Miten voisi toteuttaa "värikylvyn" kotioloissa? :)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuulin hiljattain asiasta nimeltä värikylpy, ja kuulostaa kyllä hauskalta jutulta. Täällä meidän paikkakunnalla ei sellaisia pienille järjestetä, joten ajattelin, voisinko ehkä järjestää tällaisen kotona. Onko kukaan toteuttanut värikylpyä kotona ja miten olette sen järjestäneet? Millaisia värejä olette käyttäneet ja miten suojanneet paikat?
 
ahahaha
[QUOTE="vieras";25876826]Kakarat järjestelee noita ohjaamatta. Eivät suojaa paikkoja. Kuulostaa kivalta, mutta ei oikeastaan ole. Kaikki värit kelpaa. Sopasta pottumuusiin.[/QUOTE]

aahahahaaaa :D kiitos nauruista! :D luin ihan tosissaan loppuun ja sitten vasta tajusin, pitkät piuhat + väsymys.
 
"annika"
me oltiin kiasman värikylvyssä aikanaan esikoisen ollessa puolivuotias ja kyllä kaikki siellä oli ihan helposti kotona toteutettavaa. keltainen oli se väri mikä silloin oli teemana, siinä oli keltaisia huiveja, palloja, rapisevaa keltaista muovia, keltaisia höyheniä, keltaisia kertakäyttömukeja jne, kaikenlaisia juttuja mitkä nyt tuntuu erilaiselta käsissä ja mistä kuuluu erilainen ääni. sitten nää tavarat kerättiin pois ja maalattiin mangososeessa, porkkanasoseella ja varmaan oli vielä joku kolmaskin sose.

kotona jos haluaa tehdä niin maalausosio kannattaa toteuttaa kylpyhuoneessa, teippaa vaan paperia maalarinteipillä lattiaan niin siinä on kiva sitten maalailla.

nykyäänkin meillä tehdään sormivärijuttuja aika paljon kylppärissä nakuna kun sitten saavat vapaasti toteuttaa itseään, tehdä varpaanjälkiä yms. ja lopuksi sitten suihkuun.
 
vieras vierestä
Juu, kun ajattelee asiaa, niin puoli hauskuutta taitaa olla siinä, että EI tarvitse itse siivota niitä jälkiä ;) Ainakin mulla itsellä taitais olla niin. Mua vähän harmitti silloin, kun noita rupesi tulemaan.Meidän muksu oli silloin jo liian iso, eikä silloin vielä noita ollut, kun oli vauva. Mutta tosiasiassa minua olisi varmaan alkanut jo parin kerran jälkeen ärysttää se, jos olisi pitänyt aina joka kerran jälkeen ensin pestä vauva päästä varpaisiin ja sen jälkeen vielä ne vaatteet.

Kotona pitäisi olla iso tyhjä tila. Jostain pitäisi saada jättisuuria rullia paperia. En valitettavasti osaa siinä neuvoa. Väreihin löytyy varmasti netistä vinkkiä. Esim. mustikka on varmasti yksi ja varmaan monet valmiit vauvansoseet käy. Porkkana taitaa myös värjätä aika kivasti ja periaatteessa kai elintarvikevärejäkin voisi käyttää.
 
Me tehtiin joskus esikoisen kanssa lähinnä sitä maalauspuolta kylppärissä, laitoin Ikean huonekalupakkausten mukana tulleita isoja papereita lattialle ja otin maaleiksi muistaakseni mansikkasosetta, mustaherukoita, mangososetta, kurkkuraastetta ja olikohan vielä jotain... Sit vaan nakuna paperien päälle ja taiteiltiin ja syötiin materiaaleja :) Lapsi oli tuolloin n. vuoden ikäinen.
 
Tämä värikylpyhomma on kyllä ihan uusi juttu minulle. Sanan olin kyllä kuullut aiemminkin, mutta kuvittelin touhun liiankin sanan mukaisesti – siis että kylvetään värien kanssa. Ajatus tuntuikin mielestäni hieman hassulta…

Mutta tämä kyllä kuulostaa sen verran mielenkiintoiselta, että aivan varmasti kokeillaan tätä piakkoin. Sormivärejä on meilläkin kokeiltu ja kivaahan se puuha oli, sellaista vaihtelua niihin tavallisiin päivittäisiin juttuihin, joita tehdään. Tästä nyt tulikin mieleeni, olisiko muita tällaisia värikylvyn tyyppisiä juttuja, joita voisi lapsen kanssa tehdä ja joilla vähän ”piristää” päivää? :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PunaisenPuutalonÄiti;25877043:
Tämä värikylpyhomma on kyllä ihan uusi juttu minulle. Sanan olin kyllä kuullut aiemminkin, mutta kuvittelin touhun liiankin sanan mukaisesti – siis että kylvetään värien kanssa. Ajatus tuntuikin mielestäni hieman hassulta…

Mutta tämä kyllä kuulostaa sen verran mielenkiintoiselta, että aivan varmasti kokeillaan tätä piakkoin. Sormivärejä on meilläkin kokeiltu ja kivaahan se puuha oli, sellaista vaihtelua niihin tavallisiin päivittäisiin juttuihin, joita tehdään. Tästä nyt tulikin mieleeni, olisiko muita tällaisia värikylvyn tyyppisiä juttuja, joita voisi lapsen kanssa tehdä ja joilla vähän ”piristää” päivää? :)
Puhallettava allas kylppäriin ja sinne kasa leluja, pikkuämpäreitä, leikkionkia + kaloja, kastelukannuja, lääkeruiskuja yms...

Tai ihan vauvan ammekin.

Sitten vain itselle siihen mukava tuoli, lehti ja musiikkia soimaan. :D
 

Yhteistyössä