Mitenkäs teidän maidon juonti?

  • Viestiketjun aloittaja hukkakauraa
  • Ensimmäinen viesti
hukkakauraa
Nykyään tuntuu, että maito on kokenut ruokajuomana inflaation. Juodaan vaikka mitä mehuja tai vettä, mutta maitoon ei aikuisena kosketakaan.

Mutta onko näin?

Kysyisinkin teidän perheen maidon kulutusta per päivä sekä perheen kokoa. Meidän nelihenkisessä perheessä tuntuu maito olevan aina loppu, vaikka 10 litraa vähempää ei kauppareissulta maitoa osteta.
 
Meille menee maitoa, mutta itse en siihen koske. En ole aikuisiällä maitoa juonut, yäk. Lapset tykkää ja juo paljon, ruokajuomana yleensä ensin maito tai vesi, sit päälle saa mehua. Juovat paljon myös kaakaota. Maitoa saa kantaa niska vääränä. Rasvatonta hyla-maitoa. Vasta lasten myötä oon oivaltanut sen "kävin maitokaupassa" sanonnan. Aika kallista on maito nykyään... :(

Mulla menee maitoa kahvin kanssa kuitenkin. Esikoisen odottamisen aikaan musta kahvi alkoi maistua liian pahalta.<br><br>
 
meilläkin vaan muksu juo maitoa ruuan kans ja kaakaon..itse laitan vaan kahviin tilkan maitoa..en muistaakseni lapsenakaan kauheesti maidosta välittänyt..mehújakin harvemmin juon,vesi on se,mitä eniten juon! :D
 
vieraana
Kyllä kuluu meidän perheessä maitoa.
Itse juon vähintään 3 lasia/pvä. Lapset juovat vaihtelevasti, esikoiselle ei maito tahdo maistua, mutta nuoremmille kylläkin jopa niin paljon, että pitää rajoittaa.
Mutta kaiken huippu on mies, jolle pitää ostaa laktoositonta maitoa kahvin sekaan ja siinä käytössä sitä kuluu litra/pvä. :whistle:
 
Meillä vain lapset ja joskus mies juo maitoa ruokajuomana. Itse yritän nyt raskaana ollessa lisätä maidon juontia, mutta tahtoo jäädä. Haluaisin olla mallina lapsille, varsinkin tytöllem ettei heti lopettaisi koulussa maidon juontia (kun se lihottaa...) vaikka luusto tarvitsisi sitä.
 
Mina lopetin maidonjuonnin 3-vuotiaana, eivatka meidan lapsetkaan siita kovasti tykkaa :/ Keskimmainen kieltaytyy maidosta taysin, esikoinen ja kuopus juovat pakotettuina yhden lasillisen paivassa. Eli maitoa kuluu meilla todella vahan. Ai niin, mieskaan ei juo sita ollenkaan.
 
Meillä menee maitoa vaihtelevasti, mutta menee kuitenkin päivittäin :)
Itse juon töissä vettä, mutta kotona laktoositonta kevytmaitojuomaa tai sit gefilus-piimää.
Lapset juo ykkösmaitoa tai rasvatonta,(pojat myös piimää) riippuen kumpaa kaupasta löytyy.
Mies ei juo.
 
Kiltti äiti
Tämä maidon juonti on meilläkin ongelma. Meidän 2-vuotias ei oikein ala millään juomaan lehmän maitoa (imetin häntä 1v ja 4 kk). Olen kokeillut hylaa, rasvatonta, sinistä jne. Nyt sitten olemme yrittäneet juottaa kaakaota. Mikään muu ei oikein kelpaa kuin Kidius-juomat. Näitä sitten olemme antaneet lisäksi. Myös kalkkitabletit on jo käytössä.

Minä itse en ole juonut maitoa kun joskus 6 vuotiaana viimeksi. Pidän kyllä kaakaosta, piimästä ja muista maitotuotteista. Mies taas lipittää aina maitoa (myös ravintolassakin).

Itse olen huomannut, että aika moni aikuisista ei juo nykyisin maitoa. Tuntuu, että joillekin maito on junttien juoma...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 17:37 Accra kirjoitti:
meilläkin vaan muksu juo maitoa ruuan kans ja kaakaon..itse laitan vaan kahviin tilkan maitoa..en muistaakseni lapsenakaan kauheesti maidosta välittänyt..mehújakin harvemmin juon,vesi on se,mitä eniten juon! :D
Tätä peesin aika sanatarkkaan :)
 

Meilläkin maitoa kuluu, rasvatonta juodaan minä, mies ja poika, tyttö on rintamaidolla. Ruokajuomana käytetään ja ruualla voi mennä useampikin lasi, itsellä varsinkin nyt kun olen tehostanut juomista että rintamaito riittäisi tytölle. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 16:51 hukkakauraa kirjoitti:
Nykyään tuntuu, että maito on kokenut ruokajuomana inflaation. Juodaan vaikka mitä mehuja tai vettä, mutta maitoon ei aikuisena kosketakaan.

Mutta onko näin?

