mites teidän alle kaksvuotiaat???

Meillä typy on nyt 1v10kk ja se on oikeesti ihan kauhee... Mä sanoin jo kun se syntyi et sen kans tulee ongelmia.

Se on tosi tempperamenttinen ja sillä on tosi vahva omatahto.

Jos vahingossa antaa väärän lusikan niin se lentää... (vain pikku-myy lusikka kelpaa)

Jos mä en kanna sitä kun se haluaa niin sit se istuu esim rapussa niin kauan kun haen sen tai sit esim seisoo pihalla...

Tänään kun ei suostunut tuleen autoon ja kävin hakemassa sen, niin alko kauhee kiukku ja sit se läppäs mua suutuspäissään kasvoille...(eka kerta...)

Sit se kaataa maidon joka päivä väh. 2-3 kertaa... en tiedä tekeekö tahallaan vai vahingossa...

Se oikeesti koettelee mua...
 
Pix
1v 7kk pojan kanssa vähän samaa suuntaa...

Ihan kauhee meteli, jos ei ole juuri hänelle sopiva ajankohta vaihtaa vaippaa (ihan riippumatta siitä mitä siellä vaipassa on...)/mennä pesulle/lähteä ulos/tulla sisälle/vaihtaa vaatteita.... Kiukkuista kyyneleetöntä itkua :whistle:

Jos muki ei o le kädessä juuri sillä sekunnilla, kun herra keksii olla janoinen, alkaa megalomaaninen raivo.

Jos joku lelu ei asetu juuri niin kuin hän haluaa, seurauksena on raivari.

Jos kirjan sivut eivät käänny "oikein"...

Lista on loputon.

Mä en voi sille mitään, että mua naurattaa nuo ihan selvät kiukuttelut ja uhittelut. Pitää vaan yrittää säilyttää naama peruslukemilla :whistle:
 
Kiva kuulla että en ainut ole kuka taistelee alle 2v. kanssa, ja aika varma olen ollu ettei vaikeempaa edes ole. :whistle:
Jos joku ei mene just niin kuin neiti tykkää niin hän huutaa, huutaa ja huutaa :kieh:

Sitten tekee näitä omia juttujaan että vankuu syliin ja sit heti pois, ja taas samat....... :headwall:

Just tuo että maito yleensä osittain pakko kaataa lattialle, kattoo oikeen että huomaako se äiti nyt kun kaadan, samalla hokee ei ei ei :headwall:

Kukista ehottomasti mullat levitettävä, nyt ei tosin enään voi kun keksin kunnon paikan.

Onhan näitä vaikka kuinka millä se koettelee hermoo. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:42 Pix kirjoitti:
1v 7kk pojan kanssa vähän samaa suuntaa...

Ihan kauhee meteli, jos ei ole juuri hänelle sopiva ajankohta vaihtaa vaippaa (ihan riippumatta siitä mitä siellä vaipassa on...)/mennä pesulle/lähteä ulos/tulla sisälle/vaihtaa vaatteita.... Kiukkuista kyyneleetöntä itkua :whistle:

Jos muki ei o le kädessä juuri sillä sekunnilla, kun herra keksii olla janoinen, alkaa megalomaaninen raivo.

Jos joku lelu ei asetu juuri niin kuin hän haluaa, seurauksena on raivari.

Jos kirjan sivut eivät käänny "oikein"...

Lista on loputon.

Mä en voi sille mitään, että mua naurattaa nuo ihan selvät kiukuttelut ja uhittelut. Pitää vaan yrittää säilyttää naama peruslukemilla :whistle:

joo kyllä muaki välillä naurattaa... mut oikeesti ei aina jaksa, varsinkin jos on kiire tms.. ei saa laittaa kenkiä jalkaan, ei haluu tarjottua paitaa vaan täytyy itse valita jne..
+et se on saletti että se alkaa jossain vaiheessa sen kaupassa huutamisen, kun tähän menne on vielä mennyt ok (*koputtaa puuta*)


esikko ei ole koskaan ollut tuollainen, niin sitä on vähän ihmeissään..<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:37 Suklaahippu kirjoitti:
Meillä typy on nyt 1v10kk ja se on oikeesti ihan kauhee... Mä sanoin jo kun se syntyi et sen kans tulee ongelmia.

Se on tosi tempperamenttinen ja sillä on tosi vahva omatahto.

Jos vahingossa antaa väärän lusikan niin se lentää... (vain pikku-myy lusikka kelpaa)

Jos mä en kanna sitä kun se haluaa niin sit se istuu esim rapussa niin kauan kun haen sen tai sit esim seisoo pihalla...

Tänään kun ei suostunut tuleen autoon ja kävin hakemassa sen, niin alko kauhee kiukku ja sit se läppäs mua suutuspäissään kasvoille...(eka kerta...)

Sit se kaataa maidon joka päivä väh. 2-3 kertaa... en tiedä tekeekö tahallaan vai vahingossa...

