Miten voin tukea ystävääni joka on menettänyt jo toivonsa saada toinen lapsi?

  • Viestiketjun aloittaja surutoisenpuolesta
  • Ensimmäinen viesti
surutoisenpuolesta
Neljäs meni kesken ja ystäväni menee entistä hiljaisemmaksi ja selvästi masentuneemmaksi.
Miten minun olisi hyvä ottaa tämä asia ja auttaa ystävää. On yleisesti ihan iloinen, mutta huomaan välillä hiljentyvän ihan omiin maailmoihinsa ja hänestä näkee kuinka asia sattuu häntä. Raskaanaolevia/vastasyntyneitä ympärillä ja huomaan katseesta kuinka ne kirpaisee, vaikka ei mitään sanokaan. Yrittää peittää kivun.

Pahaa tekee katsoa vierestä. :(
 
"vieras"
Käykö hän juttelemassa jossain ammattiauttajan kanssa?

Oman ystäväni kohdalla oli samaa näkyvissä ja hänelle lääkäri määräsikin pitämään taukoa ja ohjasi juttelemaan ammattilaisen kanssa, ettei tilanne pahenisi.
 
[QUOTE="vieras";26672721]Käykö hän juttelemassa jossain ammattiauttajan kanssa?

Oman ystäväni kohdalla oli samaa näkyvissä ja hänelle lääkäri määräsikin pitämään taukoa ja ohjasi juttelemaan ammattilaisen kanssa, ettei tilanne pahenisi.[/QUOTE]

Peesi tälle! Parhaiten voit varmaankin auttaa ystävääsi vaan kuuntelemalla häntä, tai ohjaamalla ammattilaisen luo juttelemaan.
 
Itsekin lapseton
Jos hän itse ei ota asiaa puheeksi(enää) niin älä sinä sitä itse ota puheeksi. Olkaa vaan ihan kavereita toisilleen. Shoppailette, juoruilette, kerrot mitä oma lapsesi on keppostellut jne. mutta älä vaan mene sanomaan, että olet tosi pahoillasi hänen lapsettomuudesta tai "ei se lapsi nyt niin tärkee oo,,," tai älä edes kysy mistä se lapsettomuus johtuu jne....jos hän kertoo niin kysy haluuko se treffailla kanssasi jossain kahvilassa jotta voisitte jutella enemmän aiheesta.
 

Yhteistyössä