mitkä luokitellaan erityislapseksi

ihaasi
Nyt on lapsi ainakin todettu et on häiriö.Tänään tuli kirje.Pitäs olla omatoimisempi ja puhua enemmän.Tää häiriö on sit kaikil mun lapsilla.
Mut sitä mä en kuitenkaan usko, ettei ymmärrä,koska musta näyttää et ymmärtää kaiken, mitä pitääkin.Se ei vain käy ilmi lääkärissä,kun ei siellä puhu mitään juuri ollenkaan. (mäkään eikä lapsen isä suostuneet lapsena puhumaan vieraille juuri mitään)
 
ihaasi

Kai niitä lukihäiriöisiä lapsiakin on???
Mietityttää onko heillä ollut jotain muutakin kehityksellistä eroa niin sanottuihin normaaleihin verrattuna?
Vai ovatko kehittyneet normaalisti, ennenkuin lukihäiriö on huomattu esim. koulussa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.11.2006 klo 00:01 ihaasi kirjoitti:
Mites lukihäiriöiset lapset on vauvoina ja vähän isompina kehittyneet? onko poikkeavuuksia?
 
Lukihäiriöiset on kyllä pääsääntöisesti muuten ihan "normaaleja" lapsia..eihän se mikään kehitykseen vaikuttava vamma ole. Ja noita lukihäiriöitäkin on niiiin paljon, osahan niistä liittyy johokin vammaan tai sairauteen mutta puhdas lukihäiriö ei oikein hoidettuna ja diagnosoituna kun sen kanssa voi elää sen kummemmin vaikuta muuhun elämään tai käytöksene.
 
Tuli sen takia mieleeni, ku8n lasten isällä on lukihäiriö ja kaiketi aika paha ja sit kaikki sen lapset kehittyy todella omituisesti muihin lapsiin verrattuna.Mulla itselläni ei ole mitään häiriötä todettu ja kävelemäänkin olen oppinut ihan ajallaa, samoin kaikki siskoni. (mm.isosiskoni käveli 9kk iässä) Siksi yritän miettiä voisiko lukihäiriö sotkea kehitystä, kun kehittyvät ihan omituisesti.Jossain ohjelmassa sanottiin joskus että lukihäiriöinen kehittyy jo vatsassa eri tavalla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2006 klo 21:55 tiinuli kirjoitti:
Lukihäiriöiset on kyllä pääsääntöisesti muuten ihan "normaaleja" lapsia..eihän se mikään kehitykseen vaikuttava vamma ole. Ja noita lukihäiriöitäkin on niiiin paljon, osahan niistä liittyy johokin vammaan tai sairauteen mutta puhdas lukihäiriö ei oikein hoidettuna ja diagnosoituna kun sen kanssa voi elää sen kummemmin vaikuta muuhun elämään tai käytöksene.
 

Yhteistyössä