Se oikeesti koettelee mua...
Ja säkö annat sit periksi? Annat pikku myy lusikan ja kannat jos niin haluaa? \|O
 
meillä 2vee on tollanen kun tulee isältään :whistle: :headwall:
välillä mulla menee sen kanssa niin hermo ettei mitään rajaa (lue:en kuitenkaan raivoa ja riehu sille) ja välillä taas naurattaa niin et on pakko mennä toiseen huoneeseen repeileen...

ja nyt sille on tullu se vaihe et tyyliin kaikki lelut on saatava mukaan joka paikkaan ja sit kun sanon et ei me todellakaan oteta koko tavaramäärää mukaan,niin hirvee raivari :whistle:

on tää vaan mukavaa :D
 
Ai tuo meidän 1v3kk ei olekaan ainoa laatuaan :whistle:
1-vuotiaasta on saanut neidin kanssa vääntää kättä asiasta kun asiasta eikä se oma tahto ja halut ole jäänyt huomaamatta missään vaiheessa.
Vaativa tapaus vauvasta lähtien, nyt koettelee oikein tosissaan tuon pikkusiskon syntymän myötä.
Osaa tuo kyllä sitten vastapainoksi olla myös äärettömän hellyyttävä ja pussailee ja halailee kovin kun sille päälle sattuu :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:46 MaidA kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:37 Suklaahippu kirjoitti:
Meillä typy on nyt 1v10kk ja se on oikeesti ihan kauhee... Mä sanoin jo kun se syntyi et sen kans tulee ongelmia.

Se on tosi tempperamenttinen ja sillä on tosi vahva omatahto.

Jos vahingossa antaa väärän lusikan niin se lentää... (vain pikku-myy lusikka kelpaa)

Jos mä en kanna sitä kun se haluaa niin sit se istuu esim rapussa niin kauan kun haen sen tai sit esim seisoo pihalla...

Tänään kun ei suostunut tuleen autoon ja kävin hakemassa sen, niin alko kauhee kiukku ja sit se läppäs mua suutuspäissään kasvoille...(eka kerta...)

Sit se kaataa maidon joka päivä väh. 2-3 kertaa... en tiedä tekeekö tahallaan vai vahingossa...

Se oikeesti koettelee mua...
Ja säkö annat sit periksi? Annat pikku myy lusikan ja kannat jos niin haluaa? \|O
mun mielest rappukäytävä ja parkkipaikka ei ole turvallisia paikkoja jättää lasta kiukutteleen...
ja perässähän se ei tule vaikka sanon että äiti menee.

ja jos nätisti pyytää pikku-myy lusikkaa niin silloin annan, mutta en jos raivoaa aiheesta
 
Juu tuttua, meilläkin huutaa tyttö jos ei saa keksiä kaapista ennen ruokaa tai jos ei saa tulla tietokoneelle jne, lista on loputon mutta en anna periksi. Jos alkaa keksi huuto niin annan vaan tytön huutaa, siinä se lattialla raivoo mutta kun sanon vaan ei ja ei, ja lopun ajan en huomaa koko lasta niin kohta tulee kilttinä ja pyytää pöytään syömään puuronsa.. Ja tää on vain yksi esimerkki. On se joskus stressaavaa mutta jos alkaa periksi antaa niin se vain lisääntyy

Koitetaan siis jaksaa näitten pikku hirviöitten kanssa, siksi kun ne on kuitenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin rakkaita ja saavat rajoista turvaa omaan pieneen sisimpäänsä.. :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 22:56 Chanel5 kirjoitti:
Juu tuttua, meilläkin huutaa tyttö jos ei saa keksiä kaapista ennen ruokaa tai jos ei saa tulla tietokoneelle jne, lista on loputon mutta en anna periksi. Jos alkaa keksi huuto niin annan vaan tytön huutaa, siinä se lattialla raivoo mutta kun sanon vaan ei ja ei, ja lopun ajan en huomaa koko lasta niin kohta tulee kilttinä ja pyytää pöytään syömään puuronsa.. Ja tää on vain yksi esimerkki. On se joskus stressaavaa mutta jos alkaa periksi antaa niin se vain lisääntyy

Koitetaan siis jaksaa näitten pikku hirviöitten kanssa, siksi kun ne on kuitenkin niiiiiiiiiiiiiiiiiin rakkaita ja saavat rajoista turvaa omaan pieneen sisimpäänsä.. :flower:
joo meillä on kans toi keksi juttu tullut... meillä onneks tietävät että jos ruoka ei maistu tai sillä leikitään, se menee hyvin äkkiä parempiin suihin eli koiran... :)
 
Meillä kohta 1,5 v lennättää ruokalautasen (siis jossa on usein vielä ruokaa) lattialle tai seinään, kun ruokailu ei enää kiinnosta ja samaa tietä lentävät maitomuki yms, mitä ehtii heittää, ennen kuin ehditään kieltämään ja estämään. Tosi kiva. On aika voimakastahtoinen ja tosi vikkeläliikkeinen, mutta toisaalta ei mielestäni muuten kovin selviä uhmaoireita vielä. Antaa aika helposti ja nopeasti ainakin toistaiseksi periksi, vaikka ensin vähän protestoisikin jossakin asiassa
 

Yhteistyössä