Mitkä näistä kengistä ottaisit nyt 1v lapselle talveksi?

  • Viestiketjun aloittaja kokematon kenkämamma
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kuomat, takkusin viimetalvena lapsen tarkenemisen kanssa kunnes ostin kuomat. Osasi onneksi itse sanoa että on kylmä varpaisiin. Oli Vikingin coret ja peppikengät (lämpötoppakengät) ensin.
 
Primigi
Primigin kengät on todella laadukkaat ja ne pitkävartisina(oliko viimeinen kuva?) pitävät varmasti pikkuvarpaat lämpöisinä ja tukevat jalkaa niin että kävelyn opettelu sujuu mallikkaasti. Älä vaan osta kuomia noin pienelle, ne ei tue jalkaa tarpeeksi. Pahimmassa tapauksessa huonoilla kengillä saat aikaiseksi pitkäikäisiä ongelmia.
 
Primigi
Pakko vielä lisätä että paras olisi käydä liikkeessä sovittamassa varrellisia kenkiä. Meillä ainakin neidillä oli niin lyhyet jalat 1 veenä ettei monet kengät sopineet koska varsi tuli liian korkealle.
 
"N N N"
[QUOTE="vieras";21934272]Kuomat, takkusin viimetalvena lapsen tarkenemisen kanssa kunnes ostin kuomat. Osasi onneksi itse sanoa että on kylmä varpaisiin. Oli Vikingin coret ja peppikengät (lämpötoppakengät) ensin.[/QUOTE]

Peesi. Kuomat ehdottomasti. Meillä ne on ollu ainoat kengät missä jalat pysyy lämpimänä. Järkky kalliita noi monet ehdotetuista....
 
"Hip"
Minä suosittelen SuperFitiä. Tai Kangaroos:eja. Ne on kyllä aika kalliita.

Meillä oli pojalla tuossa iässä Kuomat, ja tajusin liian myöhään, että ne on tuonikäiselle tosi huonot kengät. Ne nousee jalkaan niin korkeallekin, että niillä on tosi kömpelö kävellä. Kun 1-vuotias ei ole kovin ketterä talvikengissä muutenkaan kävelemään.

Joka tapauksessa kannattaa ostaa sellaiset, joiden pohja joustaa tarpeeksi. Monien kenkien pohja on niin jäykkä, että olisi sama liimata lankunpalaset jalkaan. Ne ei ole hyviä - varsinkaan tuossa iässä, kun niiden jalat vielä kehittyy.
 
Ääni Superfiteille meiltäkin. Sovittaminen on kyllä välttämätöntä kun on kyse kengistä, mutta meille sopivat lestin lisäksi ovat todella kestävät ja lämpimät. Noissa Kavateissa ainakin on niin korkea pohja, että ovat hankalat kävelemään opettelevalle, eli ei ainakaan niitä.
 
"vieras"
En ainakaan noita lyhytvartisimpia nilkkureita, niistä tunkee lumi kuitenkin sisään.

Noista ei juuri mikään iskenyt, Primigit ottaisin korkealla varrella, jos noista on pakko valita.
Eccoja ei kukaan ole tainnut mainita vielä vaihtoehtona.

Ja ehdottomasti kokeilemaan niitä kenkiä ennen ostoa.
 
"tupuna"
[QUOTE="N N N";21934406]Peesi. Kuomat ehdottomasti. Meillä ne on ollu ainoat kengät missä jalat pysyy lämpimänä. Järkky kalliita noi monet ehdotetuista....[/QUOTE]

Ehdottomasti KUOMAT! Sen parempia kenkiä ei lapsille olekaan. Ovat lämpimät, kevyet jalassa, helppo laittaa jalkaan, kestävät ja pestävät. Ja minun mielestä edulliset.
 
Meillä oli 1veellä Kavat ja Tepsut, joita suosittelen. Oli myös Kuomat joita EN suosittele missään nimessä.

Muita harkinnan arvoista on Eccot, Superfit ja ehkä Vikingit. Viimeiset ovat usein kyllä vähän turhan jäykkiä.

Jos lämpimät haluaa, niin Tepsut.
 

Yhteistyössä