Miten yh pärjää rahallisesti?

  • Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti
äiti vaan
Tilanne näyttää siltä että tulee ero..huolestuttaa miten pärjään kolmen lapsen kanssa rahallisesti?
En tiedä mitään sosiaalisista avuista joten apu olisi tarpeen.
Tilanteeni on tämä että olen hoitovapaalla ja lapsia kolme ja pitäisi muuttaa toiselle paikkakunnalle.Rahaa ei säästössä ole joten mistä saan yhtääkkiä rahat vuokraan,takuuvuokraan,muuttoautoon..saanko jostakin mahdollisesti avustusta.Tiedosta olisin kiitollinen kun tässä on muutenkin pää pyörällä. :(
 
äiti vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 14:00 äiti ulkomailta kirjoitti:
Säälin niitä sinun lapsiasi, mitä kaikkea he joutuvat kärsimään eronne takia! Mallia kerrakseen heidän elämäänsä! Siitä se lähtee!
...mitähän tällä tarkoitat kun et tiedä sen enempää eroon johtaneista syistä?
En ole tässä alkamassa sosisaalitoimiston vakiasiakkaaksi vaan nyt tarvisin HIUKAN taloudellista tukea että pääsen alkuun.
 
varaa aika paikkakuntasi sosiaalitoimistosta, sieltä saat mahdollisesti takuuvuokran, muuttoavustusta jne. Lapsilisiinhän saat sen yh-korotuksen ja isältä elatusmaksuja, ja jos ei isä maksa niin kaupungilta saat ne sitten. Ja jos tulot jäävät kovin pieniksi, sinulla on mahdollisuus saada toimeentulotukea joka kk. Kyllä se siitä, kauheeta paperisotaa vaan tulee olemaan, voimia!
 
äiti ulkomailta
Sori tuo minun kommentti, mutta oon monesti ajatellu tätä nykymaalimaa ja ennekaikkea lapsia mitä he joutuvat kärsimään avioeroissa, alkoholistiperheissä ym ym...
En tietenkään tiedä sinun taustaasi. Ja tuli vähän väärään oaikkaan tuo kommentti, anteeksi!
 
äiti vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 14:18 äiti ulkomailta kirjoitti:
Sori tuo minun kommentti, mutta oon monesti ajatellu tätä nykymaalimaa ja ennekaikkea lapsia mitä he joutuvat kärsimään avioeroissa, alkoholistiperheissä ym ym...
En tietenkään tiedä sinun taustaasi. Ja tuli vähän väärään oaikkaan tuo kommentti, anteeksi!Saat anteeksi
;) !..ja lapset ovat minulle maailman tärkeimpiä ja siksi yritänkin toimia tässä niin niin varovasti heitä kumminkin suojellen.
 
milo
kokemuksesta voin sanoa että erittäin hyvin tulette pärjäämään rahallisesti!!! lähes kaikkeen saa avustusta aina lääkärikuluista muuttoautoonkin jopa huonekaluihin ja lastentarvikkeisiin, että ei huolta. omaa tyhmyyttä on sitten jos niillä rahoilla ei pärjää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 14:06 Sara79 kirjoitti:
varaa aika paikkakuntasi sosiaalitoimistosta, sieltä saat mahdollisesti takuuvuokran, muuttoavustusta jne. Lapsilisiinhän saat sen yh-korotuksen ja isältä elatusmaksuja, ja jos ei isä maksa niin kaupungilta saat ne sitten. Ja jos tulot jäävät kovin pieniksi, sinulla on mahdollisuus saada toimeentulotukea joka kk. Kyllä se siitä, kauheeta paperisotaa vaan tulee olemaan, voimia!
Kysyisin tosta että jos isä ei maksa elatusmaksuja niin ne saa sitten kaupungilta!! Mitä tarkoitat? minulla tulee olemaan tämä tilanne lapsen synnyttyä..
 
[quote title="30.08.2004 klo 20:21 marsu kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.08.2004 klo 14:06 Sara79 kirjoitti:
varaa aika paikkakuntasi sosiaalitoimistosta, sieltä saat mahdollisesti takuuvuokran, muuttoavustusta jne. Lapsilisiinhän saat sen yh-korotuksen ja isältä elatusmaksuja, ja jos ei isä maksa niin kaupungilta saat ne sitten. Ja jos tulot jäävät kovin pieniksi, sinulla on mahdollisuus saada toimeentulotukea joka kk. Kyllä se siitä, kauheeta paperisotaa vaan tulee olemaan, voimia!
Kysyisin tosta että jos isä ei maksa elatusmaksuja niin ne saa sitten kaupungilta!! Mitä tarkoitat? minulla tulee olemaan tämä tilanne lapsen synnyttyä..

[/quote]



Eli jos isällä ei ole "varaa" tai halua maksaa elatusmaksuja, kaupunki/kunta maksaa lapselle elatustukea, jonka sitten myöhemmässä vaiheessa perii isältä takaisin ( meillä ainakin näin...). samoin minun mielestäni toimitaan jos isyyttä ei ole vahvistettu. Lisää tietoa löydät kotikuntasi nettisivuilta osiosta terveys- ja sosiaalipalvelut ( tai ainakin siellä pitäisi olla... ) mutta jos ei ole, niin esimerkiksi tampereen kaupungin nettisivuilla on asiasta tietoa. Tällä hetkellä tuo summa on 118,15 ? / lapsi mikä maksetaan joka kk:n 10 päivä. Lastenvalvojakin osaa auttaa näissä asioissa, reippaasti vaan soittamaan aikaa ja juttelemaan asioista ! Tsemppiä! :)
 

Yhteistyössä