Mitkäs marketti aurinkorasvat ne olikaan semmoisia missä on vaan fysikaalinen suoja?

Loppui pojalta aurinkorasva, tuo oli apteekista ostettua.. Mut aattelin jos ostais prismassa käydessä uuden aurinkorasvan niin minkä merkkiset on semmoisia missä ei ole kemikaalista suojaa vaan pelkkä fysikaalinen?
 
Non compos mentis
Eikö sen saavuttamiseksi riittäisi paksumpi perusvoidekin? Justiinsa luin jostain lehdestä, olisiko ollut Tiede tai Tieteen kuvalehti, että useimmat laittavat perusaurinkovoidetta niin ohuen kerroksen, ettei siitä ole mitään hyötyä.
 
vierailija
Erisanilla oli ainakin viime vuonna. Ja myös S-kaupan oma rasva on ollut pelkällä fysikaalisella suojalla, oli ennen Daily, mutta en tiedä onko nykyään Rainbow. Siinä oli muistaakseni sk 15. Tosin sitäkään en ole tänä vuonna ostanut.

Täällä oli S-Marketissa niin surkeat aurinkorasvavalikoimat, että hain itselleni rasvan apteekista. Mutta Prismassa on tietty enemmän valinnanvaraa
 
PsychoKiller
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Justiinsa luin jostain lehdestä, olisiko ollut Tiede tai Tieteen kuvalehti, että useimmat laittavat perusaurinkovoidetta niin ohuen kerroksen, ettei siitä ole mitään hyötyä.
Mun aurinkorasvapurkissa lukee, että koko vartalon rasvaamiseen riittää aikuiselle kuuteen rasvauskertaan. Monella taitaa riittää koko kesän. :D

 
Muori
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Myydäänpäs marketeissa. Mä en just nyt muista merkkiä, mutta ainakin viime kesänä oli Hong Kong-tavaratalossa.
En ostaisi markettivoidetta, ainakaan mistään Hong Kong:ssa myytävää, lapselle. Apteekin voidetta ehdottomasti. Ehkä vain psyykkinen juttu, mutta näin...:)
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Justiinsa luin jostain lehdestä, olisiko ollut Tiede tai Tieteen kuvalehti, että useimmat laittavat perusaurinkovoidetta niin ohuen kerroksen, ettei siitä ole mitään hyötyä.
Mun aurinkorasvapurkissa lukee, että koko vartalon rasvaamiseen riittää aikuiselle kuuteen rasvauskertaan. Monella taitaa riittää koko kesän. :D
Näinhän se on. Itse luotan lasten suojaamisessa eniten auringolta suojautumiseen muilla keinoin. Moni tuudittautuu aurinkorasvan varaan, vaikka suojakerroin 50 -voiteen teho voi jäädä liian vähäisen määrän vuoksi kymmentä kertaa pakkauksessa mainittua pienemmäksi.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Justiinsa luin jostain lehdestä, olisiko ollut Tiede tai Tieteen kuvalehti, että useimmat laittavat perusaurinkovoidetta niin ohuen kerroksen, ettei siitä ole mitään hyötyä.
Mun aurinkorasvapurkissa lukee, että koko vartalon rasvaamiseen riittää aikuiselle kuuteen rasvauskertaan. Monella taitaa riittää koko kesän. :D
Näinhän se on. Itse luotan lasten suojaamisessa eniten auringolta suojautumiseen muilla keinoin. Moni tuudittautuu aurinkorasvan varaan, vaikka suojakerroin 50 -voiteen teho voi jäädä liian vähäisen määrän vuoksi kymmentä kertaa pakkauksessa mainittua pienemmäksi.
En tiedä onko teho ihan sitä mitä suojakertoimessa luvataan, mutta kyllä minulla on vähän vähempikin rasvalla lutraus estänyt palamisen. Silloinhan se on tehnyt tehtävänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Huldasharks:
Myydäänpäs marketeissa. Mä en just nyt muista merkkiä, mutta ainakin viime kesänä oli Hong Kong-tavaratalossa.
En ostaisi markettivoidetta, ainakaan mistään Hong Kong:ssa myytävää, lapselle. Apteekin voidetta ehdottomasti. Ehkä vain psyykkinen juttu, mutta näin...:)
Mitähän eroa sillä on onko se Erisanin voide ostettu Honkkarista vai Stockalta. Apteekissa myydään samaa Labellon huulivoidettakin kun Siwassa. Taatusti puolet kalliimmalla.

Vain apteekissa myytävät on tietysti "parempia", mutta monelle välttäisi se halvempikin. Toki jos rahaa on niin ettei paskalle taivu.. :xmas:
 

Yhteistyössä