Mites teidän 1v nukkuu yöunille?

itsekseen, siskon kanssa sammaan aikaan noin 20 laitan sänkyyn ja kyllä sieltä pientä pölpötystä ja jalkojen pauketta vielä yli puolituntiakin saattaa kuulua. mutta ei passaa mennä kattomaan kuin ihan pakko hädässä, muuten joutuu nukuttamaan. meillä auttaa selkeät rutiinit, unisatu sisko sänkyyn peittelyt suukot unikaveri kainaloon, pikkusisko sänkyyn peittelyt suukot unikaveri kainaloon katossa roikkuva eläin mobile pyörimään.(ei pidä mitään ääntä) Sanon aina lähtiessä samat tekstit ovikiinni ja sen jälkeen en mene enkä huutele huoneeseen ellei ole ehdoton pakko. sinne hyytyvät ja aamulla vasta heräävät.
 
mie
Meillä ihan piirua vailla 1 v nukahtaa siinä klo 21 maissa riippuen miten muu perhe kerinnyt kotiin ja sisälle iltatoimiin... Maito otetaan vielä pullosta toistaiseksi, mutta ei sängyssä vaan ennen sitä. Viedään omaan sänkyyn ja silitellään vähän.Yleensä niin puhki, kun on jätetty nyt iltaunia pois, että nukahtaa kyllä aikas hetimiten (n. 1-10min).
 
Mya
Tossa jo aiemmin vuodatin, meidän ilta- ja päiväunirumbaa, mutta sitten kun poika lopulta simahtaa niin nukkuu kyllä aamuun asti. Alkuyön nukkuu omassa sängyssään, mutta siirtyy puolenyön aikoihin meidän sänkyyn, ilman, että kukaan meistä oikeastaa herää, koska pojan sänky on kiinni meidän sängyssä.
Nukkumaan käy yhdeksän ja kymmenen välillä toisinaan pullon kanssa ja toisinaan ilman. Pullon juo aina sylissä. Syliin myös simahtaa.
Nyt olisikin haaste saada poitsu sammumaan omaan sänkyynsä, ettei aina menis koko ilta nukuttamiseen.... Huuto on hirveä jos laittaa hereillä olevan pojan sänkyyn ja tuntuu niin pahalta huudattaa lasta, että olen kai lellinyt pojan pilalle......
 
puli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 08:26 pitkätossu kirjoitti:
Viedään vaan omaan sänkyyn, sinne nukahtaa. Yleensä sieltä ei edes kuulu mitään, joskus laulelee (vauvalaulua) itsensä uneen. Sänkyyn viedään 19.30-20.00. Aamulla kl 8 vasta heräillään.

Oijoi miten ihanan pitkät yöunet! Oo onnellinen =)
Meillä jo pidempään 11 kk nukkunut n. 20.30-06. Ite oon aina aamulla ihan täydessä unessa kun täytyy nousta... mutta ei enää heräile onneksi usein.

Meillä iltanukahtaminen ollut jo monta viikkoa kans hulinaa, aina nousee pystyyn ja itkee sängyssä, rauhoittuu kun käydään laskemassa pitkälleen ja peitellään, mutta heti kun irrottaa otteen, alkaa taas itkeä ja nousta... käydään kuitenkin aina muualla ja tullaan hetken päästä uudestaan, muuten saiskin pitää kiinni kunnes nukahtaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:40 Mya kirjoitti:
Tossa jo aiemmin vuodatin, meidän ilta- ja päiväunirumbaa, mutta sitten kun poika lopulta simahtaa niin nukkuu kyllä aamuun asti. Alkuyön nukkuu omassa sängyssään, mutta siirtyy puolenyön aikoihin meidän sänkyyn, ilman, että kukaan meistä oikeastaa herää, koska pojan sänky on kiinni meidän sängyssä.
Nukkumaan käy yhdeksän ja kymmenen välillä toisinaan pullon kanssa ja toisinaan ilman. Pullon juo aina sylissä. Syliin myös simahtaa.
Nyt olisikin haaste saada poitsu sammumaan omaan sänkyynsä, ettei aina menis koko ilta nukuttamiseen.... Huuto on hirveä jos laittaa hereillä olevan pojan sänkyyn ja tuntuu niin pahalta huudattaa lasta, että olen kai lellinyt pojan pilalle......
meilläkin toisinaan menee yhdeksi huutamiseksi illalla ja en minäkään lasta tahdo huudattaa, ( astma eikä kestäisikään sitä pitkään) olen ratkaissut ongelman sillä että kiipeän lapsen kanssa samaan pinnasänkyyn ja käyn itse "nukkumaan" joskus joutuu pitämään hieman kiinni jotta rauhoittuu makuu asentoon ja toisinaan herään itse joskus puoli kymmeneltä ja hiipailen sitten isännän viereen omaan makuuhuoneeseemme. näin lapsi tuntee olensa turvalliseksi ja nukahtaa kuitenkin omaan sänkyynsä. meillä ei ainakaan aiheuttanut sellaista ongelmaa että ei suostuisi sitten enää jäämään yksin. tälläinen ratkaisu siis vain erikois tapauksissa, kun lapsi ei muuten rauhoitu.
 
