Mitkä tuplat?

Heips kaikille!

Meille on tulossa toinen lapsi ja ikäeroksi noin 1 v 2 kk, joten tuplarattaat tarvitaan! Mitkä olisi parhaat? Kokemuksia? =)

Oran Landit taitaa olla kapeimmat (74 cm), mutta kuinka hyvin siinä mahtuu kaksi sisarusta olemaan? Ensimmäinen lapsi kun ei ole ihan pienimmästä päästä, niin tuskin on sitten toinenkaan... =) Onko siis näistä kokemuksia?

Entä onko Brion Double Wawesta kokemuksia? Entäpä Emmaljungan tuplista? =)
 
meillä siis teutonia team alu S4.
maksoi 599e (ilman kantokoppia, kun me saadaan se vauvalle esikoisen teutonioista).

Mä en itse asiassa ole mitannut ulkomittaa, mut kai se on 78-79cm, ainakin meillä täällä sisällä sopii hyvin tavallisista makkareiden ovista yms. Istumatilaa per lapsi on 33cm (ainakin jossain brion mallissa oli vain 25 cm).
 
Meillä
Täällä kanssa teutonian team alu s4 tupla rattaat.Niissä on kääntyvät ja lukittavat etupyörät.Istumatilaa hyvin sisaruksille(ikäeroa n.2v).Hyvin on mahduttu kukemaan.En vaihtaisi mihinkään.Jalkapussi ja sadesuoja kuuluivat hintaan.
 
kahdelle äiti
itse kyllä liputan oran rattaiden puolesta. ulkomitoiltaan aikalailla samaa luokkaa kuin briot ja emmaljungat, mutta sisämitoiltaan orat ovat nuita edellämainittuja leveämmät. eli siis istuinosaltaan tilavammat!!!! :wave: ja hyvin kulkevat lumessa ja sohjossakin :D
 
Olen kyllä katsellut näitä Oran rattaitakin. Yksösten malli kun oli Emmaljungan Cerox , mutta koin sen aika raskaaksi työntää selkä menosuuntaan päin. Ajattelin, että Emmaljungan tuplat ovat siis varmaan melkein tuplasti raskaammat. Brioista ei ole oikein mitään tietoa, eikä kokemusta. Oran rattaat tuntuvat suht kevyiltä työntää, mutta en tiennytkään, että ovat tilavammat kuitenkin istuimiltaan kuin Briot tai Emmaljungat, vaikka ovat kapeammat. Senkin puolesta Orat kyllä kuulostavat aika hyvälle... :)

Miten muuten noin yleisesti ottaen ostaisitteko tuplat käytettynä vai uutena? Itse olen katsonut lähinnä 2000-2003 vuosien malleja, joita saa vähän edullisemmalla hinnalla tai miettinyt täysin uusien ostoa.
 
kahdelle äiti
Meille ostettiin tuplarattaat uutena, koska käytettyjä ei tuntunut löytyvät suht edeullisella hinnalla ja hyväkuntoisia. Ja esin. uusia oran rattaita saa jopa alle 500e :D , että en kyllä käytetyistä maksaisi kovinkaan paljoa. esim. huuto.netissä hinnat tuntuvat olevan melko hurjia, nytkin siellä myynnissä juuri samanlaiset rattaat kuin meillä ja hintaa nyt yli 300e ja hv:ta ei vielä ylitetty... ja me ollaan tosiaan maksettu uusista rattaista se vajaa 500e....
 
Ainakin yhdessä oran mallissa on istuintilan leveys 56cm, eli 28cm per lapsi. Teutonioissa se on 33cm. Aika iso ero! (ja brioissa yms taitaa olla vain 25cm).

me ostettiin meidän tuplat Suomesta, uusina. Hintaeroa Saksasta tilattaessa olisi ollut 50e, joten näimme parhaaksi ostaa Suomesta, ihan jo takuunkin takia (siis helpompi viedä takuuasioissa täällä liikkeeseen, kuin lähettää Saksaan).
 
kahdelle äiti
Juu, teutonian rattaissa istuin tila leveämpi, mutta myös ulkomitoiltaan leveämpi. Muistelen teutoniat olevan 78cm leveät, korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta oran rattaissa istuin tila leveämpi suhteessa muihin samanlevyisiin (73-74cm) rattaisiin ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 16:50 arttu kirjoitti:
ei nyt ihan noin ole.

Kun tuotteella on Suomalainen maahantuoja, niin takuuasit hoituvat Suomessa.
tämä olikin uutta....
eli ilmeisesti suomalaiset vaunukauppiaat huijaavat väittämällä, ettei kannata tilata ulkomailta sen takuun takia (joo, bisnestähän se on). Noh, ei harmita tuo 50 euron ero, mutta hieman isompi summa jo harmittaisi.

3xäippä, tosiaan, on ne Teutoniat leveämmät myös ulkomitoiltaan, eikös tuossa aiemmin ollut jo mainittu se leveys 79cm?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 22:38 pihlataika kirjoitti:
Olen kyllä katsellut näitä Oran rattaitakin. Yksösten malli kun oli Emmaljungan Cerox , mutta koin sen aika raskaaksi työntää selkä menosuuntaan päin. Ajattelin, että Emmaljungan tuplat ovat siis varmaan melkein tuplasti raskaammat. Brioista ei ole oikein mitään tietoa, eikä kokemusta. Oran rattaat tuntuvat suht kevyiltä työntää, mutta en tiennytkään, että ovat tilavammat kuitenkin istuimiltaan kuin Briot tai Emmaljungat, vaikka ovat kapeammat. Senkin puolesta Orat kyllä kuulostavat aika hyvälle... :)

Miten muuten noin yleisesti ottaen ostaisitteko tuplat käytettynä vai uutena? Itse olen katsonut lähinnä 2000-2003 vuosien malleja, joita saa vähän edullisemmalla hinnalla tai miettinyt täysin uusien ostoa.
Jos uusiin päädyt niin osta emmaljungan twin city crossit! Ne on kevyemmät kuin yksösten ceroxit ja kapeat, 77cm. Orat painaa tosi paljon!
 
Toinen tulossa
Me ostimme, tai tilasimme, Phil and Ted's Sport-rattaat, jossa vauva ja taapero tai taapero ja taapero matkustavat ikäänkuin päällekäin. Yksösten rattaiden levyiset :D
 
orat painaa enemmän kuin esim briot tms. mutta kokeilkaapas työntää niitä, niin orat on paremmat työnnellä ja painoeroakaan ei huomaa koska orat liikkuvat todella kevyesti :D :D melkeinpä väittäisin että briot ja Emmaljungat ovat raskaamman tuntuiset kuin orat!!!
 
Meillä myös tuplien hankinta kesällä edessä sisaruksille. Kävin jo niitä katselemassa. Myyjä suositteli minulle Habby Babyn tuplia, jotka olivat mielestäni todella kätevät. Onko kenelläkään näistä käyttökokemusta? Näissä omat ratasosat ja kuomut. Kantokopan saa ratasosan päälle. Koppa voi olla työntäjään päin ja taapero voi istua kasvot menosuuntaan. Myyjän sanojen mukaan toimivat loistavasti epätasaisessakin maastossa. Kehui myös kevyimmiksi kuin Emmaljungat. Ainoa miinus oli hinta 750?.
 
Teutonian team alu s4 pääsee hyvin myös lumessa ja sorateillä.Itse oiomme rantaan metsäpolkua pitkin ja pääsee menemään :) Tosi hyvät.Harmi kun esikko ei enään tarvitse rattaita ni joudumme luopumaan.Ikävä tulee.
 

Yhteistyössä