Mitkä masennuslääkkeet sopivat raskaus aikana?

  • Viestiketjun aloittaja taas yksi masentunut
  • Ensimmäinen viesti
taas yksi masentunut
Eli yksi vauva olisi vielä haaveena =) Mutta kolannen lapsemme jälkeen sairastuin vakavaan raskauden jälkeiseen masennukseen. Ja lääkkeiden kanssa ollut todella vaikeaa kun mikään ei ole tuntunut sopivan....
Eli mitä lääkkeitä voi syödä raskaus aikana????? Minulla on nyt mirtazapin 15mg ja seroguel 50mg unettomuuteen. SSRI lääkkeet eivät sovi ollenkaan. Onko minun vain unohdettava koko haave :ashamed: Asia ei ole vielä ajankohtainen, koska odotamme että nuorin 3v täyttäisi.... Mutta asia vaivaa koko ajan.
 
Zoloft "sopii" myös raskaana oleville, tai ainakin minä sitä söin koko raskauden ajan.
Edelleen käytössä, mut halvempi rinnakkaisvalmiste.

Kysele vaan lääkäriltä ja kerro raskautumis suunnitelmista. Sopivia lääkkeitä löytyy varmaankin.
 
Hempukka
itse söin sepram 20mg, odotusaikana, sekä imetysaikana.sanottiin että että vähiten tästä lääkkeestä erittyy äidinmaitoon...nyt menossa mulla eri masislääke, ja vahvempi kun en enää imetä.. :hug:
 
Mulla oli odotusaikana käytössä Seronil, jonka annosta pienennettiin synnytyksen lähestyessä. Sit imetyksen alussa vaihdettiin Sertraliniin, joka on kuulemma "lapsiystävällisempää".
Nykyiset lääkkeet on melko turvallisia sekä raskaus- että imetysaikana. :heart:
 

Yhteistyössä