteistä lasta. Minua hän rakastaa, mutta minä... näen vain vikoja hänen isänä olemisessa. Nyt hiljattain päätin lopettaa olotilan, jossa oikeasti elään pää pensaassa. Nyt sitten eroon päättyessä aiheuttamani tuska tulee olemaan moninkertainen. Joten oikeasti halu välttää toiselle tuskan aiheuttamista aiheuttaa sitä vääjämättä ja moninkertaisesti. Kerro totuus vaikka jollakin raukkamaisella tavalla, esim. tekstarilla, mutta tee se!
 

Yhteistyössä