Kea
Perhepedissä nukutaan. Ensin luetaan kirjaa istualtaan, sitten toista kirjaa äidin kainalossa molemmat selällään, ja sitten mun uni alkaa hiertää silmää, niin poika kääntyy äidin tissin puoleen, juo iltamaidon ja kääntää sitten kylkeä. Vähän aikaa mahd. vielä potkiskellaan ja joskus saatetaan palata ottamaan vielä imaisu pari kunnes taas käännytään poispäin ja nukahdetaan. Siinä vaiheessa usein vielä teetän pissat pottaaan (kannattelen puoliunista poikaa potan yllä), jollei pissejä ole aiemmin tullut - muuten saa puolen tunnin päästä kuitenkin potattaa.

Muutaman kerran on alkanut vielä kukkumaan iltamaidon jälkeen ja simahtanut sitten unille lähes itsekseen ilman uutta tissittelyä. Ei ole kyllä ottanut tavaksi.
 
Meillä tyttö menee nukkumaan klo20-21 välillä yö unille,maito pullo vaihdettiin kuukausi sitten (11kk sillon nyt 1v)kirjaan,eli aina sillon tällön luen muutaman sivun kirjasta ja uni tuleekin melkein heti kun malttaa käydä pötköttelemään.Enää ei joka ilta edes tarvitse lukea vaikka ihan kiva rauhottumis hetki itellekin ilta hulinan jälkeen... :whistle:
Eli normaalisti iltapuuro,pesulle(neiti kun haluaa itse syödä puurot,on ihan koko tyttö puurossa),potalle,hampaiden pesu,yöpuku päälle ja sänkyyn...
Ja aamulla herätään 8jälkeen pirteinä touhuamaan!!
 
Mya
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 11:38 florje kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:40 Mya kirjoitti:
Tossa jo aiemmin vuodatin, meidän ilta- ja päiväunirumbaa, mutta sitten kun poika lopulta simahtaa niin nukkuu kyllä aamuun asti. Alkuyön nukkuu omassa sängyssään, mutta siirtyy puolenyön aikoihin meidän sänkyyn, ilman, että kukaan meistä oikeastaa herää, koska pojan sänky on kiinni meidän sängyssä.
Nukkumaan käy yhdeksän ja kymmenen välillä toisinaan pullon kanssa ja toisinaan ilman. Pullon juo aina sylissä. Syliin myös simahtaa.
Nyt olisikin haaste saada poitsu sammumaan omaan sänkyynsä, ettei aina menis koko ilta nukuttamiseen.... Huuto on hirveä jos laittaa hereillä olevan pojan sänkyyn ja tuntuu niin pahalta huudattaa lasta, että olen kai lellinyt pojan pilalle......
meilläkin toisinaan menee yhdeksi huutamiseksi illalla ja en minäkään lasta tahdo huudattaa, ( astma eikä kestäisikään sitä pitkään) olen ratkaissut ongelman sillä että kiipeän lapsen kanssa samaan pinnasänkyyn ja käyn itse "nukkumaan" joskus joutuu pitämään hieman kiinni jotta rauhoittuu makuu asentoon ja toisinaan herään itse joskus puoli kymmeneltä ja hiipailen sitten isännän viereen omaan makuuhuoneeseemme. näin lapsi tuntee olensa turvalliseksi ja nukahtaa kuitenkin omaan sänkyynsä. meillä ei ainakaan aiheuttanut sellaista ongelmaa että ei suostuisi sitten enää jäämään yksin. tälläinen ratkaisu siis vain erikois tapauksissa, kun lapsi ei muuten rauhoitu.
Meillä on niin ahdas pinnasänky ettei sinne mahdu... Joskus kyllä nukutan pojan meidän sänkyyn, niin, että itse pötkötän vieressä, mutta kyllä siinäkin meinaa lähes tunti mennä kun poika riehuu pitkin sänkyä.....
 
ei meilläkään mikään iso sänky ole tasan metrin on pitkä ja 60cm leveä (äsken mittasin). koukussa siellä saa olla mutta onpahan lapsella turvallisempi olo kun saa olla "äiti pesässä" :hug: meillä ei sängyssä meidän vieressä nukuttamisesta ole kummankaan lapsen kohdalla ole tullut kun hyörimistä ja pyörimistä (siis yli 1-vee, pienenpänä eri asia) :hug:
 
Tyttö nukahtaa nykyään itsekseen pinnasänkyyn n 21.00
Maitopullo käteen, harso kainaloon ja tutti toiseen käteen, itsekseen nukahtaa, jonku aikaa saattaa möyriä sängyssä ja etsiä hyvää nukkuma-asentoa.
 

Yhteistyössä