Mitkäs ruoka aineet äidin ruokavaliossa aiheuttikaan ilmavaivoja vauvalle?

SSL
Kaali, omena, kahvi, suklaa, sipuli, tuliset ruuat, ruisleipä.. Mutta oon myös lukenu jostain 'Myyttejä imetyksestä' jutusta, että oikeesti siihen ei vaikuttais mikään. :D Mutta mistä sitä tietää mikä on totta ja mikä ei.
 
Molemmille ollut paha kiinankaali sekä kuopukselle tuore tomaatti. Myöskään kerma/rahka ei ole kuopukselle sopinut kun taas kahvia, suklaata, omenaa on pystynyt syömään. Ruisleipä ja sipuli ei käynyt alkuun, mutta hiljalleen alkoi sopimaan. Ruisleipä kannattaa pahtaa. Ai niin ja salmiakki tais olla kans yks, joka ei kuopukselle käynyt.
 
Mä en oo huomannu muuta kuin sen suklaan meillä. Sipulia käytetään kaikessa ruoassa niin luulis, että sen ois jo huomannu. Valkosuklaata onneks voi syödä, jos hirveä suklaanhimo iskee. ;)

Mä oon kans lukenu ja ymmärtäny, et ois ihan urbaanilegendaa toi ruoka-aineiden vaikutus äidinmaitoon, mut mistäs sitä sitten tietää varmaks, kun tuntuu olevan ammattilaisillakin eri näkökulmia asiaan. Ja nythän ne on tutkinu, et kahvi onkin tosi vaarallista raskauden aikana - aiheuttaa kuulemma pienikokoisia sikiöitä viikkoihin nähden... Kohta ei oikeasti saa syödä/juoda kuin vettä ja näkkäriä. :D
 
Maito. Kyllähän sen selvästi huomasi, eli en usko että on myytti. Esim. join lasillisen maitoa, vauvalla kauheat vatsakivut. Lopetin maidon, kerman jne käytön eikä vatsakipuja ollut. Söin palan kermakakkua, ja taas kamalat vatsaväänteet. Eli kyllä vain vaikutti mun syömiset vauvaan... (Ja maitoallergiaa ei ole).
Muuten samoja mitä täällä on jo mainittu.
 

Yhteistyössä