Kysyisinkin teidän perheen maidon kulutusta per päivä sekä perheen kokoa. Meidän nelihenkisessä perheessä tuntuu maito olevan aina loppu, vaikka 10 litraa vähempää ei kauppareissulta maitoa osteta.
Sama juttu meillä.Viisi henkinen perhe,maitoa menee päivittäin 2-4litraa. koko perhe juo maitoa,itsekin opettelin sen uudestaan.Hampaisiin vaikuttanut hyvin,ei ollut reikiä viime viikolla tarkastuksessa.tyttö meillä meinaa hylkiä maitoa,mutta juo vähintään suositusten mukaisen määrän =) Maitovasikoita ollaan :D
 
Vastailen, vaikken tänne edes kuuluisi. Meillä siis ei vielä lasta, mutta minä ja avo saadaan parissa päivässä kulumaan helposti viisikin litraa. Nyt kuluu vähemmän, kun koetan maitopaastolla saada vatsani taas sietämään sitä paremmin. Tässä välillä juon soijamaitoa, se vain on turhan makeaa..
 
Meillä puolet juo, puolet ei. Ruokajuomana rasvaton maito tai vesi. Mies juo tosi paljon maitoa, itse käytän vain kahviin. En ole lapsille maitoa tuputtanut. Kaikki juovat joskus kaakaota ja syövät muroja maidon kanssa. Minusta maito on kamalaa :ashamed:
 
Meillä ei juoda maitoa ruokajuomana, mutta aamuisin ja iltaisin lapset tykkää juoda maitokaakaota (vain hiukan sitä kaakaojauhetta ;) ) ja päivässä maitoa menee about 3 litraa (3 lasta). Miehen kanssa juodaan harvoin, mutta usein illalla itsekin otan lämmintä kaakaota. Tiedän kyllä, että naisena mun pitäisi juoda maitoa enemmän. En ole ihan varma paljonko lapset juovat maitoa päiväkodissa ja eskarissa - tuskin paljoakaan, mutta päivittäinen maidonsaanti on kyllä taattu aamu- ja iltapalojen ansiosta. =)
 
meillä ei maitoa juo kukaan muu ku vanhempi poika.
Me muut juodaan gefilus piimää....
ja nyt ku pojat on syysloman vietossa mökillä ja oon yksin kotona päivät aj ukko ei muutenkaa syö/juo täällä mitään ni ei oo jääkaapissa kumpaakaan...

Kun pojat on kotona ni menee n. 1l/3pv maitoa...
Kun kuitneki on koulussa poika juonu maitoa ja toinen eskarissa piimää
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 00:36 vieras kirjoitti:
Meillä juodaan niin paljon, että väsyttää kaupassa käynnit. Raskain kotityö maitojen kantaminen kerrostaloasuntoon lasten kanssa.
Vastailin jo aiemmin, mutta tää oli niinku mun suusta. :) Kaupassa ravaaminen maidon takia käy urheilusta... meillä kun ei ole autoakaan. :)
 
:) meillä ei juo muut kuin mies ja yksi lapsistani maitoa,rasvatonta sellaista. minä ja 4 muuta lasta olemme allergisia ja maitoa etsittiin ja kokeiltiin kissojen ja hiirten kansdsa vauvana vaikka mistä erikoismaisoista,kaikki allergialääkärin määräämätkin erikoismaidot tulivat ulos y. mutta sitten kokeilimme vielä kohtuuhintaista kaupassa myytääääävää riisimaitoa,ja se sopii!

Harmittaa etten minä ja osa lapsista voi juoda,mielelläni joisin ja antaisin lasten juoda....arvelen että maito ja mustikkapiirakka olisivat todella hyviä yhdessä....mieheni ainakin näin sanoo... =) :flower:
 
Rudy
Meikäläinen juo päivässä 1-1,5 litraa päivässä rasvatonta maitoa. Mies juo litran kevytmaitoa. Esikoinen 5v. ei juo kovinkaan paljoa tämän perheen mittapuun mukaan, ehkä pari lasillista päivässä, joskus on sit päiviä että hänkin lipittää maitoa varmaan litran. Kuopus 3v. joisi vain maitoa ja täyttäisi sillä mahansa. Meidän on täytynyt rajoittaa hänen maidon juontiaan. Nykyisin hän juo n. litran päivässä. Meillä siis joudutaan vähän väliä käymään maitokaupassa ja sit tuntuu ettei jääkaappiin muuta mahdukaan.
Lapset juovat sekä rasvatonta että kevytmaitoa.
 
maitoa käytän kaakaossa, kahvissa ja ruuan valmistuksessa.
ruoan kanssa juon vettä. kalkkia viilistä, jogurtista ja juustosta ja loput tulee purkista varmuuden vuoksi =)
mies juo maitoa aamupuuron kanssa, lounaalla ja kahvissa ja kaakaossa. ja 3v poikamme juo melkein aina maitoa oli sitten mikä ruoka tahansa kyseessä.
semmonen 2litraa maitoa menee päivässä meidän perheellä.
 
kukkerikuu
Minä juon piimää joka päivä. Nam :p Esikoinen juo hoidossa maitoa, mut kotona ei, nyt on juonut kotona piimääkin. Mies juo maitoa tai vettä. Junnulla on ollut sit enemmän vaikeuksia juoda maitoa. Yritän saada ujutettua sitä kaikkeen muuhun. Maatalon tyttönä en jostain syystä oppinut ikinä juomaan maitoa kun meillä joivat kans piimää (vaikka oli lehmiä) niin minäkin join ja tapa on jäänyt. Hyvä näin.
 

Yhteistyössä