Mitenkäs se tupakoinnin lopetus?

hellsbells
Noooh.... Raskauksien + imetyksien ajaksi olen lopettanut noin vaan. Kuopuksen jälkeen poltin muutaman kuukauden, ja nyt olen ollut taas kuukauden polttamatta!! Noin vaan, ilman mitään "syytä" ja yrittämistä. Oli vaan muutamana päivänä huono olo eikä enää tehnyt mieli. Tupakoiva ihminen haiseekin niin pahalle, etten halua että lapset sitä haistelee. Harmi, että mies polttaa..
En tiedä, olenko nyt loppuelämäni polttamatta. Kahtellaa.
 
Raskauden alkaessa lopetin, pojan synnyttyä aloitin. Nyt on syksystä asti ajatus lopettamisesta muhinut päässä, mut pelkään jos en saa miestä houkuteltua mukaan niin siihen se ratkee sitten taas. Pitäis vaan ottaa itteä niskasta kiinni.
Mieskin oli tossa välissä pari vuotta polttamatta mut sit sekin ratkes uudelleen.
 
"..."
Oon ollu polttamatta 1 v ja kohta 10 pv.
Luin Stumppaa tähän -kirjan ja siihen loppu.
Joskus, kun on kaivannu taukoa, on tullu mieleen, että vois mennä sätkälle, mutta se on menny pois yhtä nopeasti ku tulikin.
Nyt raskausaikana oon nähny muutaman kerran unta, että poltan taas. Se on karmeaa ja herättyäni oon niin helpottunut, ettei tulis mieleenkään polttaa enää koskaan!
 
Itse ollen polttanut n. 8 vuotta ja yrittänyt lopettaa ja lopettanut monta kertaa.. Viimeksi muutama kuukausi sitten olimme polttamatta kumpikin miehen kanssa reilut 2 kk mutta sitten leikillään yksi päivä pohdimme että mitä jos ostetaan aski ja maistetaan yhdet ja pidetään askia kaapissa jos vaikka joskus alkaa tekemään mieli yksi polttaa, vain se yksi. No, helvetin tyhmä idea oli ja siitä alkoi taas polttaminen :whistle:
Lopettaminen kävi silloin viimeksi ihmeen helposti ilman mitään korvaustuotteita eikä tullut painoakaan ollenkaan.. Nyt olemme taas kypsytelleet ajatusta lopettamisesta mutta tällä hetkellä minulle on hiton vaikeaa kuvitella elämää ilman tupakkaa vaikka motivaatiota pitäisi olla.. Mies on valmis lopettamaan heti kun minäkin lopetan joten tää on täysin musta kiinni. On vaan hermot niin kireellä kun painoakin yritän pudottaa nyt. Järkihän sen kumminkin sanoo että pakko lopettaa myös sauhuttelu.

Tuosta olen samaa mieltä että jos todella todella suuri motivaatio puuttuu niin ei siitä lopettamisesta tule mitään.. Pitäisi taas löytää jostain tahdonvoimaa.
 

Yhteistyössä